Hvor gammel er Bond?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-11-04 23:10

Så jo lige Octopussy i lørdags, og synes egentlig allerede der, at Moore
begyndte at se for gammel ud i rollen som en hemmelig agent.

Ved vi hvor gammel Bond skal forestille at være?

Jesper

Fra : Peter Knutsen

Dato : 17-11-04 07:39

Jesper Nielsen wrote:
> Så jo lige Octopussy i lørdags, og synes egentlig allerede der, at Moore
> begyndte at se for gammel ud i rollen som en hemmelig agent.
>
> Ved vi hvor gammel Bond skal forestille at være?

Et sted i 40'erne, såvidt jeg husker. Han er absolut ikke ung.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 17-11-04 08:39

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Et sted i 40'erne, såvidt jeg husker. Han er absolut ikke ung.

"Et sted i 40'erne"?
"Absolut ikke ung"?

Hehe... bare vent til Niels Søndergaard, Per Vadmand og andre gamle hunde
ser dit indlæg
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Peter Knutsen

Dato : 17-11-04 19:04

Jonas Gaarde wrote:
> "Et sted i 40'erne"?
> "Absolut ikke ung"?

Det er mit indtryk, efter at jeg for lidt over et år siden
læste de to første romaner.

> Hehe... bare vent til Niels Søndergaard, Per Vadmand og andre gamle hunde
> ser dit indlæg

Det er ment som en kontrast til nutidens Hollywood-film,
hvor helten allerhøjest må være midt i 20'erne...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Zeki

Dato : 17-11-04 19:43

> Det er ment som en kontrast til nutidens Hollywood-film,
> hvor helten allerhøjest må være midt i 20'erne...

Hmm... Bruce Willis, Arnold, Sean Connery, Harrison Ford m.fl, har alle
rundet de 50.
Tom Cruise, Brad Pitt, George Clooney har alle rundet de 40.

Men du tænker måske på børne/ungdomsfilm?

Mvh Zeki

Fra : PerX ...

Dato : 17-11-04 23:28

In article <BZMmd.65575$Vf.3277838@news000.worldonline.dk>, zeki@
[fjerndette]tiscali.dk says...

> Hmm... Bruce Willis, Arnold, Sean Connery, Harrison Ford m.fl, har alle
> rundet de 50.

Gamle og forældede - kræver der er en masse ynger med for de bliver
skudt penge i dem (hvis det er aktion film)

> Tom Cruise, Brad Pitt, George Clooney har alle rundet de 40.

Ditto :)

> Men du tænker måske på børne/ungdomsfilm?

Han tænker på at man skal være ung for at slå igennem, hvis man når at
blive meget kendt inden man bliver gammel får man måske lov til at lave
en film som gammel.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-11-04 19:44

On Wed, 17 Nov 2004 08:38:57 +0100, "Jonas Gaarde"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

>"Et sted i 40'erne"?
>"Absolut ikke ung"?
>
>Hehe... bare vent til Niels Søndergaard, Per Vadmand og andre gamle hunde
>ser dit indlæg

Jeg synes, indlægget er okay. Da jeg var 20, syntes jeg, at alle over
30 var oldinge. Nu er jeg 57 og tror indimellem, at jeg er 17, indtil
jeg kigger i et spejl. Sådan er det bare. Jeg føler mig ikke spor
gammel indeni og bliver stadig lettere pikeret, når unge mennesker
siger "De" til mig.

Men objektivt set er en mand på 40 ikke ung, men midaldrende. Og en
fyr på 57 er ganske rigtigt en gammel hund - udenpå, altså.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Zeki

Dato : 17-11-04 11:31

Ian Flemming stoppede med at nævne Bond's alder i romanen 'Moonraker'. Der
var han 38.
Andre mener at han er 35: http://shakti.trincoll.edu/~rlai/tssi/jbond.htm

Jeg vil "skyde" på, at han er mellem 40 og 42.

Connery var 41 da han spillede Bond i sin sjette og sidste. Han debuterede
som 32 årig.
Roger Moore var 58 da han spillede Bond i 'A View to a kill'. Han debuterede
som 44 årig.
Dalton var 43-45 da han spillede Bond.
Brosnan var 49 da han spillede Bond i den seneste. Han debuterede som 42
årig

Mvh Zeki

Fra : Byte Me

Dato : 17-11-04 16:45

On Wed, 17 Nov 2004 11:30:46 +0100, "Zeki"
<zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote:

>Connery var 41 da han spillede Bond i sin sjette og sidste.

Hvad med "Never Say Never Again" som er fra 1983 ?

Connery er født i 1930. You do the math.

mvh BM

Fra : Zeki

Dato : 17-11-04 16:52

> Hvad med "Never Say Never Again" som er fra 1983 ?
> Connery er født i 1930. You do the math.

'Never say never again' er ikke en "rigtig" James Bond film, men en Warner
Brothers genindspilning af Thunderball.

Mvh Zeki

Fra : Glenn [Valby]

Dato : 17-11-04 21:16

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> 'Never say never again' er ikke en "rigtig" James Bond film, men en Warner
> Brothers genindspilning af Thunderball.
>
> Mvh Zeki

Se evt.: http://www.artofjamesbond.com/nsna.htm
Der står lidt om, hvorfor!

Fra : Stærk Tobak

Dato : 17-11-04 12:12

On Tue, 16 Nov 2004 23:09:30 +0100, "Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> wrote in
dk.kultur.film:

>Så jo lige Octopussy i lørdags, og synes egentlig allerede der, at Moore
>begyndte at se for gammel ud i rollen som en hemmelig agent.
>
>Ved vi hvor gammel Bond skal forestille at være?

Det kan være det er beskrevet i Ian Flemmings første bog om James Bond.
Husk lige at det var Sean Connery der var JB i de 7 første film (George Lazenby
var vikar i en film). Sean Connery er født i 1930 og han første fremtræden som
007 var i 62' så fysisk var han altså 32 år, og Ian Flemming startede sine bøger
om JB i 53.

SMERSH's sagsmappe 1957:
Hvem er James Bond

Fornavn: James
Efternavn: Bond
Bopæl: King's Road i London
Fødselsår: Ukendt, omkring 1915
Højde: 183 cm
Vægt: 76 kg, slank af bygning
Øjne: Blå
Hår: Sort
Kendetegn: Ar ned over højre kind og på venstre skulder. Spor afplastisk
operation på højre håndryg - Allround idrætsmand, prima pistolskytte, bokser,
knivkaster.
Bruger ikke forklædninger. Taler perfekt fransk og tysk.
Laster: Cigaretter, spiritus og kvinder.

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).