November måneds "Hvad hører du for tiden?"
Fra : -V-

Dato : 17-11-04 11:59

Kun et par dage forsinket, men tilbage for fuld power.

Denne måned har stået i enkeltnumrenes tegn, selvom der da som sædvanligt er
blevet råspillet enkelte albums.

Panteras 'Vulgar Display of Power' fik endnu en måned på hitlisten, af samme
grunde som sidst.

Mikael Simpsons 'De Ti Skud' er en mærkværdig plade, men ikke desto mindre
et spændende bekendtskab. Ved første gennemlyt fragmenteret og inhomogen,
men samtidigt dragende.

Forbiddens 'Twisted Into Form' blev på forunderlig vis genfundet og har fået
sin revival, primært pga. 'One Foot In Hell', samt de tre første numre, som
vel er noget af det mest melodiske og effektive thrash Bay Area nogensinde
har leveret.

Derudover har The Donnas ultrapotente 'Take It Off' fået sig en ridse eller
to i lakken pga overdrevet brug.
Huey Lewis' 'I Want A New Drug' og 'Heart of Rock'n'Roll' er også blevet
brugt som mental tidsmaskine, og har sendt mig baglæns tilbage til
slutfirserne.
Endelig fik jeg i anden anledning genlyttet Bananaramas 'Love In The First
Degree', som er en arketypisk SAW-produktion, som dog til forskel fra så
mange andre af deres ting stadig holder.

Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?

-V-

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 17-11-04 12:44

-V- wrote:

> Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?

Guns N'Roses - November Rain.

Fra : Fister

Dato : 19-11-04 14:58

Thomas K. Jeppesen wrote:

> Guns N'Roses - November Rain.

Hvordan kan du høre sådan noget? De drikker jo!
Lur mig om de ikke også har haft sex før ægteskabet. Ved at høre den slags
musik, støtter du jo indirekte deres forkastelige livsstil. Og ved at
_fortælle_ om det, spreder du deres diabolske budskab!

/Fister

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-11-04 15:25

"Fister" <not_a_real@email.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> musik, støtter du jo indirekte deres forkastelige livsstil. Og ved at
> _fortælle_ om det, spreder du deres diabolske budskab!

WTF????

Er det en joke eller er du dybt seriøs???

Mvh
Benjamin

Fra : -V-

Dato : 19-11-04 16:07

Laziter [9440] wrote:
> WTF????
>
> Er det en joke eller er du dybt seriøs???

Følg nu med i gruppen.

Alternativt kan du jo lave en googlegroups på Thomas K. Jeppesen.

-V-

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-11-04 16:32

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Følg nu med i gruppen.
>
> Alternativt kan du jo lave en googlegroups på Thomas K. Jeppesen.

Jaja, godt ord igen..
Kan jo ikke gøre for at jeg er ny her i gruppen vel?

Mvh
Benjamin

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-11-04 20:14

Laziter [9440] wrote:

> Jaja, godt ord igen..
> Kan jo ikke gøre for at jeg er ny her i gruppen vel?

Nu var der jo ikke andet end gode ord, såeh :)

Men jo, du kan godt gøre for det. Du kunne læse tilbage i gruppen hvis
du var interesseret.

/David

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-11-04 23:02

> Nu var der jo ikke andet end gode ord, såeh :)
>
> Men jo, du kan godt gøre for det. Du kunne læse tilbage i gruppen hvis
> du var interesseret.

Damn... Jeg hader når jeg glemmer de der smileys

Jeg tog det nu heller ikke som andet end sjov

Mvh
Benjamin

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-11-04 16:10

"Fister" <not_a_real@email.net> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan du høre sådan noget? De drikker jo!

LOL

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : MM

Dato : 19-11-04 17:41

> [...]
> musik, støtter du jo indirekte deres forkastelige livsstil. Og ved at
> _fortælle_ om det, spreder du deres diabolske budskab!

HAHA ! se DET er go newsgrouphumor !

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-11-04 20:14

Fister wrote:

> [...]
> musik, støtter du jo indirekte deres forkastelige livsstil. Og ved at
> _fortælle_ om det, spreder du deres diabolske budskab!

Det var også hvad jeg umiddelbart tænkte.

/David

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 20-11-04 01:43

Fister wrote:

> Hvordan kan du høre sådan noget?

Fordi det er godt.

De drikker jo!

Ja men de er jo også psykisk syge.

> Lur mig om de ikke også har haft sex før ægteskabet.

Det er jeg sikker på, at de har haft.

> Ved at høre den slags
> musik, støtter du jo indirekte deres forkastelige livsstil. Og ved at
> _fortælle_ om det, spreder du deres diabolske budskab!

Hehe, du er ikke uden humor.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-11-04 13:21

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

Tager lige en måned mere med Rammstein - Reise, Reise.
Hårdt efterfulgt af King Diamond - The Eye, Conspiracy og Abigail

Mvh
Benjamin

Fra : Mads TJ

Dato : 17-11-04 13:22

> Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?

The Bad Plus - These Are The Vistas
Gotan Projekt - La Revencha Del Tango
Xploding Plastix - Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents
Angie Stone - Stone Love

Mvh
Mads TJ

Fra : Nerdiac ~ Don G.

Dato : 18-11-04 15:36

Mads TJ skrev...

> Xploding Plastix - Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents

Fantastisk musik! Jeg kan varmt anbefale "Behind the Eightball" som jeg
synes er deres bedste udgivelse til dato. Og hvis du nogensinde kommer i
nærheden af engelske Cybajaz så tjek dem ud - helt i samme klasse

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Mads TJ

Dato : 21-11-04 12:51

"Nerdiac ~ Don G." <news@SLETTESdon-g.dk> wrote in message
> [...]
> synes er deres bedste udgivelse til dato. Og hvis du nogensinde kommer i
> nærheden af engelske Cybajaz så tjek dem ud - helt i samme klasse

Jeg er nu mest til deres sidste udgivelse: The Donga Matic Singalongs..
minder mig meget om Talvin Singh, som varmt kan anbefales.
Cybajaz vil jeg prøve at tjekke ud ved lejlighed.

//MadsTJ

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 17-11-04 13:31

On Wed, 17 Nov 2004 11:59:27 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?

Jeg har fundet noget gammelt klassisk elektronisk musik frem:

Tangerine Dream - Phaedra
Tangerine Dream - Alpha Centauri
Jean Michel Jarre - "Oxygene" og "Equinoxe"

Ellers hører jeg alt muligt. Jeg er begyndt at lægge min musiksamling
over på mp3 og hører det hele med "Shuffle" funktionen i Winamp, så
får hele samlingen en chance for at blive hørt :)

--
Now Playing:
Tangerine Dream - Phaedra

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 17-11-04 14:26

On Wed, 17 Nov 2004 13:31:22 +0100, Thomas Jespersen
<thomas@lucky-music.dk> wrote:

Nå ja jeg glemte et album man kan downloade gratis. Det er
Lackluster - cdr2

Den kan hentes her:
ftp://ftp.scene.org/pub/music/artists/lackluster/lackluster-cdr2.zip

Genre: IDM/Downtempo

--
Now Playing:
Biosphere - Novelty Waves

Fra : John

Dato : 17-11-04 14:26

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?

Faithless.

Mvh

John

Fra : kautaq

Dato : 18-11-04 07:14

Bad Brains, Bad Brains og Bad Brains (1982)
(den rigtige, ikke kopien! Verdens bedste hard core punk-plade!)

Beggars Opera - Act One (1970)

Modern English - Mesh & Laze (1981)

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Lars Petersen

Dato : 17-11-04 14:55

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?

Venter med at gå amok til på mandag når U2's nye album kommer på gaden, men
så går jeg givetvis også i selvsving

/lars

Fra : Kim Riber

Dato : 17-11-04 16:01

Lige nu:

The The
Happy Mondays
Stone Roses

Fra : Niels Overgård

Dato : 17-11-04 17:22

Totalforvirringsmix:

elvis costello: the delievery man
forskellige remix med faithless
diana krall: live at montreal jazz festival -DVD
caroline henderson: made in europe
troublemakers: expressway
laurent de wilde: stories
beastie boys: anthology
christian winther: blue function
bruce springsteen: the essential
chemical brothers: brothers gonna work it out a dj mix
kasper villaume: 117 ditmas avenue
loudon wainwright III: the demon years

mvh
Niels

Fra : Peter Juhl

Dato : 17-11-04 16:49

-V- wrote:

> Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?

Unkle: Never Never Land (Original NYC Master)
- En af årets bedste plader tager ikke skade af at blive genudsendt i
endnu bedre kvalitet, inkluderer også en ekstra CD med remixes.

Various: Need For Speed Undergound 2
- Musik man kører rigtig stærkt til.

Sasha: Involver
- Moody mixplade, der er melodidrevet (for en gangs skyld).

Teebee: The Legacy
- Drum'n'bass fra én der bare kan det der.

FünfD: Angelheart
- Startede som en irreterende og forvirrende mellemting mellem house og
trance, men vandt rigtig meget ved genhør (10-12 gange).

Skinny Puppy: The Greater Wrong Of The Right
- Fordi denne mail ticker ind hos radiostationer over hele USA:

"In the past few months a band by the name of Skinny Puppy has slandered
Bush. At several of their concerts over the Summer they have simulated
an assassination of the president. On their current Fall tour they
simulated a beheading similar to the ones happening in Iraq. When the
vocalist pulls off their hoods he reveals the terrorists to be Bush and
Cheney. This is unacceptable and I encourage you not to play their
latest record, The Greater Wrong of the Right, that has been indicated
by their record label as being played on your station. Conservatives are
currently a majority of the populace now and we have voted into power a
majority in every level of government. The people of this country have
the power as evident by our boycott of the Reagan miniseries, the
Superbowl, and the Dixie Chicks. If you still choose to play their music
we have the ability to put financial pressure on your station through
boycotts. Please remove Skinny Puppy from rotation or we will have no
choice but to boycott your station.

Daryl Mason
Patriotic Americans Boycotting Anti-American Hollywood
http://www.pabaah.com"

Well, fuck dig Daryl...

Fra : Lina

Dato : 17-11-04 16:56

> Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?

Within Temptation - The Silent Force
Cradle of Filth - Nymphetamine

Mvh. Lina

Fra : Kong Kent

Dato : 17-11-04 18:03

> Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?

Anaal Nathrakh - Domine Es Dignus
Tsjuder - Desert Northern Hell
Behemoth - Demigod
Enslaved - ISA
Marduk - Plague Angel
Metallica - Master Of Puppets

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Steen B. Jensen

Dato : 17-11-04 18:26

-V- <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

> Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?

Motorhead's Snake Bite Love sidder urokkeligt fast i min dyt.

Jeg HAR prøvet at fjerne den, men den springer ind i cd'en igen, så
snart jeg vender ryggen til.

Jeg har været Motorhead-gal i mange år, men det er først for nyligt, at
jeg har hørt Snake Bite Love.

For sgu´da, hvor er den fed!

Har man den mindtste smule hang til tung tråd, så skulle man daffe ind
på det lokale bibliotek, og låne sig en udgave af Snake Bite Love - så
ryger den sikkert på ønskeseddelen til jul.

Steen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 17-11-04 19:12

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
-sakse-
> Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?
> -V-

Misen: Forgiveness - Temaet fra 'Ørnen'
DRs tamtam-orkester-noget: Temaet fra 'Rejseholdet'.
Diverse Tom Lehrer, Monty Python og Billy Connolly.
Robert Wells' blues-ting.
En masse Ørkenens Sønner. ('Fissefissefezfez!')

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Simon Skarum

Dato : 17-11-04 21:44

Lige for tiden?

The Herbaliser, blandede sange:
Glimrende hiphop.

Gang Starr, The owners:
Mere hiphop som hvor mor lavede den (hvis hun havde været sort og mand :)

Rage Against The Machines, Bulls on parade-albummet:
Nogen kalder det aggresivt... Synes egentligt bare det lyder fedt.

Og så hører man vel hele tiden lidt Malk De Koijn og Red Hot Chili Peppers
:)

Mvh. Simon

Fra : Steen Schmidt

Dato : 18-11-04 03:31

-V- wrote:

> Panteras 'Vulgar Display of Power' fik endnu en måned på hitlisten,
> af samme grunde som sidst.

Ja, den får da jævnligt en snurretur herhjemme også

> Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?

Illdisposed ('1-800-Vindication')
Slipknot ('Vol.3')
Beck ('Sea Change' SACD & 'Mellow Gold')
Depeche Mode ('101' SACD, 'Songs of Faith & Devotion', 'Violator')
Dire Straits ('Sultans of Swing')
Rammstein ('Mutter')

Det er vist det typiske der er på denne måned

Mvh
Steen

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 18-11-04 09:19

-V- wrote:
> Kun et par dage forsinket, men tilbage for fuld power.

[snip]

> Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?

Hmmm, har vist ikke fået skiftet så meget ud i cd-changeren, men disse har
da været i for nylig:

Megadeth: The System Has Failed (ja, stadig)
Demons & Wizards (ja, stadig)
Wild Dogs: Reign Of Terror (fremragene metal og for vilde trommer)
Marillion: balndet guf med Fish på sang (Grendel!)
Alice Cooper: Welcome To My Nightmare
Alice Cooper: Muscle Of Love
MD45: The Craving (med Mustaine på sang)
Testament: Souls Of Black
KISS: Revenge, Lick It Up, Alive III og Asylum (ja, fik lige et
back-to-my-teens flip)
Slayer: Seasons In The Abyss
Mercyful Fate: Don't Break The Oath

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jens

Dato : 18-11-04 10:39

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message news:<419b2f13$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

klip

> Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?

*Mellophone*

/What if I was a sailor/
/going around the Equator/
/with the sun in my eyes/

.... man kan høre Mellophone her:

http://www.mellophone.dk/audio.asp

Jens

Fra : Sirannon

Dato : 18-11-04 17:15

Tori Amos Strange Litlle girls

Tom Waits Real Gone

Leonard Cohen Recent Songs

Placebo Without you I'm nothing

Fra : Propellen

Dato : 18-11-04 22:35

On Thu, 18 Nov 2004 17:14:30 +0100, "Sirannon"
<runenospam_aagaard@hotmail.com> wrote:

>Tori Amos Strange Litlle girls

Tori sparker så ufattelig meget bagdel... FFS hvor er hun altså cool.

Tori er som altid på CD eller i Winamp.

- Volbeat... Så dem til AMF 2004. De er sq for seje.
- Nephew USADSB hele skiven.
- Under Byen Diverse bootlegs.
- Jomi Massage. Live (eneste Jomi jeg har) Men ikke længe.

Hmm... Har sq egentlig ikke hørt så meget metal denne måned.
--
/Prop

Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net

Fra : Sirannon

Dato : 20-11-04 14:14

"Propellen" <not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse

> Tori sparker så ufattelig meget bagdel... FFS hvor er hun altså cool.

tjah, nu har jeg ikke hørt så meget Tori Amos, men jeg skal gladeligt
indrømme at der er en 2-3 numre som er fremragende på den skive. Navnlig
hendes version af Eminems 97 Bonnie and Clyde får det til at risle koldt ned
ad ryggen på en. Men jeg synes også der er nogle grove kiksere på, så jeg
har det foreløbigt lidt blandet med hende.

Fra : Michael Hansen

Dato : 19-11-04 00:23

Fik omsider set "The filth and the fury", hvilket gav en naturlig anledning
til lidt genlyt med Sex Pistols - synes simpelthen "Friggin in the riggin"
er for fed - selv den dag i dag

Og udgangspunktet for "The filth and the fury" var en gammel tråd om Adam
Ant - og med min nu fungerende pladespiller - er det også blevet til genlyt
med ham. Ved ikke om jeg var lidt forudindtaget, men jeg synes stadig ikke
rigtig det holder længere...

Andre vinyler
- Eurythmics - sweet dreams
- Rolling Stones - some girls
- Smiths - hatful of hollow
- Red Guitars
- David Bowie - hunky dory, alladin sane, scary monsters og stage (i gult
vinyl......)

Og så Coldplay - mens vi venter.........

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-11-04 18:33

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:419b2f13$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Så kom hid, frænder - hvad hører I for tiden?
________

Johh altså , Kandis og Bjørn og Okay er jo altid aktuelle, så de kyles da på
cd-fræseren engang i mellem.

og så er der jo Steffani. Jeg så hende i et par musikshow på tysk tv. Jeg
optog det på bånd og jeg har rå-spillet det bånd en milliard gange. Hun
synger fantastisk. Hendes stil er hen af Cindy und Burt (Farende musikanten)
/ Allis og Rita (Farende musikanter).

men nu har sat en aktion igang for at få skaffet et bånd med hollandsk
slagermusik. Det er jo så populært på de fynske lokalradio som spiller den
slags musik som folk vil have. Det holllandske slagermusiuk skulle vist være
af endnu højere kvalitet end det tyske. Så i slutningen af måneden vil jeg
nok høre musik med det helt store hollandske navne som:

BZN - George Baker Selection - The Cats - Pyssycat

Hilsen Åge