orange Mayday efter opsugning af Telia
Fra : Rainer Schöbe

Dato : 18-11-04 11:32

Hej NG.

Er det allerede kendt hvad der vil ske med oranges gamle taletidsprodukt
"Mayday" efter opsugning af Telia?

Der er mange gamle Mayday-kort hernede i Tyskland der bruges som
"feriekort" ved ophold i DK, fordi de er gyldige i 12 måneder, kan også
bruges i Tyskland, har ingen opkaldsafgift og kan optankes med tyske
kreditkort per internettet uden cpr-nummer, så det er temmeligt
interessant for os.

På forhånd tak.

Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de

Fra : BG

Dato : 18-11-04 11:54

On Thu, 18 Nov 2004 11:31:50 +0100, "Rainer Schöbe"
<newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> wrote:
> [...]
>bruges i Tyskland, har ingen opkaldsafgift og kan optankes med tyske
>kreditkort per internettet uden cpr-nummer, så det er temmeligt

Nej det er ikke kendt.

Vi er også mange svensker der gör på same måde som I tysker. Vi må
håbes...

Börje, fra Sverige

--
====================================== phone pages
http://borgus.net ---- http://osbymikro.tk

Fra : Fischer

Dato : 18-11-04 13:14

> [...]
> bruges i Tyskland, har ingen opkaldsafgift og kan optankes med tyske
> kreditkort per internettet uden cpr-nummer, så det er temmeligt

Hej Rainer

Jeg ved ikke hvad der sker med Mayday, men som en meget gammelt produkt
kunne man godt frygte, at det bliver aflivet.

Men der findes en anden løsning: Mixit Kontant.
Det har også 12 måneders gyldighed og oven i købet kun med krav om
påfyldning af 50,- kr.
Man kan også tanke med kreditkort og det kan også bruges i Tyskland.
Og så er taksten i DK noget lavere end Mayday.

Eneste problem er, at der kræves et dansk navn + CPR nummer for at oprette
det. Men da det er et 100% prepaid produkt, er der ingen problemer for en
dansker at oprette det til jer sydpå.
Send mig en mail hvis du ønsker mere info.

*Fischer

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 19-11-04 10:04

Hej Fischer.

Fischer wrote:
> Jeg ved ikke hvad der sker med Mayday, men som en meget gammelt
> produkt kunne man godt frygte, at det bliver aflivet.

Det frygter jeg også.

> Men der findes en anden løsning: Mixit Kontant.
> Det har også 12 måneders gyldighed og oven i købet kun med krav om
> påfyldning af 50,- kr.

Så vidt, så godt.

> Man kan også tanke med kreditkort og det kan også bruges i Tyskland.

Og her dukker problemet op: TDC Mobil kræver at det er et dansk
kreditkort. Jeg kender til mindst én tilfælde hvor kreditkortoptankning
af Mixit Kontant blev afvist, fordi det var et udenlandsk kreditkort.

For at kunne være fleksibel under opholdet i DK var det fint, hvis der
fortsat kunne optankes med skrabekort, da det er meget besværligt (eller
dyrt) at komme på internettet under ferien. Det glemte jeg at sige i mit
første indlæg, undskyld.

> Eneste problem er, at der kræves et dansk navn + CPR nummer for at
> oprette det. Men da det er et 100% prepaid produkt, er der ingen
> problemer for en dansker at oprette det til jer sydpå.

CBB kan registreres på "kundens" navn og sit ferieadresse i Danmark.
Optankning med mit DanKort (så må han selvfølgelig udlevere sit log-in)
er også muligt. Det er ikke så slemt at det ikke virker i udlandet (der
er jo ingen konto til PBS), men det kan optankes med skrabekort, uden at
det ændrer på SMS- og GPRS-prisen. GPRS bliver så vigtigere og
vigtigere.

> Send mig en mail hvis du ønsker mere info.

Jeg er altid interesseret i endnu bedre muligheder til "tyskernes
feriebehov", mens jeg selv føler mig godt tilfreds hos Telmore.

Tusind tak.