Nokia 6230. e-mail genstarter telefonen
Fra : brokmar

Dato : 16-11-04 19:30

Hej
Som så mange andre fik jeg også "Opret GPRS abonnement" når jeg prøvede at
hente post med de indstillinger jeg havde fået tilsendt fra Telmore/TDC.
Fik softwaren opdateret i dag til v.4.28. Er det forresten den nyeste ?

Oprettede herefter manuelt GPRS indstillinger med adgangspunkt: "internet"
på den "tomme" mobil.
Det virker. Har adgang til Nettet med telefonens browser og kan også bruge
mobilen som modem og surfe og hente post med min PDA

Satte herefter e-mail indstillingerne op på mobilen efter Karstens indlæg
her i gruppen fra den 6. oktober:
http://groups.google.dk/groups?q=6230+mail&hl=da&lr=&group=dk.teknik.telefoni.mobil.*&selm=41644bb8%240%24213%24edfadb0f%40dread16.news.tele.dk&rnum=1

Når jeg nu trykker på "Beskeder -> E-Mail", dør mobilen ganske langsomt, og
starter så op igen.

Andre, der har været ude for noget lignende ?

Jeg vil så nødigt hente TDC's opsætning, der åbenbart låser for redigering.

hilsen
brokmar

Fra : Poul Johannsen

Dato : 16-11-04 21:55

Hej

> [...]
> hente post med de indstillinger jeg havde fået tilsendt fra Telmore/TDC.
> Fik softwaren opdateret i dag til v.4.28. Er det forresten den nyeste ?

Jeg har version 4.44 på min Nokia 6230

Mvh Poul

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 16-11-04 22:47

Jeg har en ver 4.44... !

Dennis

Fra : brokmar

Dato : 20-11-04 15:58

Problemet blev løst med nok en software opdatering - og denne gang til ver.
4.44

E-mail virker nu. Man skal bare følge Telmores egen udførlige vejledning,
som ligger særdeles godt skjult under Hjælp - Telefon Manualer - vælg
Beskeder i rullegardinmenuen.

Jeg troede at disse manualer blot var en PDF udgave af det hæfte, der følger
med telefonen - men de er langt mere konkrete - og VIRKER i modsætning til
den automatiske TDCopsætning, man umiddelbart opfordres til at hente via
SMS.

Det kunne Telmore og supportchatten godt gøre lidt mere ud af at henvise
til.

hilsen
brokmar