Firefox - google og sprog
Fra : Brizz

Dato : 18-11-04 11:20

I Firefox 1.0 er der en standard google søgeboks. Kan man sætte sproget op
for den? jeg bor i sverige og derfor tror jeg den standard vælger den
svenske google. Nogen der kan hjælpe?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Steen

Dato : 18-11-04 11:57

Brizz wrote:

> I Firefox 1.0 er der en standard google søgeboks. Kan man sætte
> sproget op for den? jeg bor i sverige og derfor tror jeg den standard
> vælger den svenske google. Nogen der kan hjælpe?

Når du går ind på google.com, så kigger den på din HTTP-request-header. Hvis
der f.eks. står "Accept-Language: da" i den, så bliver du automatisk
redirectet til google.dk. Jeg vil umiddlbart gætte på, at hvis du går ind i
Tools > Options > General > Languages, vælger Danish, Add, Ok og Ok, så vil
den redirecte til google.dk. Jeg er ikke sikker, men prøv engang. Det kan
godt være, du lige skal genstarte FF.

/steen

Fra : Brizz

Dato : 18-11-04 12:49

> [...]
vil
> den redirecte til google.dk. Jeg er ikke sikker, men prøv engang. Det kan

Genstart også var den der...super duper... takker og bukker

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-11-04 11:59

Brizz wrote:

> I Firefox 1.0 er der en standard google søgeboks. Kan man sætte sproget op
> for den? jeg bor i sverige og derfor tror jeg den standard vælger den
> svenske google. Nogen der kan hjælpe?

Det er vist Google og ikke søgeboksen, der fastsætter sproget. Gå ind på
Google, klik på Inställningar, vælg sprog i dropdownboksen, og klik på
Spara inställningar. Så skulle den være hjemme.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge