Compaq presario 5030 hvor stor cpu???
Fra : .Alladin

Dato : 16-11-04 22:34

Jeg har fået fingrene i en compaq presario 5030

Kan ikke find noget på compaq hjemmesiden om hvor stor en cpu jeg kan sætte
i.

Der er flg.
Chipset: Intel 82443 lx/ex 440 lx/ec
Mainboard: compaq 04b4h mini tour
cpu i dag er 300 mhz

Nogen der kan hjælpe??

Fra : Leif

Dato : 17-11-04 15:16

se her max er nok 450mhz hvis det er slot 1 in a box
du skal nok ind i bios og ændre cpu hastighed

mvh

http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/pc-hw/cpu-inf.htm

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 18-11-04 16:01

Leif wrote:
> se her max er nok 450mhz hvis det er slot 1 in a box
> du skal nok ind i bios og ændre cpu hastighed
>
> http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/pc-hw/cpu-inf.htm

Det er et bundkort med lx440 chipset, hvilket betyder fsb på 66mhz
(og sikkert max 83 hvis man vil oc) - dermed bliver den hurtigste p2 der
direkte passer til en 333mhz.
Måske kan en celeron 533 også bruges via en konverter (s370 -> slot 1)

/Jakob