Pomeranien
Fra : henrik sørensen

Dato : 17-05-01 14:47

hejsa da jeg er lyklig ejer af en Pomeranien der er for første gang kommet i
løbetid vil
jeg gerne spørge om nogle gode råd

1 Hvor lang tid er hun i løbetid
2hun vil bare ikke komme når vi kalder også når hun ikke er i løbetid hvad
gør jeg
3 hun har et hidsig temprament men hun er ikke ondskabfuld
4 er der en bog om pomranien opdragelse?

venlig hilsen og forhånd tak!!

Henrik sørensen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-05-01 15:04

henrik sørensen <henrik.nicholine@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:tzQM6.156$4e7.4719@news.get2net.dk...

> 2hun vil bare ikke komme når vi kalder også når hun ikke er i løbetid hvad
> gør jeg

<> begynder at træne lederskab og indkald ... hvis ikke du gør til træning
med hende ville det måske være en ide at begynde på det ... for på denne
måde at få nogle ideer eller du kan kontakte en dch hundekonsulent ... de
hjælper dig meget gerne også selv om du ikke er medlem af dch. så det er
blot at kontakte den nærmeste dchklubs formand(Danmarks civile hundefører
forening) der vil kunne oplyse dig om navn og tlf. på klubbens
hundekonsulent .

> 3 hun har et hidsig temperament men hun er ikke ondskabfuld
<> også her vil lederskabsøvelser være noget du kan bruge .... både nej
øvelser og hvem der går først ud af yderdøren/bildøren (det skal altid være
dig) er gode lederskabsøvelser.

> 4 er der en bog om pomranien opdragelse?

<> om der lige er en bog om pomranienopdragelse ved jeg ikke men jeg kan
anbefale dig andre bøger om hundepsykologi generelt ... f.eks kan jeg varmt
anbefale "helhjertet hundetræning" af Irene H. Jarnved .... der for mig der
ellers er garvet hundeejer nærmest er som en Bibel .... den er godt fortalt,
let læselig og rummer mange gode ideer bl.a. indkaldsøvelser....

MVH Ami