Sørgelig DCU-læsning !
Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 17-11-04 23:14

En eller anden fra DCU-huset skriver på forsiden af DCUs hjemmeside,
at DCU og Branceforeningen skal samarbejde ! Nu er der nedsat et
"kontaktudvalg" som skal behandle FÆLLES interesser!. Ja godav mand
økseskaft se lige her hvilke emner DCUs Bestyrelse skal bruge tid og
kræfter på!

-TYSKLANDSHANDEL ! Hvems interesser er det lige DCU formand varetager
her? Branceforeningens eller DCUs medlemmers interesser? Hvem er det
lige der ikke har interesse af grænsehandel hvor campister køber
billige NYE og brugte campingvogne ! DCU MEDLEMMERNE ! eller
BRANCEFORENINGEN! Hvem er det lige som ikke kan lide konkurrence ! Er
det Brancen eller er det DCUs mEDLEMMER ? Brancen som rask væk
FORÆRER et fortelt væk med i købet ved køb at en ny campingvogn model
sidste år ! 10.000-12.000 kr. som REN foræring ! hvem er det lige som
er på "røven" her ? Er DCUs formand valgt til at varetage
FORHANDLERNES/BRANCEFORENINGENS provenu ? eller skal han arbejde FOR
konkurrence til gavn for MEDLEMMERNE !
eller er han slet IKKE valgt til at varetage medlemmernes interesser?
Kan DCUs formand ikke lide at Branceforeningen har konkurrence? og
hvad rager det iøvrigt ham hvis han ikke varetager MEDLEMMERNES
interesse ? HAN skal arbejde i MEDLEMMERNES interesse, DET er han sgu
valgt til .Prøv at læse hans ledere i "medlemsbladet" om emnet.

-KONKURSER I BRANCEFORENINGEN! Er det DCUs problem? Jeg synes faneme
hellere at DCUs bestyrelse skulle bekymre sig om at rådgive sine
MEDLEMMER om hvordan de undgår tab ved en konkurs i Branceforeningen!
(EEN ud af DCUs 257.000 medlemmer har haft et problem her!)

-AUTOTAKST FOR REPARATIONER! Her synes jeg faneme at DCUs bestyrelse
skulle feje for egen dør først ! Et vedligeholdelseseftersyn på et
DCU-testcenter koster det samme uanset vognen er 10 meter eller 3
meter ? og uanset hvad der er installeret i vognen? uanset hvilket
DCU-testcenter det er ? er det ikke ulovligt prisaftale ? når arbejdet
ikke er ens?

-FAGFORENINGSOVERENSKOMST I BRANCEN! Det er jo også noget som
medlemmerne kan bruge til noget ! DCU ejer ikke EET ENESTE testcenter
! nogen i BRANCEFORENINGEN har fået lov til at bruge DCUs navn!
Jeg begynder sgu at give dem ret som siger at DCU er en afdeling af
Branceforeningen.

Hilsen
verner

Fra : S.B.

Dato : 17-11-04 23:33

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ! nogen i BRANCEFORENINGEN har fået lov til at bruge DCUs navn!
> Jeg begynder sgu at give dem ret som siger at DCU er en afdeling af

Hvis du investere i et Microsoft keyboard kan man hente en driver der bl.a.
gør at man kan sætte capslock ud af funktion.
Så ønsk dig det til jul, hvis du ikke selv vil bruge penge på det.

/S

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 18-11-04 12:09

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> wrote in message news:<SkQmd.5205$tM.2983@news.get2net.dk>...

> [...]
> gør at man kan sætte capslock ud af funktion.
> Så ønsk dig det til jul, hvis du ikke selv vil bruge penge på det.

Jeg er helt enig.

Mange hævder, at DCU overtræder konkurrenceloven og dermed pisser på
sine EGNE medlemmer, ved at ophæve konkurrencen på et produkt som
campister/DCUs medlemmer bruger! Og DCUs medlemmer finder sig faneme i
det ! Prisaftaler for en bestemt ydelse er ULOVLIGT ! Så når DCU tager
en bestemt FAST pris for et vedligeholdelseseftersyn eller et
gaseftersyn m.m. UANSET fabrikat model eller årgang, ja så er det
ulovligt. Det svarer til, at et årseftersyn koster PRÆCIS det samme
for ALLE biler, UANSET bilmærke, model eller årgang !

Og Konkurrencestyrelsen sover i timen idet der reklameres over hele
landet med de faste priser hos DCUs testcentre!

OGSÅ HER PISSER DCUs LEDELSE PÅ DERES EGNE MEDLEMMMER!

Hilsen
verner

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 18-11-04 18:21

Verner, den med faste priser på DCU-eftersyn, har du tidligere luftet.

Har du efterprøvet din påstand om ulovlighed? - det har jeg, da du
sidst bragte sagen op.

Jeg talte med Konkurrencestyrelsen, og de kan ikke få øje på
ulovligheden.

Det er ikke konkurrenceforvridende at DCU på medlemmernes vegne
aftaler en særlig pris for eftersyn på særlige værksteder. Andre
værksteder har nemlig fuld frihed til, at give et mod-tilbud til alle
DCU-medlemmer!

Der er ingen eksklusivitet og ingen prisforvridning i det der sker.

Og så min egen kommentar; Jeg kan ikke se forskel på den prisaftale
som DCU har lavet, og den fast pris aftale som www.euromaster.dk har
på serviceftersyn af biler - på deres 50 værksteder.

Så nu vil jeg gerne høre lidt om din dokumentation for, at det er
ulovligt.

/Flemming U

Fra : LS

Dato : 18-11-04 19:40

"Flemming Udbj?rg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> Verner, den med faste priser på DCU-eftersyn, har du tidligere luftet.

> Det er ikke konkurrenceforvridende at DCU på medlemmernes vegne
> aftaler en særlig pris for eftersyn på særlige værksteder.

Lige en tilføjelse.
For at der skal være tale om en ulovlig prisaftale skal der være tale om en
monopol lignende tilstand hvor der ikke er tale om fri konkurrance og det er
der jo som nævnt ikke tale om her.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 19-11-04 02:31

"LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> wrote in message news:<306nd.519$kA7.211@news.get2net.dk>...
> [...]
> monopol lignende tilstand hvor der ikke er tale om fri konkurrance og det er

LS her tager du helt fejl, der behøver ikke være en monopol-lignende tilstand.

Hilsen
verner

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 19-11-04 02:28

flemming@udbjorg.dk (Flemming Udbj?rg) wrote in message news:<719910c5.0411180921.41763078@posting.google.com>...
> [...]
>
> Det er ikke konkurrenceforvridende at DCU på medlemmernes vegne
> aftaler en særlig pris for eftersyn på særlige værksteder.

Enig, men det er slet ikke det jeg skriver om ! alle kan da få rabat i
forskellige sammenhænge ikke? det er det DU taler om Flemming eller er
jeg forkert på den?

men det JEG taler om er, at det er ulovligt at værkstederne i
forening AFTALER en ENS pris for det samme stykke arbejde!DET er
konkurrenceforvridende, og det er ulovligt!

Andre
> værksteder har nemlig fuld frihed til, at give et mod-tilbud til alle
> DCU-medlemmer!

Det har intet med sagen at gøre det vi taler om er at NOGLE værksteder
i forening aftaler en ENS pris!

> Der er ingen eksklusivitet og ingen prisforvridning i det der sker.

Jo for konkurrencen imellem de værksteder (DCU) som i forening har
aftalt SAMME pris for et given stykke arbejde har sat konkurrencen ud
af funktion til skade for ALLE campister men til gavn for
værkstederne!

> Og så min egen kommentar; Jeg kan ikke se forskel på den prisaftale
> som DCU har lavet, og den fast pris aftale som www.euromaster.dk har
> på serviceftersyn af biler - på deres 50 værksteder.

Kender den desværre ikke.

> Så nu vil jeg gerne høre lidt om din dokumentation for, at det er
> ulovligt.

Læs mine kommentarer til dig højrere oppe.

> /Flemming U

Hilsen
verner

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 19-11-04 15:32

Jeg mangler stadig din dokumentation for, at det der foregår er
ulovligt. Og dokumentation er ikke, at du bliver ved med at påstå det.

Den måde DCU har indgået aftale med en række værksteder på, er ikke
ulovlig, og ikke i stridmed gældende konkurrenceregler - siger
konkurrencestyrelsen.

Så nu venter jeg på din dokumentation.

/Flemming

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 18-11-04 13:19

> [...]

> gør at man kan sætte capslock ud af funktion.
> Så ønsk dig det til jul, hvis du ikke selv vil bruge penge på det.

Kære s.b. !

Jeg ønsker mig et MICRESOFT KEYBOARD i julegave ))

Hilsen
verner

Fra : Ole

Dato : 18-11-04 11:48

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0411171413.38c389b8@posting.google.com>...
> [...]
> "kontaktudvalg" som skal behandle FÆLLES interesser!. Ja godav mand
> økseskaft se lige her hvilke emner DCUs Bestyrelse skal bruge tid og

Klip

> -KONKURSER I BRANCEFORENINGEN!
Klip

> -AUTOTAKST FOR REPARATIONER! >
Klip

> -FAGFORENINGSOVERENSKOMST I BRANCEN!
Klip

Hej Verner
Hvor i alverden har du fundet alt det du kommenterer??
Jeg kan ikke finde det hverken på DCU's forside eller andre DCU-sider.
Er det noget du (igen) har drømt eller hvad?

mvh
Ole

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 18-11-04 19:02

ole123@hotmail.com (Ole) wrote in message news:<99604be1.0411180248.5aa9f8b9@posting.google.com>...

> [...]
> Jeg kan ikke finde det hverken på DCU's forside eller andre DCU-sider.
> Er det noget du (igen) har drømt eller hvad?

Hej Ole

Jeg kan godt forstå at du stiller dette spørgsmål. Efter dit indlæg er
jeg igen gået ind på DCUs hjemmeside (forside) under NYHEDER ! men nu
har de faneme fjernet artiklen igen hahahahh, men hver et ord jeg
skrev var taget direkte fra den artikkel, jeg tror simpelthen det var
en fejl at den blev offentliggjort. Men fakta er, at Brancen og
DCU-Forretningsudvalg har nedsat en "kontaktudvalg" som træder sammen
første gang 29. novemver 2004, med de emner på dagsordenen som jeg har
beskrevet.

Heller ikke dette "kontaktudvalg" vil DCUs bestyrelse stå ved
offentligt ! det er nok for at Neergaard sidder ved bordenden med
taktstokken ! det er sku til at storgrine af, at DCUs medlemmer er til
grin for deres egne penge!

Dem som ikke tror på mine oplysninger kan jo maile til DCUs Bestyrelse
eller til DCUs Landsformand eller andre fra Forretningsudvalget (så
kan i jo også se om de gider at svare jer )) og spørge, om der er
nedsat et "kontaktudvalg" mellem Brancen og DCU og hvad dagsordenen er
for første møde!
Men Ole mit indlæg var skrevet på baggrund af et indlæg fra DCUs
Bestyrelse som de NU har trukket tilbage ))

Venlig hilsen
verner

Fra : LS

Dato : 18-11-04 19:51

> ole123@hotmail.com (Ole) wrote in message

> Heller ikke dette "kontaktudvalg" vil DCUs bestyrelse stå ved
> offentligt !

Det behøver de da heller. Det er da i det hele taget på tide at der bliver
lavet et kontaktudvalg. Man kan jo ikke sidde og lave aftaler med en hel
branche hen over et frokostbord. Det er da helt nødvendigt at det sker i
form af et formaliseret samarbejde som eksempelvis et kontaktudvalg.
Hvordan i alverden skulle man ellers kunne presse en branche til at sænke
priserne så udenlandshandel bliver mindre attraktivt eller priserne i det
hele taget bliver sænket.
Og sidst! skal der kommenteres skal det vel ske korrekt. Neergård er ikke
(heldigvis red.) formand for brancheforeningen.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 19-11-04 02:49

"LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> wrote in message news:<0a6nd.525$vI7.77@news.get2net.dk>...

> Det behøver de da heller. Det er da i det hele taget på tide at der bliver
> lavet et kontaktudvalg. Man kan jo ikke sidde og lave aftaler

LS hvad er det for aftaler du tænker på? Læs lige hvad emnerne er på
dagsordenen til første møde! og hav så i dit baghoved, at DCUs
Landsformand mener at det er forkasteligt at HANS medlemmer køber
billige CVer i Tyskland? med DET som udgangspunkt ... kan du så ikke
se at det er vanvittigt? Hvems interesser tror du at Landsformanden
for DCUs medlemmer arbejder for?

med en hel
> branche hen over et frokostbord. Det er da helt nødvendigt at det sker i
> form af et formaliseret samarbejde som eksempelvis et kontaktudvalg.

Hvad forestiller du dig LS ? at DCU presser priserne på CV i Danmark
ned ?
At DCUs formand sørger for/arbejder for bedre faglige lønbetingelser
og arbejdstider for Branceforeningens folk ? Skulle han ikke hellere
bruge sin tid på at arbejde for medlemmernes interesser? er det ikke
det han er valgt til? eller ligger der en lille finansminister i maven
på ham ! eller hvorfor er han så faens bekymret for Branceforeningens
provenu ?

> Hvordan i alverden skulle man ellers kunne presse en branche til at sænke
> priserne så udenlandshandel bliver mindre attraktivt eller priserne i det
> hele taget bliver sænket.

Fortæl os lige hvordan og hvilke magtmidler han har til at presse
Branceforeningen! DCU kan presse Branceforeningen til at sætte
priserne på CVer i Danmark ned ! og hvorfra i alverden ved du at det
er det som DCUs Landsformand vil forsøge på ! HAN vil det modsatte LS
HAN vil have priserne på grænsehandlen op ? til skade for sine egne
medlemmer!

Hvis Branceforeningen stopper reklamen i DCUs medlemsblad går DCU på
røven !

> Og sidst! skal der kommenteres skal det vel ske korrekt. Neergård er ikke
> (heldigvis red.) formand for brancheforeningen.

Det har du ret i, men jeg tror han bliver formand for
"kontaktudvalget" alligevel ))

Hilsen
verner

Fra : LS

Dato : 20-11-04 00:19

> [...]
> dagsordenen til første møde! og hav så i dit baghoved, at DCUs
> Landsformand mener at det er forkasteligt at HANS medlemmer køber

Det synes jeg dælme også. Jeg synes også at priserne herhjemme skal være så
lave så folk lægger pengene i danmark.

> [...]
> og arbejdstider for Branceforeningens folk ? Skulle han ikke hellere
> bruge sin tid på at arbejde for medlemmernes interesser? er det ikke

Du er da langt ude hvis du tror brancheforeningen overhovedet gider
diskutere det med andre end dem selv.

> [...]
> priserne på CVer i Danmark ned ! og hvorfra i alverden ved du at det
> er det som DCUs Landsformand vil forsøge på ! HAN vil det modsatte LS

Hvorfra i alverden ved ved du det? (forøvrigt skal du ikke råbe ad mig for
så gider jeg ikke tale med dig)

> HAN vil have priserne på grænsehandlen op ? til skade for sine egne
> medlemmer!

Helt fint. Uanset hvad der sker er det da en fordel. Stiger priserne er det
mere attraktivt at handle udlandet. Så gør vi det. Falder priserne så kan vi
handle herhjemme, flot.

> Hvis Branceforeningen stopper reklamen i DCUs medlemsblad går DCU på
> røven !

Øøøhhh hvad er lige problemet?

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 20-11-04 12:41

"LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> wrote in message news:<xbvnd.2752$wH3.1328@news.get2net.dk>...

> Det synes jeg dælme også. Jeg synes også at priserne herhjemme skal være så
> lave så folk lægger pengene i danmark.

Enig, men forestiller du dig at DCUs formand kan presse
Branceforeningen til at sætte deres priser ned på et
kontaktudvalgsmøde !

Næe LS det er kun hård konkurrence der kan få priserne i DK ned eller
også skal afgifterne ned ! LS prøv at se på campingforhandlerne ! DE
lider garanteret ingen nød i disse år ! de forærer rask væk et GRATIS
fortelt til 10-12.000 kr hvis du køber en "gammel" model ! så tror du
ikke at profitten er stor nok i DK ?

> Du er da langt ude hvis du tror brancheforeningen overhovedet gider
> diskutere det med andre end dem selv.

Netop DET er det der er min pointe LS !

[...]

Du glemte at svare her LS .

> Hvorfra i alverden ved ved du det?

Det ved jeg fra DCUs formands personlige ledere i DCU-bladet! han
siger det selv lige ud LS !

> Helt fint.

Skal han ikke arbejde i medlemmernes interesse og ikke i
Branceforeningens interesse ? Er han ikke valgt af DCUs medlemmer! DEN
har du vis misforstået LS.

Uanset hvad der sker er det da en fordel. Stiger priserne er det
> mere attraktivt at handle udlandet. Så gør vi det.

Præcis LS og det er det som DCUs formand siger er uforskammet hvis
HANS medlemmer (DCU) handler i Tyskland!

> Øøøhhh hvad er lige problemet?

Problemet er at DCU i den grad sidder i lommen på Branceforeningen !
Hvis Branceforeningen stopper al reklamekøb i DCU går DCU på røven =
et afhængighedsforhold som betyder, at DCU ikke (som FDM) kan gå i
sulet på Brancen ! men optræder som den lille lovrende hundevalp ! DCU
er sgu IKKE medlemmernes vagthund DEN udtalelse er rent til grin.

Venlig hilsen
verner

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 29-11-04 17:10

> [...]
> ! nogen i BRANCEFORENINGEN har fået lov til at bruge DCUs navn!
> Jeg begynder sgu at give dem ret som siger at DCU er en afdeling af

KONTAKTUDVALGSMØDE DCU-BRANCEN.

I går den 28. november 2004 havde Brancen og DCU deres første
kontaktudvalgsmøde!

Mon DCUs Landsformand Bjarne Jensen oplyser på DCUs hjemmeside, hvad
han har "hjulpet" DCUs medlemmer med ! Hvad han har aftalt af "goder"
for DCUs medlemmer ?

eller er der en god grund til at den første dagsorden HURTIGT blev
fjernet fra DCUs hjemmeside ! var det at pisse FOR MEGET på DCUs
medlemmer !

Mon DCUs medlemmer får et referat af mødet !!!
hahahahahahahahahhhahhh

Hilsen
verner