Internetproblemer
Fra : BT

Dato : 18-11-04 19:22

Hejsa..

Jeg sidder her med en computer, med XP på, som jeg ikke kan få på
internettet.
Den bliver koblet på en D-link router, og får tildelt IP-adresse.
Jeg kan også logge mig på routeren fra denne computer.
Så jeg er meget overbevist om at selve netværket virker.
Men jeg kan ikke pinge mit problembarn, fra en anden computer som er koblet
på selv samme router.
Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt..

/Brian

Fra : Calle.

Dato : 18-11-04 23:42

BT wrote:
> [...]
> koblet på selv samme router.
> Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt..

måske er Xp's firewall spærret for ping!
--
Calle.

Fra : BT

Dato : 19-11-04 23:45

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> måske er Xp's firewall spærret for ping!
> --
> Calle.

Firewall'en er deaktiveret. (Der er ingen flueben i)
Jeg har fået oplyst at det "måske" kunne skylde nortons internet sercurity.
Har dog ikke forstand på den, og har også forsøgt at få den fjernet, uden
held
Nogen der har erfaring med om det kan være den?

/Brian

Fra : Jan Pedersen

Dato : 23-11-04 04:17

> [...]
> held
> Nogen der har erfaring med om det kan være den?

Ja TDC support beder altid folk slå den fra når de har probs....den har det
med at afbryde folks inet når der opstår sikkerhedshændelser...samme uvane
har Zonealarm i visse tilfælde....men ok...ingen inet...ingen hacking udefra
:)

Personligt har jeg aldrig oplevet probs med at afinstallere Norton...den kan
bare godt lide at have sin installationsfil til rådighed...så den skal helst
ligge tilgængelig på Harddisken....men indrømmet jeg bruger mest at gå
tilbage til et genopretningspunkt før Norton "Inficerede" min pc :)