Music maker spørgsmål!
Fra : Jahrboy

Dato : 18-11-04 18:16

hej!!...
hvis der er en bedre gruppe til mit ? så henvis mig venligst!!!

Problem : Jeg har nogle musiknumre lavet i Music Maker deluxe 2005. De
færdige numre er lavet om til både Mp3 filer og wav alle filerne. De
afspilles fint og uden problemer på den pc de er lavet på. Når jeg så lager
dem på en usb-nøgle og smider dem ind på en anden pc (og iøvrigt også en nr
3 pc), så kommer problemet at de fleste af numrene nu ikke bliver spillet i
det rette tempo, men noget der minder om 3/4 del at det originale
tempo!!!....Hvad kan der være galt?
På forhånd tak!!

Jan

Fra : Adonai

Dato : 18-11-04 22:16

Jahrboy wrote:
at de fleste af numrene nu ikke bliver spillet i
> det rette tempo, men noget der minder om 3/4 del at det originale
> tempo!!!....Hvad kan der være galt?

måske har du lagret dem i 48000 khz og afspiller dem i 44100 khz
gi'r det mening ?

mvh
Adonai

Fra : Jahrboy

Dato : 18-11-04 22:37

> [...]
> at de fleste af numrene nu ikke bliver spillet i
>
> måske har du lagret dem i 48000 khz og afspiller dem i 44100 khz

hej!!

ja, det gi`r mening!!.....jeg kan se at de bliver afspillet i 44100 Khz i
winamp m.m. Umiddelbart kan jeg ikke se, at jeg kan gemme dem fra MM i
44100khz, men det er vel det jeg skal frem til ikke?..... alle numre er gemt
i 128 kbps har det noget at sige i den sammenhæng?......

på forhånd tak!!

Fra : Sag aLoo

Dato : 19-11-04 04:08

"Jahrboy" <jahrboy@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gemt
> i 128 kbps har det noget at sige i den sammenhæng?......

Det sidstnævnte ved jeg ikke,men i et program som¨
Wavelab kan du convertere til 41100khz.
Har haft nøjagtigt samme problem,selvom jeg ikke bruger MM.
Good luck.

bedste hilsener.

Fra : Jahrboy

Dato : 19-11-04 18:37

> [...]
> Wavelab kan du convertere til 41100khz.
> Har haft nøjagtigt samme problem,selvom jeg ikke bruger MM.

hej igen!!

nå, men løsningen var at gemme filerne fra MM i 48000khz inden man smider
dem over på en anden pc og så blev de afspillet "rigtigt" på den pc.....med
undtagelse af et enkelt nummer som jeg måtte opgive at finde ud af!!!.....
sikkert ikke den mest optimale løsning, men det hjalp dog mig til et
nogenlunde resultat!!.....havde også prøvet Nero wave editor, men det
resultat blev ikke godt mht til bpm!!!...

tak for hjælpen til jer!!!!