Skærme
Fijala 3554
Re: EIZO FlexScan 550i-M
Fra : Søren Poulsen

Dato : 17-05-01 14:36

det sorte i siderne 2-3cm og, i top og bund er ½ til 1 cm
ca..

Søren

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 17-05-01 15:16

"Søren Poulsen" <s.poulsen@anderledes.dk> wrote in message

> det sorte i siderne 2-3cm og, i top og bund er ½ til 1 cm
> ca..

Der er 3 metoder at opjustere en skærm på,(tilfældig orden) den første:
Man skal ind i en service menu, dette gøres som regel ved at taste en
bestemt kode, eller kortslutte nogle punkter inde i skærmen.

Den anden metode, er ved at tilslutte skærmen et interface og justere den
fra en anden pc. (umulig for private, da hverken hardware eller software,
kan skaffes)

Den tredje metode er ved at justere på en række trimmepotentiometre inde i
skærmen, H size, V size, osv.

Så hvis du prøver at åbne skærmen, og kan se nogle potentiometre, med
ovenstående navne kan du justere skærmen, ellers kan du ikke :(

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : sp@masterframe.com

Dato : 17-05-01 15:28

"Nicolai Boilesen" <nicolai_boilesen@get2net.dk> wrote in <9e0meu$9dt$1
@sunsite.dk>:

>"Søren Poulsen" <s.poulsen@anderledes.dk> wrote in message

>Der er 3 metoder at opjustere en skærm på,(tilfældig orden) den første:
Hvad med alle de knapper der er under skærmen?
Kan de ikke bruges?

tia
Søren

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 17-05-01 17:41

<sp@masterframe.com> wrote in message

> Hvad med alle de knapper der er under skærmen?
> Kan de ikke bruges?

Jo selvfølgelig, fra en brugers side, men ikke hvis settings er i top, og
billedet stadig ikke fylder skærmen ud.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : sp@masterframe.com

Dato : 18-05-01 09:15

"Nicolai Boilesen" <nicolai_boilesen@get2net.dk> wrote in <9e0utk$ldf$1
@sunsite.dk>:

><sp@masterframe.com> wrote in message

Det er dem jeg jeg ikke kan få til at virke.
Hvad skal jeg gøre for at få dem til at virke?
jeg har prøvet at holde dem inde i 5-6 sec, men der sker intet...
måske er de forkerte jeg trykker på ?
who knows?...

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 18-05-01 10:51

<sp@masterframe.com> wrote in message
Klip
> [...]
> Hvad skal jeg gøre for at få dem til at virke?
> jeg har prøvet at holde dem inde i 5-6 sec, men der sker intet...

Vil det sige, at det er knappernes funktioner der ikke virker eller ?

Virker kontrast & brightness?

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Søren Poulsen

Dato : 18-05-01 11:38

Jeg kan stille på brigthness og Kontrasten, men jeg kan ikke få de andre til
at virke, jeg kan ikke få nogen menu frem eller få knapperne til at virke.

Hvilken knapper skal jeg holde inde for at sætte v-sync og h-sync?

TIA
Søren Poulsen

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 18-05-01 11:54

> Jeg kan stille på brigthness og Kontrasten, men jeg kan ikke få de andre
til
> at virke, jeg kan ikke få nogen menu frem eller få knapperne til at
virke.

Mon ikke knapperne er låst så? Sluk skærmen, hold "Autosizing" inde og
tænd skærmen... voila!

> Hvilken knapper skal jeg holde inde for at sætte v-sync og h-sync?

Øhhh... det indstilles da for grafikkortet?

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : sp@masterframe.com

Dato : 18-05-01 12:10

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.dk> wrote in <9e2uua$l11$1
@sunsite.dk>:

>"Søren Poulsen" <s.poulsen@anderledes.dk> wrote in message

Det prøver jeg når jeg kommer hjem.
Thx
Søren Poulsen

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 18-05-01 11:25

> [...]

> Hvad skal jeg gøre for at få dem til at virke?
> jeg har prøvet at holde dem inde i 5-6 sec, men der sker intet...

På fronten alle alle Eizo-skærme jeg kender, er der en enkelt "knap" med 4
pile og en rund prik i midten. Pil op/ned justerer lysstyrke, pil til
højre/venstre justerer kontrast, mens et tryk i midten bringer OSD
(OnScreen Display) frem, hvorfra du så kan justere alt muligt.

Du kan vel lige kigge på brugermanualen på side 10:
<http://www.eizo.co.jp/welcome/products/pdf3/T550um.pdf>

Den fylder 1,2MB, men det skulle vel ikke være noget problem på en
UUNET-linie?

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 18-05-01 11:37

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.dk> wrote in message
> <sp@masterframe.com> wrote in message

[KLIP...]
> Du kan vel lige kigge på brugermanualen på side 10:
> <http://www.eizo.co.jp/welcome/products/pdf3/T550um.pdf>

.... og efter selv at have kigget på den, fandt jeg ud af at T550 har en
knap kaldet "Autosizing", der skulle centrere billedet og udvide det til
at nå kanterne. Har du prøvet den?

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : sp@masterframe.com

Dato : 18-05-01 11:43

Ja, den kan heller ikke gøre det.

Søren Poulsen

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 18-05-01 12:38

> Ja, den kan heller ikke gøre det.

Det lyder som defekt cpu, men kan også være andre ting,det er svært at sige
uden at have målt på den :(

kontrast og brightness justeres via separate knapper ikke?

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 18-05-01 12:46

"Nicolai Boilesen" <nicolai_boilesen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
sige
> uden at have målt på den :(
>
> kontrast og brightness justeres via separate knapper ikke?

Eizo T550 brugermanualen (hint: side 14):
http://www.eizo.co.jp/welcome/products/pdf3/T550um.pdf

Kontrast og lysstyrke indstilles med en enkelt knap med pile op/ned og
højre/venstre. I midten er der en rund prik, som bruges til at tilgå
OSD'en, hvor man indstiller alt andet.

Denne midterste knap kan låses, så andre eller man selv ikke kommer til at
ændre noget ved et uheld ved at slukke skærmen og holde knappen
"Autoresizing" nede mens skærmen tændes. På samme måde låses skærmen op.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 18-05-01 12:52

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.dk> wrote in message
Klip
> [...]
> ændre noget ved et uheld ved at slukke skærmen og holde knappen
> "Autoresizing" nede mens skærmen tændes. På samme måde låses skærmen op.

Ok, så virker dele af cpuen ihvertfald (den scanner tastaturet bla.), det
lyder dog lidt underligt at man så ikke kun justere de andre parametre.

Jeg har ingen idé om fejlens art i skrivende stund, men det kommer nok :)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 18-05-01 12:55

> [...]
> lyder dog lidt underligt at man så ikke kun justere de andre parametre.
>
> Jeg har ingen idé om fejlens art i skrivende stund, men det kommer nok
:)

Hey... læs dog hvad jeg skriver! :)

Skærmen er sikkert bare låst så man ikke kan komme ind i OSD'en. Lysstyrke
og kontrast *kunne* indstilles.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 18-05-01 13:00

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.dk> wrote in message
Klip
> Hey... læs dog hvad jeg skriver! :)

Damn den glippede :)

> Skærmen er sikkert bare låst så man ikke kan komme ind i OSD'en. Lysstyrke
> og kontrast *kunne* indstilles.

Ja, det kunne det da tyde på at den bare er låst.

Det vidste jeg faktisk ikke man kunne med de skærme. (den er skrevet bag
øret)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Søren Poulsen

Dato : 18-05-01 13:18

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.dk> wrote in <9e3212$pme$1
@sunsite.dk>:

>"Nicolai Boilesen" <nicolai_boilesen@get2net.dk> wrote in message

>sige

>Eizo T550 brugermanualen (hint: side 14):
>http://www.eizo.co.jp/welcome/products/pdf3/T550um.pdf

Det er ikke denne skærem, min skærm har 8-10 knapper i bunden.
denne her er meget nyere....
:(

Søren Poulsen

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 18-05-01 16:01

> Det er ikke denne skærem, min skærm har 8-10 knapper i bunden.
> denne her er meget nyere....
> :(

Er den skærm jeg nævner nyere end din skærm eller omvendt? Ifølge
http://www.eizo.co.jp findes der ikke en 550i-M, men en 550i-W. Denne
model er godkendt efter TCO-92 reglerne... og det er immervæk et par dage
siden! :)

Din skærm er så gammel at der ikke findes manualer på deres website. Har
du eventuelt manualen til din skærm, kan du prøve at kigge i den eller
skrive herinde hvad de forskellige knapper hedder og hvilke du har prøvet
osv. Jeg har selv oplevet en ældre Eizo, med netop en række knapper i
bunden ligesom din, hvor OSD'en var låst. Vi fandt løsningen på Eizos
daværende FTP/BBS, men der ligger heller ikke noget om din model (såvidt
jeg kan se).

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Søren Poulsen

Dato : 18-05-01 18:09

<9e3dee$o4b$1@sunsite.dk>:

> [...]

>bunden ligesom din, hvor OSD'en var låst. Vi fandt løsningen på Eizos
>daværende FTP/BBS, men der ligger heller ikke noget om din model (såvidt

Har du linket til ftp-sitet?
Søren Poulsen

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 18-05-01 18:23

"Søren Poulsen" <s.poulsen@anderledes.dk> wrote in message
Klip
> Har du linket til ftp-sitet?

Er du ikke venlig at klippe det du ikke svarer på væk?

Du sender 50 linier men skriver kun 2 linier selv.

Kig evt. på : http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 18-05-01 19:54

> "Søren Poulsen" <s.poulsen@anderledes.dk> wrote in message
> Klip

Jo da:
<ftp://eizo.com>

Det eneste der ligger der er nogle (5) Linuxfiler eller hvad det nu ellers
er for noget. I "gamle dage" var der et hav af manualer i RTF- og
PDF-format, FAQ på deres BBS (som jeg ikke ved hvorvidt lever endnu da BBS
vistnok er lidt gammeldags efterhånden) og masser af nyttige filer.

> Er du ikke venlig at klippe det du ikke svarer på væk?
> Du sender 50 linier men skriver kun 2 linier selv.

Jeg skulle netop til at nævne det.
Det er utroligt at ingen har brokket sig tidligere! :)

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen