Dynamisk IP-adresse skift
Fra : Niels J. Brødsgaard ~

Dato : 17-11-04 13:58

Hej
Er der nogle her på dk.edb.netvaerk der ved noget om hvor tit en DHCP server
skifte IP-adresser til bruger (der er tale om en dynamisk IP adresse)?
Jeg har hørt at en dynamisk IP-adresse skifter først når man går fra
offline til online, er det noget om snakken.
Er der andre tidspunkter hvor på den skifter?
niels

Fra : Søren Blom

Dato : 17-11-04 16:40

"Niels J. Brødsgaard / NB Tegnestuen" <njbrd@stofanet.dk> skrev
> [...]
> offline til online, er det noget om snakken.
> Er der andre tidspunkter hvor på den skifter?

Nej, for IP adressen skifter ikke imens at du bruger den, det vil svare
nogenlunde til at du skifter telefonnummer imens at du snakker i telefonen.
Selv om du har dynamisk IP adresse på en bredbåndsforbindelse, så kan du
godt opleve at du har den samme IP adresse i lange tider og har du en router
koblet på, så skal routeren slukkes før den slipper din IP adresse, som
kommer fra udbyderen, næste gang du så tænder dit netwærks udstyr igen, så
vil du først får en anden IP adresse, hvis der skulle være en som har fået
tildelt din gamle IP adressen imellemtiden, eller får du den igen.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 17-11-04 23:27

> [...]
> en som har fået tildelt din gamle IP adressen imellemtiden, eller får du

Nemlig jeg har haft samme ip adresse hos webspeed i 12 mdr nu... bare
modemmet tilføres strøm..... jeg sætter det bare på standby når jeg ikke
bruger det så holder det min dyn. ip.