Buhk sejldrevs manual ønskes
Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 17-11-04 18:22

Hej

Kan jeg få hjælp til at finde værkstedsmanual til et sådant Buhk sejldrev?

mvh
/Børge

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 21-11-04 18:14

Hej

Jeg svarer lige til mig selv, for at holde spørgsmålet varmt.....

Jeg vil også gerne vide om mit forespørgsel er "way out".....

mvh
/Børge

Fra : Bo Carlé

Dato : 21-11-04 18:59

Hej Børge
Fandt:
Aabenraa Motorfabrik
Heinrich Callesen A/S
Næstmark 30 . Box 79 . 6200 Aabenraa . Denmark
Telephone: +45 74 62 20 88 . Telefax: +45 74 62 74 07
E-mail: bukh@bukh.dk

På:
http://www.bukh.dk/uk/main.htm

De har uden tvivl varen.
___
På denne side står kun ovenstående tekst.
Bemærk, der er forskel på bukh - og buhk - når du søger.
google rettede den kopierede tekst, fra teksten du skrev.
Uden tvivl en slåfejl ;))
Fandt kun en del andre, som kiggede efter den samme ting,
efter en søgning på ovenstående.
Der er flere modeller at vælge imellem. Du skriver ikke model/nummer.

Bo
____________________

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 21-11-04 19:35

Oj, kan godt se at stavefejlen gør at jeg ikke fik så mange hit.

Jeg vil forsøge at få en manual fra Bukh, men hvis der findes en kopi til
låns, eller pdf e.lign. så takker jeg.

Modelen hedder noget med "10" something.....

mvh
/Børge

Fra : Lars Kristensen

Dato : 22-11-04 00:01

Børge Wedel Müller wrote:
> [...]
> låns, eller pdf e.lign. så takker jeg.
>
> Modelen hedder noget med "10" something.....

DV10 LSME ?

- Lars

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 24-11-04 16:35

Hej Lars

DV 10 er rigtigt, jeg skal lige checke efternavn

mvh
/Børge

Fra : Lars Kristensen

Dato : 24-11-04 16:49

Børge Wedel Müller wrote:
> Hej Lars
>
> DV 10 er rigtigt, jeg skal lige checke efternavn

En DV10 med sejldrev kan vist ikke være andet end L SME. Den har vandret
liggende stempel, ik'?
Jeg kan ikke sige andet end jeg føler med dig. Lå og brugte det meste af
forårs sesonen på en sådan motor i en X99.

Jeg må sige, jeg er ikke imponeret over den. Vi mødte en ScanKap 99 på
sommerferien i skærgården, der lå og rodede med sin motor. Det viste
sig også at være en DV10 L SME.

Min kammerat har snakket med andre ejere af DV10'ere. Og en hel del af
dem har også brugt meget tid og penge på deres motor.

Bukh har ikke været heldige med den model. Jeg har besluttet at gå langt
uden om både med den motor i i fremtiden.

- Lars

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 24-11-04 18:18

Hejsa,

Så vidt jeg ved findes der to varianter af DV10'erne:
- Dansk bygget DV10 (opretstående med gearkasse) og en tilsvarende med
sejldrev, denne er i opbygning magen til DV20'eren dog "mangler" en
cylinder.
- Italiensk bygget DV10 SME (opretstående med gearkasse) og LSME (vandret
liggende med sejldrev)

Motorene ligner hinanden noget, dog adskiller de sig på væsentlige punkter:

Jeg ligger har en kopi af en værkstedsmanual til de de dansk byggede
(DV10/20) liggende. Denne kan også lånes på biblioteket, men de har ikke til
SME/LSME.

Vores egen LSME (i en X-99) er egentlig ok.
(Når den virker, hvilket den ikke gør pt.... defekt højtrykspumpe, så kan
man jo lige så godt få renoveret hele skidtet når den er splittet ad)

mvh.
Jakob

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 29-11-04 15:42

Hej

Jeg må lige tilføje at motoren ikke er Bukh, men en 3cyl. Perkins, det er
kun sejldrevet der er Bukh.

Mvh

/Børge

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 29-11-04 17:56

Hejsa,
Den manual som jeg har liggende, har et afsnit omhandlende et "Z7" drev...
Så vidt jeg kan se er det anvendt op til DV36'eren.

Mvh.
Jakob

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 30-11-04 20:01