tables
Fra : Michael Jul - Grenaa~

Dato : 17-11-04 12:26

Hejsa

Kan det virkelig passe man ikke kan få et table til at fylde hele browseren
ved at skrive
Height="100%" i sit stylesheet eller bare i .html filen ?

Venlig hilsen
Michael

Fra : Ronni

Dato : 17-11-04 13:31

> Kan det virkelig passe man ikke kan få et table til at fylde hele browseren
> ved at skrive
> Height="100%" i sit stylesheet eller bare i .html filen ?

Har du husket at angive en margin på 0px ?

Til dit stylesheet-
body { margin:0; }

Eller i din html-fil-

Mvh Ronni

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Jul - Grenaa~

Dato : 17-11-04 14:39

Jeg har angivet mit stylesheet sådan her:

body {
margin-bottom: 0;
margin-top: 0;
margin-left: 0;
margin-right: 0;
}

table {
width: 100%;
height: 100%;
}

så jeg kan ikke se hvordan man ellers skulle lave det

Hilsen

Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-11-04 15:59

Ronni skrev:

>Eller i din html-fil-

Er ikke valid html.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-04 11:04

Michael Jul - Grenaa BowlingCenter skrev:

> Kan det virkelig passe man ikke kan få et table til at fylde hele browseren
> ved at skrive
> Height="100%" i sit stylesheet eller bare i .html filen ?

Ja, det kan godt passe. Table-elementet har ikke nogen højde-attribut
(tjek evt. <http://www.w3.org/TR/html401/struct/tables.html#edef-TABLE>)

Jeg kan ikke huske den forkromede begrundelse for at det er sådan (mener
at Lasse Reichstein Nielsen for noget tid siden kom med den), men humlen
er at man kan sætte højde på *indholdet* i en tabel (de enkelte celler),
men ikke på hele tabellen (IE i quirksmode understøtter så alligevel
højde på tabel-elementet, men det er ikke korrekt ifølge standarderne).

Brug et div-element i stedet - det er også bedre egnet til at definere
sidestruktur med.

--
Jens Gyldenkærne Clausen