bide ulykke igen igen
Fra : simon leth jensen

Dato : 16-11-04 11:22

Hej med jer

Læste lige idag tirsdag på tekst tv på tv2, at en mand var blevet bidt og
hans hund dræbt af en anden hund.
Manden 65 år gik tur med sin yorkshire terrie mens en dame gik tur med sine
2 am.bulldogs begge i snor.
Han hunden slap fra damen og overaldt yorkshireen og dræbte den og bed øret
af manden.
Politiet vil så se om hundene skal aflives og så tænker jeg lige, hvis det
kun er den ene hund der har gjort det, er det så rimlig at aflive den anden
også?
Der stod kun på tekst tv at det var den ene.
Jeg synes det er synd for den anden hund, HVIS den er uden skyld.
Hvad mener I.
hilsen tina

Fra : lunadc

Dato : 16-11-04 11:52

"simon leth jensen" skrev d. 16-11-04 11:22 dette indlæg :
> [...]
> Der stod kun på tekst tv at det var den ene.
> Jeg synes det er synd for den anden hund, HVIS den er uden skyld.

Jeg har svært ved at se det kan være synd for hunden at blive aflivet
den mærker jo ikke noget.
Det er så spørgsmålet om det er rimeligt, det kan man jo ikke rigtig
vide uden at kende mere til sagen.
Problemet er vel at hunden river sig løs og overfalder en anden hund, og
endnu værrer bider et menneske.
Men igen vi ved jo ikke hvad der egentlig skete.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kito

Dato : 16-11-04 14:55

> [...]
> endnu værrer bider et menneske.
> Men igen vi ved jo ikke hvad der egentlig skete.

En hund der overfalder mennesker skal der gøres kort proces med, Har selv
haft en schæfer der ville passe på huset og skambed en Ældre dame der
afleverede noget i postkassen. Uanset hvis skyld det er, skal hunde der går
til angreb bider aflives.
Jeg har også haft fornøjelsen af 2 Amerikansker buldogs. Tro mig. jeg slår
dem fordærvet når jeg næste gang møder dem løse og jeg har et boldtræ i
hånden. Nu går jeg sjældent med boldtræ så det må nok blive ved tanken.
Hvad vil folk med det lort når de ikke kan styre dem.

vh
Poul
Aalborg øst

Fra : Mus

Dato : 16-11-04 15:21

> [...]
> hånden. Nu går jeg sjældent med boldtræ så det må nok blive ved tanken.
> Hvad vil folk med det lort når de ikke kan styre dem.

Ja ved decideret overfald.
Jeg synes nu alligevel der er forskel på om en hun angriber et menneske
eller bider ved en fejl. Stikker man feks hånden ned til to slåssende hunde
så skal det feks gå galt. Det er lidt det samme hvis man ikke giver heste
brød med flad hånd - der kan da let ryge en finger med ind.

Vi ved jo ikke om manden har haft hovedet helt nede mellem hundende.

Vil dog umiddelbart sige der skal noget til før øret bides af. Men det er jo
heller ikke sikkert det er bidt helt af. Et øre kan bløde voldsomt.

Det der undrer mig lidt er det der med en kvinde, der kommer gående med to
store stærke hunde. Der skal jo næsten være en vis sandsynlighed for at rive
sig løs. Der findes selvfølgelig også stærke kvinder - men her har hun jo i
hvert fald ikke magtet det.

LN

Fra : Kito

Dato : 17-11-04 07:20

Jeg er fuldstændig enig med der her, i at man ikke skal stikke hånden ind i
et slagsmål. jeg har også været ude for en labrador der bed i ren
forskrækkelse, over at et barn på 5 år lige pludselig trampede på den. Her
er hunden uden skyld og var også skamfuld bagefter. Det er ikke en en sådan
sitiuation jeg ønsker aflivning, men snarest en røv fuld til ungen.

vh
Poul

Fra : Rinski

Dato : 16-11-04 15:35

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i hånden. Nu går jeg sjældent med boldtræ så det må nok blive ved tanken.
> Hvad vil folk med det lort når de ikke kan styre dem.

---------------------------------------
Så er du jo ikke bedre selv....

Og prøv måske lige at holde dine meninger om hundene er lort en smule for
dig selv, der er faktisk nogen af os der elsker vores hunde, selvom andre
synes noget andet... og der findes altså mennesker der godt kan styre dem,
selvom det er piger. Synes ikke der er nogen grund til at svine allesammen
til, selvom der er sket en forfærdelig ulykke, hvilket er dybt beklageligt.
Men selvom det er en Golden retriver der har rekorden i bidskader herhjemme
får da ikke os der holder af andre hunderacer til at svine dem til!

Hilsen
Karina (som ikke mener det er hundens skyld, men ejernes)

Fra : Kito

Dato : 17-11-04 07:24

"Rinski" <karina@vilikkeoplyse.dk> skrev i en meddelelse

> ---------------------------------------
> Så er du jo ikke bedre selv....
>
>Det giver jeg dig ikke ret i. jeg tog konsekvensen af det der skete og det
>var der flere der burde gøre. Jeg har ikke selv opdraget schæferen, men fik
>den pga af tragiske omstændigheder ved et dødsfald. Den var kærlig over for
>os men farlig over for andre.

vh
Poul

Fra : Rinski

Dato : 17-11-04 10:14

Det var ikke det jeg mente... jeg snakkede om baseball bat, så er du jo også
syg i hoved ved at tænke sådan... og jeg bliver bare sur over at du kalder
hundene for lort... for jeg bliver sgu ramt af det, når jeg holder af min
hund som er en Amerikansk-Bulldog.. jeg er stolt over min hund, og jeg har
også kontrol og styr på ham!!!

Fra : Kito

Dato : 17-11-04 17:51

Sa er du nummer 2 jeg har oplevet der har styr på disse rovdyr.
Tillykke med det.

vh
Pølle

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 22-11-04 16:13

> [...]
> hund som er en Amerikansk-Bulldog.. jeg er stolt over min hund, og jeg har

Selvfølgelig har du det - lige indtil du ikke har!
Man har på INTET tidspunkt fuld kontrol over et levende væsen.
Det er det samme som når folk siger "Bare rolig, den bider ikke". Hvor
ved de DET fra?!? De ved højst at den ikke har bidt, endnu - de har
ingen, overhovedet, ide om hvad den vil foretage sig lige omlidt.

Hunde skal holdes i _meget_ kort snor, også skal ejerne repektere at
ikke alle gider snakke med deres "søde" dyr...

- Lars

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 22-11-04 17:16

On Mon, 22 Nov 2004 15:13:05 +0000 (UTC), "Lars Rasmussen"
<evil_twin@telstra.com> wrote:

> [...]
>Man har på INTET tidspunkt fuld kontrol over et levende væsen.
>Det er det samme som når folk siger "Bare rolig, den bider ikke". Hvor

ja jeg kan huske at min far hjalp mig med at dele aviser ud da jeg var
lille og der kom en schæfer løbende imod ham men ejeren råbte, den gør
ikke noget og så satte den sig i armen på min far, så nej de ved ikke
hvad deres hunde gør

> [...]
>
>Hunde skal holdes i _meget_ kort snor, også skal ejerne repektere at
>ikke alle gider snakke med deres "søde" dyr...

enig

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 16-11-04 17:42

On Tue, 16 Nov 2004 14:54:33 +0100, "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>hånden. Nu går jeg sjældent med boldtræ så det må nok blive ved tanken.
>Hvad vil folk med det lort når de ikke kan styre dem.

,tjae hvad ville du med dit lort, din schæfer, når du ikke kunne styre
den ? det er sku da et uheld, er det måske bedre at din schæfer
skambed en gammel dame ? styr dog din vrede, og dit ævl om boldtræ hmm
alle kan da købe et boldtræ, det er bare ikke alle der kan tænke sig
om inden de udtaler sig

men ud over det så er jeg enig med dig i at en hund der bidder et
menneske skal aflives på stedet, og længere er den ikke ! man burde
ikke gå op i hvilken race den er, om det er en schæfer eller en
am.bulldog er da ligemeget det gør nok lige ondt ikke

Fra : Pwh

Dato : 16-11-04 18:07

Kito wrote:
> [...]
> dame der afleverede noget i postkassen. Uanset hvis skyld det er,
> skal hunde der går til angreb bider aflives.

Det kommer vel an på omstændighederne, hvis mine hunde angreb et menneske
for at forsvarer mig så ville jeg syntes det var helt fint.

/Jens

Fra : Allan Hansen

Dato : 16-11-04 20:16

> [...]
> i hånden. Nu går jeg sjældent med boldtræ så det må nok blive ved tanken.
> Hvad vil folk med det lort når de ikke kan styre dem.

Jeg mener, at det må være de enkelte omstændigheder, der afgør om en hund
skal aflives.
hvis jeg f.eks har sagt til et barn at de ikke må stikke pinde i øjet eller
på anden måde tirre min hund, og den så tilsidst efter at have flyttet sig
flere gange bider, så er det efter min mening ungens egen skyld.
Så bliver min hund ikke aflivet selv ikke på politiets ordre.
Men ved angreb så ingen nåde. finito.
med al respekt for alle.
Allan

Fra : LL

Dato : 17-11-04 06:34

> [...]
> flere gange bider, så er det efter min mening ungens egen skyld.
> Så bliver min hund ikke aflivet selv ikke på politiets ordre.

HAHA - ja sikkert, hvis politiet beordre din hund aflivet, så er der jo ikke
så meget at gøre vel??? Selvfølgelig kan du stille dig op som et stædig barn
og nægte - men mon det hjælper noget når afgørelsen er truffet, fra
politiets side???

Lenn Lauridsen

Fra : Pwh

Dato : 17-11-04 09:50

> [...]
> jo ikke så meget at gøre vel??? Selvfølgelig kan du stille dig op som
> et stædig barn og nægte - men mon det hjælper noget når afgørelsen er

Det var faktisk et interassant spørgsmål du rejste der, politiet (domstolen)
pålægger vel bare en at aflive sin hund. Hvis man så rent faktisk ikke gør det
kommer de så og afhenter hunden ??, jeg tror det ikke. Eller vil de bare udstede
bøder i en lind strøm indtil man afliver kræet. Stiller man sig på bagbenene tror
jeg faktisk at man vil kunne holde liv i hunden ret lang tid.
Hvis jeg mente at en af mine hunde var blevet dødsdømt på et forkert grundlag
ville jeg nok også indtage samme holdning som Allan.

/Jens

Fra : Allan Hansen

Dato : 17-11-04 20:10

"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke så meget at gøre vel??? Selvfølgelig kan du stille dig op som et
> stædig barn og nægte - men mon det hjælper noget når afgørelsen er

Nu skal politiet først tage stilling om aflivning, herefter kan du bringe
sagen for domstolen, det tager gerne det meste af et år her i landet.
Herefter får du en frist til at hunden kan blive aflivet, så skal det
kontrolleres at den er aflivet ved evt. husbesøg og forevisning af dyrlæge
regning.
Kan du se hvor det bærer hen og så kommer hele prioteringen af vigtigere
sager hos politiet.

Mvh. Allan

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 22-11-04 16:15

> Så bliver min hund ikke aflivet selv ikke på politiets ordre.
Politiet er sguda ligeglade - hvis du får pålagt at aflive den, og du
ikke gør det, så kommer da bare nogle og gør det for dig...

- Lars

Fra : Pwh

Dato : 22-11-04 18:12

Lars Rasmussen wrote:

> Politiet er sguda ligeglade - hvis du får pålagt at aflive den, og du
> ikke gør det, så kommer da bare nogle og gør det for dig...

Hvor ved du det fra ???.

/Jens

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 22-11-04 20:40

> Hvor ved du det fra ???.

Det menes jeg at have læst et sted - men hvis du tvivler, skal jeg gerne
se op jeg kan opdrive bevis :)

- Lars

Fra : Pwh

Dato : 22-11-04 21:52

Lars Rasmussen wrote:

> Det menes jeg at have læst et sted - men hvis du tvivler, skal jeg
> gerne se op jeg kan opdrive bevis :)
>
> - Lars

Det ville jeg sætte stor pris på da jeg tvivler stærkt på at du har ret

/Jens

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 23-11-04 12:32

> Det ville jeg sætte stor pris på da jeg tvivler stærkt på at du har ret

Jeg _kan_ jo tage fejl - men jeg ser på sagen ;)

- Lars

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 26-11-04 17:48

"Lars Rasmussen" <evil_twin@telstra.com> wrote in message

> Jeg _kan_ jo tage fejl - men jeg ser på sagen ;)

Ja altså - man kan blive pålagt at lade dyret aflive. Man må vel formode
at hvis man ikke gør det, bliver det gjort for en. Man slipper jo heller
ikke for en fartbøde, ved at ignorere den?

- Lars

Fra : Morten Holst

Dato : 27-11-04 04:52

Hej NG...

Først vil jeg lige sige... Kito du er jo syg!!! Du skrev:

"Jeg har også haft fornøjelsen af 2 Amerikansker buldogs. Tro mig. jeg slår
dem fordærvet når jeg næste gang møder dem løse og jeg har et boldtræ i
hånden."

Går du løs på 2 amerikanske bulldog´s så er det dig vi kan læse om i avisen
i moregen hvor du er blevet bidt til ukendelighed... Også skal der nok være
en som dig det skriver at hundene ska aflives.

Hvorfor opsøger du ikke bare ejeren med det boldtræ? Det er hos ham fejlen
ligger.

Jeg har selv en amerikanske bulldog som jeg selv mener jeg har styr på. Hun
passede en mand op på vores gårdsplads fordi har stod og slog ud efter
hende...skulle hun bare finde sig i det eller skal hun så også aflives?

Nu kender jeg og i andre kun historien om de to amerikanske bulldog gemmen
pressen som i forvejen er efter den type hunde så jeg mener det er svært at
bedømme om hundene skal aflives eller om hund nr 2. som ikke var indblandet
skal lade livet... Mit svar er nej.

Hunde er hvad vi gør dem til.

Morten Holst

Fra : Morten Holst

Dato : 27-11-04 04:59

Og lige til Lundac... Det han godt være at hunden ikke mærker noget ved
aflivning men derfor retfærdiggøre det da ikke at aflive hunden hvis der
ikke er noget galt med den.

Morten Holst

Fra : lunadc

Dato : 27-11-04 09:38

Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
ved
> aflivning men derfor retfærdiggøre det da ikke at aflive hunden hvis

Hej morten
det jeg skrev var
(Jeg har svært ved at se det kan være synd for hunden at blive aflivet
den mærker jo ikke noget.
Det er så spørgsmålet om det er rimeligt, det kan man jo ikke rigtig
vide uden at kende mere til sagen.)
Så jeg er sådan set enig med dig.
Vi kender ikke nok til sagen til at afgøre om det er rimeligt at aflive
hunden eller hundene, men synd for hunden er det ikke, den mærker ikke
at den bliver aflivet.
Det kan være synd for dens ejere.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 07-12-04 17:57

> Og lige til Lundac... Det han godt være at hunden ikke mærker noget ved
> aflivning men derfor retfærdiggøre det da ikke at aflive hunden hvis der
> ikke er noget galt med den.

Dyret ville sandsynligvis ikke engang ha' levet hvis det ikke er for
mennesket.
- Lars

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 07-12-04 17:56

*snip*
> Hunde er hvad vi gør dem til.

En plage?

- Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-12-04 09:37

> *snip*
>
> En plage?

Utroligt så negativ du er, hvorfor finder du ikke en anden gruppe med et
emne som interesserer dig.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 08-12-04 18:19

> Utroligt så negativ du er, hvorfor finder du ikke en anden gruppe med et
> emne som interesserer dig.

Hvis jeg ikke fandt emnet interessant, var jeg her ikke.
Jeg prøver bare at finde ud af, hvad der er så fedt, ved at tage et
stort dyr og komme det ind i stuen?
Samt, hvorfor hundejere ikke forstår (Respekterer) at ikke alle synes
deres dyr er så dejlige...

- Lars

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 08-12-04 20:23

On Wed, 8 Dec 2004 17:18:33 +0000 (UTC), "Lars Rasmussen"
<evil_twin@telstra.com> wrote:

>Hvis jeg ikke fandt emnet interessant, var jeg her ikke.
>Jeg prøver bare at finde ud af, hvad der er så fedt, ved at tage et
>stort dyr og komme det ind i stuen?

hvad har du selv inde i din stue ?? kom med en liste over det du har i
din stue, du har måske noget der er mere fedt at have i en stue end et
stort dyr ? det syntes jeg at kunne være interesant at vide

>Samt, hvorfor hundejere ikke forstår (Respekterer) at ikke alle synes
>deres dyr er så dejlige...
>
>- Lars
det gør vi skam også, ligesom du jo også må respektere at du sikkert
heller ikke selv er så dejlig ikke men det kan være svært for
nogle

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 09-12-04 17:47

> det gør vi skam også, ligesom du jo også må respektere at du sikkert
> heller ikke selv er så dejlig ikke men det kan være svært for
> nogle

Hvor vil du hen med det?
Jeg forsøgte bare at henlede opmærksomheden på at, ikke alle synes det
er fedt, lige at skulle hilse på en hund når man kommer nogle steder
hen. "Den skal bare lige hilse på..." - NEJ! - Jeg gider den ikke - så
fat det!

- Lars

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 10-12-04 10:38

"Lars Rasmussen" <evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er fedt, lige at skulle hilse på en hund når man kommer nogle steder
> hen. "Den skal bare lige hilse på..." - NEJ! - Jeg gider den ikke - så

Prøv i din egen dagligdag at se på, hvor ofte du selv opfører dig præcist
lige som hunden. Jeg er bange for, at du vil blive slemt overrasket.
Nu er du bare et menneske, og ikke en hund. Når du end ikke fatter, hvor
jeg ville hen, så må jeg da indrømme, at jeg føler mig langt mere tryg med
hunden, end jeg ville gøre med dig.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 10-12-04 19:16

*snip*

> Prøv i din egen dagligdag at se på, hvor ofte du selv opfører dig præcist
> lige som hunden

Jeg savner eksempler...

Mener du at jeg:

Skider på gader og stræder?
Skaber mig når posten kommer?
Partout skal være anmasende når der kommer gæster?
Fælder i møblerne?
Spiser af en skål på gulvet?

Fortsæt selv...

- Lars

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 10-12-04 20:10

> *snip*

> Jeg savner eksempler...
>
> Mener du at jeg:
>
> Skider på gader og stræder?
> Skaber mig når posten kommer?
> Partout skal være anmasende når der kommer gæster?
> Fælder i møblerne?
> Spiser af en skål på gulvet?
>
> Fortsæt selv...
>
> - Lars

Tja, hvis du da selv mener, at du er så primitiv så !!
Men jeg må da indrømme, at jeg trods alt havde vurderet din intelligens
noget højere, men undskylder da, hvis jeg har taget fejl.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 10-12-04 21:06

On Fri, 10 Dec 2004 20:10:08 +0100, "Benny Mortensen 9380"
<wrapup1@kittymail.com> wrote:

> [...]
>Men jeg må da indrømme, at jeg trods alt havde vurderet din intelligens
>noget højere, men undskylder da, hvis jeg har taget fejl.

jeg læste engang om en dreng fra rusland der var vokset op ude i
vildmarken med hunde, måske lars er vokset op på samme måde, og bare
er lidt sur over sit liv

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 11-12-04 15:55

*snip*

> Tja, hvis du da selv mener, at du er så primitiv så !!
> Men jeg må da indrømme, at jeg trods alt havde vurderet din intelligens
> noget højere, men undskylder da, hvis jeg har taget fejl.

Du _har_ altså ingen eksempler?

- Lars

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 12-12-04 16:40

> *snip*

> Du _har_ altså ingen eksempler?
>
> - Lars

Nej efter som du tror du skal have pels, for at opføre dig præcist lige som
hunden, så er det svært at give dig eksempler. For det ender vel bare med,
at det bliver min skyld, hvis du får lopper

M.V.H.....Benny..

Fra : dpl

Dato : 08-12-04 21:06

Lars Rasmussen wrote:

> Jeg prøver bare at finde ud af, hvad der er så fedt, ved at tage et
> stort dyr og komme det ind i stuen?

Jamen det er da nemt! Derfor: http://www.vildkat.dk/foto/stue.jpg

Sådanne to flydere der bare venter på at man gider komme og hygge, det
gør da livet værd at leve!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 09-12-04 17:48

> Jamen det er da nemt! Derfor: http://www.vildkat.dk/foto/stue.jpg
>
> Sådanne to flydere der bare venter på at man gider komme og hygge, det
> gør da livet værd at leve!

Huh?!?

Det ligner mere en gang ødelagte møbler, når først de to har savlet det
hele til...

- Lars

Fra : x Vuf x

Dato : 09-12-04 23:14

On Wed, 08 Dec 2004 21:05:31 +0100, dpl wrote:

>Jamen det er da nemt! Derfor: http://www.vildkat.dk/foto/stue.jpg

>Sådanne to flydere der bare venter på at man gider komme og hygge, det
>gør da livet værd at leve!

Hehe...Og de har deres helt egen "sofa"!

--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 09-12-04 16:05

> [...]
> stort dyr og komme det ind i stuen?
> Samt, hvorfor hundejere ikke forstår (Respekterer) at ikke alle synes

Tja, det kan være svært at forklare, men jeg kan jo kun foreslå dig, selv at
prøve. Jeg går ud fra, du allerede har prøvet mange år uden hund. Så vil
du ikke tage skade af et enkelt år med hund. Så behøver vi ikke fortælle
dig det, så ved du det selv.
Jo jeg vil gerne respektere dem, som ikke syntes at mine hunde er dejlige.
Men så må de altså lære at respektere, at mine hunde er der. Hvis mine
hunde er der, så lade være med at skabe sig åndssvage, eller opføre sig som
en sæk tyvekoster, så de dermed påkalder sig hundenes opmærksomhed. Lade
være med at skælde mig, og mine hunde ud, og lade være med at virke truende
overfor mig. Lade være med at skubbe mig omkuld, medens jeg sidder og
samler mine hundes efterladenskaber op. Så hvis du sommetider føler en vis
spænding mellem hundefolk, og ikke hundefolk, så behøver det altså ikke
nødvendigtvis, at være hunde folkets skyld. Der findes faktisk mennesker,
som gør hvad de kan, for at skabe en konflikt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 09-12-04 17:52

Der findes faktisk mennesker,
> som gør hvad de kan, for at skabe en konflikt.

Det er nemlig rigtigt...

Det _kunne_ være:

Dem er "glemmer" deres hundes efterladenskaber.
Dem der synes det er ok, at lade dyret rende rundt i haven og skabe sig
hele dagen.
Dem der ikke holder deres hund i snor.
Dem som pådutter os andre at "elske" deres noget så dejlige dyr.

Forstsæt selv...

- Lars

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 10-12-04 12:17

> [...]
> hele dagen.
> Dem der ikke holder deres hund i snor.
> Dem som pådutter os andre at "elske" deres noget så dejlige dyr.

Ja som du skriver det kunne være..... Var det ikke allerede sagt ??
Der var også allerede sagt, at det ikke nødvendigtvis var hundefolkets
skyld.. Ikke sandt ??...

1 Hvorfor vælger du så præcist hundene her... Det er da ikke nær så slemt,
som hvis det var en hest. Der kan da nemt ligge et par kilo eller tre ??.
Nå men skidt, jeg skal ikke svare for hvad andre kunne finde på, men tage
udgangspunkt i mig selv, lige som du gør. hvis en hest gjorde på mit
fortov, så tog jeg en skovl og smed det i skraldespanden, eller gravede det
ned i haven. Ligeledes hvis det var fra en hund. Hestegødning er aldeles
fortrinligt til haven, og hundens ligeså, men ubehageligt at træde i. Men
at få det til et problem, det kan jeg ikke.
Der er mere lort end lagkage i livet... Men der er trods alt også flere
røvhuller end der er bagere.

2 Ja mine hunde får lov til at løbe rundt i haven, hele dagen, hvis de vil,
og jeg vil da ikke nægte dig adgang til min have. Men lad mig da for en
gangs skyld slå det fast. Bevæger du dig derind, så er det på hundenes
præmisser, ikke på dine. hundene skal være der, du kan være der. Hvis du
går ind på landmandens marker, så kommer han heller ikke ud og tager køerne
ind, så må du selv opdage, om tyren er der, og hvem ved, måske får du lov at
være der, og måske bliver du hjulpet ud. Der er heller ikke nogen, som ikke
ville finde det forrygende morsomt, hvis du kom til at jokke i en kokasse.
( Det skulle da lige være dig )

3 Det er lige mig. Mine hunde er kun i snor, hvis det er absolut
påkrævet. Der skal jeg så være helt ærlig og indrømme. At det er mig, der
tager beslutningen, om det er påkrævet, eller ej. Det kunne jeg ikke drømme
om, at overlade til en anden. Når man så tager overskriften i øjesyn igen,
så er det da mærkeligt, at du lige netop berører dette punkt, for langt de
fleste bid, sker af hunde som netop er i snor.

4 Jeg pådutter ikke dig, at elske mine dyr. Men jeg vil ikke påtage mig
den opgave, at ændre naturens orden. Så når en hund kommer og tager dig i
øjesyn, så følger den hundes naturlige adfærd, og hvad der er normal høflig
adfærd, hvis man er hund, eller nu tilfældigvis, i nærheden af en hund. Det
letteste for alle parter, er at følge den naturlige adfærd, så langt som man
nu syntes man vil gå. ( Jeg forventer ikke, at du smider dig ned på alle
fire, og sniffer hunden i røven ). Følger man ikke den, så kan man i værste
fald, få det resultat, som man ser i mange naturfilm. ( Man bliver ædt ).

Det er let at være stor i slaget, hvis man møder en Chihuahua, som ved et
uheld er sluppet væk fra mor, og give den et los. Men var man en venlig
sjæl, så tog man hunden op, og kiggede sig om, så ville man måske få øje på
en fortvivlet skønjomfru, som kiggede efter sin lille kæledægge. ( Hvem ved,
hvad det kunne blive starten på ...).
Er det til gengæld en lidt ilter Rottweiler, som ser på dig, med en sund
naturlig skepsis, så er det straks væsentligt sværere, at være stor i
slaget, og den der med at give den et los, meget lidt tilrådeligt. Så ville
det sikkert være en god ide, at prøve lidt diplomati i stedet.

Men altså sådan lige umiddelbart, så kan jeg ikke få øje på de store
problemer. Problemerne kan i stort set alle tilfælder, tilbagevises til
menneskets evne til at glemme sine egne pligter, og brokke sig over, at
andre ikke udfører deres. Den med de mange hunde efterladenskaber, er jo
ikke hundenes fejl. At der er blevet flere, skyldes jo bare, at mennesker
ikke udfører deres arbejde. Det være sig både dem med, og dem uden hunde.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 11-12-04 16:12

> [...]
> at få det til et problem, det kan jeg ikke.
> Der er mere lort end lagkage i livet... Men der er trods alt også flere

Hesten holder sig som regel på marken, og gør den ikke det, er det som
regel ude på vejen, og i en størrelse man ikke kan undgå at undgå ;)

At nogle hundejere er for fine til at samle efterladenskaber op - gør
det vel, strengt taget, ikke til min opgave at feje fortorv.

> [...]
> gangs skyld slå det fast. Bevæger du dig derind, så er det på hundenes
> præmisser, ikke på dine. hundene skal være der, du kan være der

Så vælger du jo også dyret frem for menneskene. Det er dit valg, så må
du bare respektere, at der _kan_ være nogler fravælger dit selskab
p.g.a. dine dyr.
Min ejendom bliver _aldrig_ styret på dyrs præmisser! Så er folk dine
hunde ikke kan li' ikke velkomne?

> [...]
> tager beslutningen, om det er påkrævet, eller ej. Det kunne jeg ikke drømme

Det vil så kræve at du har 100% styr på dine hunde. Det tror jeg ikke du
har, man kan ikke styre et levende væsen 100%. Du siger vel også til
folk at dine hunde ikke bider?

Når man så tager overskriften i øjesyn igen,
> så er det da mærkeligt, at du lige netop berører dette punkt, for langt de
> fleste bid, sker af hunde som netop er i snor.

Hvor ved du det fra? Jeg savner dokumentation.

> [...]
> fald, få det resultat, som man ser i mange naturfilm. ( Man bliver ædt ).

Følge naturens orden ja - _hundens_ natur. Eftersom mennesket er
hundenoverlegen, bør det være menneskets natur der kommer først. Vil en
mand/kvinde ikke hilse på din hund, bør den være opdraget til at forstå
det - ellers må den lukkes inde for sig selv når gæsterne er der.

> [...]
> slaget, og den der med at give den et los, meget lidt tilrådeligt. Så ville
> det sikkert være en god ide, at prøve lidt diplomati i stedet.

Min nabop har en rottweiler - løs, desværre. Den skaber sig hvergang der
kommer nogle på vejen. Flere gange er den rendt, men naboen havde ikke
den store forståelse for at vi andre ikke gad have hans store dyr
rendene.

(En dag kommer landbetjenten vel forbi )

> [...]
> ikke udfører deres arbejde. Det være sig både dem med, og dem uden hunde.

Jeg er sådan set enig - mit problem er at jeg som hovedregel ikke bryder
mig om hunde, og det tager de færreste hundejere hensyn til. (Dem jeg
har mødt ihvertfald).
Jeg vil under ingen omstændigheder acceptere at skulle omgås et dyr jeg
ikke bryder mig om.

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 17:21

> [...]

> har mødt ihvertfald).
> Jeg vil under ingen omstændigheder acceptere at skulle omgås et dyr jeg

Her tager vi hensyn til, hvis folk ikke bryder sig om hunde, når vi er
udenfor vores egen grund.
Som regel så kan man både se det på en person og mærke det på hunden, hvis
en person ikke bryder sig om / er bange for hunde.
Hvorfor bryder du dig egentlig ikke om hunde ? Er det på grund af en dårlig
oplevelse ( feks. bid )eller...?

Hvis folk kommer her i huset/ eller på vores grund må de altså også
acceptere, at hundene er her og at hundene gerne ville hilse på og snakkes
med.
Plejer dog også at holde hundene inde / af vejen, når skraldemand, tankbil,
forsikringsfolk eller andre bestilte folk, har et ærinde her.
Har en gang nægtet, at lukke hunden ind: Der gik en irreterende landmåler på
vores grund, der havde været meget kæphøj over for mig, så da tillod jeg
mig, at lade hunden genere ham ( hilse på ham ) lidt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 12-12-04 19:43

> Hesten holder sig som regel på marken, og gør den ikke det, er det som
> regel ude på vejen, og i en størrelse man ikke kan undgå at undgå ;)

Tja hvis du mener heste på græs, de er som regel på marken, men de heste med
ryttere, som efterlod noget på mit fortov, var bestemt ikke, og med mindre
end 1 km til ridebanen, så kom der nogle stykker. Da vejen kunne være
stærkt trafikeret, så var det også mest praktisk, hvis de red på fortovet.
Da jeg havde renholdelsespligten, jo så var det min opgave at sørge for at
det blev fjernet.

> At nogle hundejere er for fine til at samle efterladenskaber op - gør
> det vel, strengt taget, ikke til min opgave at feje fortorv.

Hvis du har renholdelsespligten ???...... Jo da, hvem skulle ellers gøre
det. Hvis jeg ikke samler op i parken, så er det også parkbetjentens opgave
at rydde op efter mine hunde. At det så ikke ville være pænt gjort af mig,
at lade være, er en helt anden snak.

> [...]
> p.g.a. dine dyr.
> Min ejendom bliver _aldrig_ styret på dyrs præmisser! Så er folk dine

Jamen hvor jeg dog elsker, når du tager beslutningerne for mig. Det har jeg
vist aldrig sagt. Tværtimod. Men da hundene nu bor her, så skal de være
her, og vil du være her, så må du lære at leve med det. Hvis du ikke føler
du er i stand til det, så står det dig frit for, at holde dig væk.
Det skulle ikke være så pokkers svært at indordne sig under disse
betingelser, for der skulle da være rigeligt med plads, så i behøver ikke
lige at gnubbe jer op af hinanden, men da mine hunde er meget menneskeglade,
så vil det nok bliver svært, helt at undgå og hilse på dem, og da den ene jo
er en vagthund, så vil han helt sikkert se hvad du er for en fisk. Kan han
ikke li' dig, så får du temmeligt sikkert ikke lov til at røre ham, og så må
dit problem da være løst. Du må jo så bare finde dig i, at være under skarp
bevogtning, og så er du da absolut en af dem, som på ingen måder skal bruge
truende attityder, for så er jeg sikker på, han vil gøre hvad han kan, for
at hjælpe dig ud på den anden side af hegnet

> Det vil så kræve at du har 100% styr på dine hunde. Det tror jeg ikke du
> har, man kan ikke styre et levende væsen 100%. Du siger vel også til
> folk at dine hunde ikke bider?

Det er jo som du skriver, man har ikke 100 % styr på et levende væsen, det
gælder også dig. Nej jeg siger ikke, at mine hunde ikke bider. De bider
alle de kødben de kommer i nærheden af.. Hvis de bider dig, så vil jeg
straks være nysgerrig, og spørge " Hvorfor gjorde de det ", og jeg vil
straks antage, at hunden havde en god grund til at bide dig, eller du vil
sige, at det var et uheld, som du selv bærer din del af skylden for.

> Hvor ved du det fra? Jeg savner dokumentation.

Du retter bare henvendelse til forsikrings oplysningen, så spørger du bare
dem. Så vil de kunne bekræfte det. Så er du fri for at skulle tro på noget,
som jeg har sagt. Størrelsesmæssigt er mine hunde også for store, til at
være blandt de hyppigt bidende. Over 90 % af alle hundebid, sker af små
selskabshunde. Men de færreste vil i avisen, for at være blevet sat til
vægs af en Pekingeser. Derfor hører vi mest om de store racer.

> [...]
> mand/kvinde ikke hilse på din hund, bør den være opdraget til at forstå
> det - ellers må den lukkes inde for sig selv når gæsterne er der.

Du lyder godt nok ikke særligt overlegen her.

> [...]
> den store forståelse for at vi andre ikke gad have hans store dyr
> rendene.
>
> (En dag kommer landbetjenten vel forbi )

Tja det er som jeg sagde, du lyder godt nok ikke særligt overlegen.
Hvorfor fokuserer du i øvrigt kun på det negative. En Rottweiler i
nabohuset, giver også en form for sikkerhed, så den er bestemt ikke kun en
negativ ting. Landbetjenten løser ikke noget, så skulle jeg vælge mellem
landbetjenten og hunden, så valgte jeg helt klart hunden.

> [...]
> har mødt ihvertfald).
> Jeg vil under ingen omstændigheder acceptere at skulle omgås et dyr jeg

Det kommer jo an på, hvor meget du ligger i ordet omgås. Jeg omgås mange
mennesker, men er da ikke ret meget i fysisk kontakt med dem. Så det skulle
vel ikke være så svært at lære, at omgås en hund. Det betyder jo bare, at i
accepterer hinandens tilstedeværelse. I behøver jo ikke ligefrem have fysisk
kontakt, eller sove i arm. Når Rottweileren kommer frem og skaber sig, (
som du kalder det ) Gør den jo bare sin pligt. Den skal komme og gøre
opmærksom på dens tilstedeværelse, kan den skaffe sig en stor respekt,
slipper den for yderligere magt anvendelse, og nøjes med at bruge tænderne
til at spise med. Samtidigt ved folk, fra både nær & fjern, at den er der,
og de betænker sig en ekstra gang, før de forgriber sig på noget i dens
område.

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-12-04 11:15

> [...]
>
> At nogle hundejere er for fine til at samle efterladenskaber op - gør
> det vel, strengt taget, ikke til min opgave at feje fortorv.

Det har du helt ret i, det jeg er træt af er at du ikke vil se i øjenene af
der er masser af hundeejere som er ansvarlige og som samler op hver gang.

> Det vil så kræve at du har 100% styr på dine hunde. Det tror jeg ikke du
> har, man kan ikke styre et levende væsen 100%. Du siger vel også til
> folk at dine hunde ikke bider?

Ja, for hun bider ikke. Jeg stoler på hende.

> Når man så tager overskriften i øjesyn igen,
>
> Hvor ved du det fra? Jeg savner dokumentation.

Jeg har heller ikke dokumentation, men det er rigtigt nok, det hænger vel
sammen med at hunden føler sig truet når den ikke kan komme væk, og derfor
bider.
Den type bid er angstbid og er ikke tegn på aggresiv adfærd. Der har været
masser af dæmpende signaler på til et angstbid, ikke at det undskylder det,
men sådan er det.

> [...]
> mand/kvinde ikke hilse på din hund, bør den være opdraget til at forstå
> det - ellers må den lukkes inde for sig selv når gæsterne er der.

Hvis gæsterne ikke kan lide hunde har du ret, men hvis det bare er
almindelig hilsen så stopper det hurtigt.

> [...]
> kommer nogle på vejen. Flere gange er den rendt, men naboen havde ikke
> den store forståelse for at vi andre ikke gad have hans store dyr

Så vi andre ansvarlige hundejere skal lide under at din nabo er en tåbe ?

> Jeg er sådan set enig - mit problem er at jeg som hovedregel ikke bryder
> mig om hunde, og det tager de færreste hundejere hensyn til. (Dem jeg
> har mødt ihvertfald).

Så har du også kun mødt de færreste.

> Jeg vil under ingen omstændigheder acceptere at skulle omgås et dyr jeg
> ikke bryder mig om.

Det kan jeg godt forstå, og hvis vi endelig har besøg af folk som ikke kan
lide hunde så bliver vores hund enten lukket inde i et andet rum eller
gennet op i kassen, det afhænger af omstændighederne.

Fra : Karina

Dato : 16-11-04 13:40

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> wrote in message
> [...]
anden
> også?
> Der stod kun på tekst tv at det var den ene.

Jeg mener, at politiet er sin gode ret til at aflive den hund som bed. Hvis
de også overvejer at aflive den anden synes jeg de er for langt ude. Hunde
har jo ikke gjort noget og er ikke en reel fare for sine omgivelser.

Mange hilsner

Karina

Fra : KennelKipler

Dato : 22-11-04 20:02

Jeg mener det er dybt grotesk at aflive hunden, både hannen og tæven.

Nu er det nemlig kommet frem at det var yorkien som var løs, og selv løb
hen og provokerede til "kamp" Kvinden med ambullerne bad manden om at
tage sin hund i snor, men han mente ikke det var nødvendigt, for den
gjorde jo ikke noget??

Hannen bed yorkien, og 3 kg hund kan ikke stille meget op overfor 50-60
kg hund.
Manden blev bidt da han ville skille dem ad. Det er et hændeligt uheld.

Selvom manden ikke overholdt hundeloven, som jo siger hunden burde være
i snor, og selvom hans hund provokerede til ulykken, er det ambullerne
som skal lade livet??

Hvad er det for en måde at køre tingene på?

Man må da selv tage ansvar for sin hund, og dens opdragelse.

Ja ambullen bed så den døde, men det er ikke forbeholdt bullracer at
dette kan ske.
Det er ikke for sjov at f.eks greyhounds ikke skal løbe løse i parker og
lign. små hunde kan nemlig for dem forveksles med et byttedyr, når det
går stærkt.

Hvorfor kan vi ikke bare blive enige om at man skal være sit ansvar
bevidst.

Vil man have hund, skal man også forstå at der følger andet end nusse
pusse stunder med.
-Uanset valg af race!!!!

Det er fint at de mentaltester hundene, men jeg bryder mig ikke om den
måde man hetzer bestemte racer på. Og ej heller at manden med yorkien
står helt uden ansvar.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/