Nokia 6610I kan den kun holde i 2 dage ???
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-11-04 22:29

jeg har en 6610I og kan det passe at den kun kan holde strøm i 2 dage for
den næsten er død og jeg skal lade den op igen ???
jeg skrive næsten ikke på den eller tager billeder.
så kan det ´passe ???

Thomas

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-11-04 02:27

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> wrote in

> jeg har en 6610I og kan det passe at den kun kan holde strøm i 2 dage for
> den næsten er død og jeg skal lade den op igen ???
> jeg skrive næsten ikke på den eller tager billeder.
> så kan det ´passe ???

Hører du radio, det kan godt suge en del strøm?

/flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Anders

Dato : 17-11-04 07:24

Bruger du radioen meget (den bruger meget strøm) ?.. Ellers så er det nok
batteriet der er slidt op.
De holder typisk omrking 2 år - så skal de skiftes ud.
(ved optimalt forbrug - ikke klatladning).

Prøv at skifte batteriet ud med et nyt, men gem det gamle som ekstra. Det
kan du lægge i fryseren (i afladt stand) i nogle timer, så bliver det næsten
som nyt igen. Der er nemlig nogle molekyler i batteriet, som har godt af af
det.

Anders

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-11-04 11:27

"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
næsten
> som nyt igen. Der er nemlig nogle molekyler i batteriet, som har godt af

Hvor mange timer er det, 2-3-4 stykker eller lignende? Jeg har et par
stykker der godt kunne trænge til at komme ud i kulden for en tid.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-11-04 22:04

Anders wrote:
> Det kan du lægge i fryseren (i afladt stand) i nogle timer, så bliver det næsten
> som nyt igen. Der er nemlig nogle molekyler i batteriet, som har godt af af
> det.

Dét vil jeg absolut ikke anbefale, da 6610'eren har et Li-ion batteri!
Det er kun de gamle NiCd og NiMh frysertricket gælder - Lithiumbatterier
tåler ikke denne behandling.

Mvh Thomas

--
www.unlockzone.tk - Mobilunlock til fornuftige priser!

Fra : Olsen

Dato : 17-11-04 09:01

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-04 11:07

Thomas Pedersen skrev:

> jeg har en 6610I og kan det passe at den kun kan holde strøm i 2 dage for
> den næsten er død og jeg skal lade den op igen ??? jeg skrive næsten
> ikke på den eller tager billeder. så kan det ´passe ???

Min holder et sted mellem 3-8 dage afhængig af hvordan og hvormeget jeg
bruger den.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"