Print af html, antal sider med php.
Fra : Peter Anskjær

Dato : 17-11-04 23:17

Hej Ng
Jeg sidder og roder med en php-funktion der udskriver et html-dokument,
dokumentet består af en forside, et tvungent sideskift og en masse tekst.
Sagen er at scriptet er sat til at udskrive antallet af sider på forsiden,
det fungerer dog ikke, men personen der lavede scriptet må have haft en idé
om at det kunne virke. Mængden af tekst er variabel. Jeg kan ikke se hvordan
man kan udregne hvor mange sider dokumentet fylder. Man kan vel estimere
udfra antallet af tegn og linjeskift, men det kommer vel også an på
brugerens margen og meget andet.

Er der nogle her der kender til en måde at udregne hvor mange sider en given
tekst vil fylde som udskrift, altså ikke et estimat men en præcis udregning.

Mvh
Peter

Fra : Peter Anskjær

Dato : 18-11-04 22:45

"Peter Anskjær" <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle her der kender til en måde at udregne hvor mange sider en
> given tekst vil fylde som udskrift, altså ikke et estimat men en præcis
> udregning.

Den havde jeg ikke held med, er der så nogle der kan bekræfte mig i at det
ikke kan lade sig gøre serverside?

Mvh
Peter

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 18-11-04 23:05

On 18-11-2004 22:44 Peter Anskjær wrote:
> "Peter Anskjær" <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> skrev i en meddelelse
>
> Den havde jeg ikke held med, er der så nogle der kan bekræfte mig i at det
> ikke kan lade sig gøre serverside?

Umiddelbart kan man ikke, da serveren ikke har nogen chance for at "se",
hvordan brugeren har sat sin browser op. Hvis man f.eks. har defineret
en top- og bundmargen på 5 cm, så har det indflydelse på antallet af
linier pr. side, og dermed hvor mange sider en given tekst fylder ved
udskrift.

Om det kan gøres med javascript ved jeg ikke, men jeg tvivler. Spørg
evt. i clientside-gruppen (news:dk.edb.internet.webdesign.clientside).

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas