Spm. vedr. CSS til IE og Firefox
Fra : Morten

Dato : 16-11-04 16:17

Jeg har to div elementer, der begge indeholder p elementer. De burde
"flugte" så teksten var horizontalt på samme højde. Det gør de i
Firefox, men ikke IE.

http://62.112.153.74/h/

Nogen tips?

Takker.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-11-04 16:28

Morten wrote:
> Jeg har to div elementer, der begge indeholder p elementer. De burde
> "flugte" så teksten var horizontalt på samme højde. Det gør de i
> Firefox, men ikke IE.

Du har øverst i din kildekode en stump kode, der sætter IE i quirks-mode:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>

Prøv at fjerne den linje og indsæt i stedet denne linje efter <head>:

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Morten

Dato : 16-11-04 18:21

Det viste sig at jeg kunne løse problemet ved at sætte float:left i
stylesheet'et for den højreliggende div. Men tak for forslaget

Morten

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 16-11-04 19:21

On Tue, 16 Nov 2004 18:21:01 +0100, Morten <usenet@kikobu.com> wrote:

> Det viste sig at jeg kunne løse problemet ved at sætte float:left i
> stylesheet'et for den højreliggende div. Men tak for forslaget

Så længe du ikke sætter en bredde på dine floatede elementer, skal du ikke
regne med ens visning. - Dette ses tydeligt i Opera.
Derudover er det en god idé at gøre som Erik skriver, da IE6 så går
standard-mode, og rent faktisk forsøger at overholde standarderne som
Mozilla og Opera. Når du sætter IE i quirksmode og Mozilla/Opera o.l. i
standard-mode, så bliver det meget svært, at få det hele ens.

--
Ryan Kristensen

Fra : Morten

Dato : 17-11-04 21:48

Ryan Kristensen wrote:

> [...]
> Mozilla og Opera. Når du sætter IE i quirksmode og Mozilla/Opera o.l. i
> standard-mode, så bliver det meget svært, at få det hele ens.

Interessant. Det er noget tid siden jeg sidst har rodet med websites, så
mange af de her ting er nye for mig. Hvor finder jeg mere information om
ovenstående?

Mvh.

Morten

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 17-11-04 21:58

On Wed, 17 Nov 2004 21:48:03 +0100, Morten <usenet@kikobu.com> wrote:

> Ryan Kristensen wrote:
[SNIP - om doctype]

> Interessant. Det er noget tid siden jeg sidst har rodet med websites, så
> mange af de her ting er nye for mig. Hvor finder jeg mere information om
> ovenstående?

Der er mange gode links om doctype, her er et par af dem:
<http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>
<http://www.html.dk/artikler/00036/>
<http://www.hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/dtd.asp>
<http://www.hut.fi/~hsivonen/doctype.html>