Resize et jpeg-billede - hvordan?
Fra : Mads Kristensen

Dato : 17-05-01 13:51

Jeg sidder med det problem, at jeg gerne vil kunne resize et jpeg-billede
fra én fil og gemme det resizede billede i en anden fil. Desværre kan jeg
overhovedet ikke få det til at virke. Nogen der har nogle ideer?

// Mads

Fra : Ayhan Binici

Dato : 18-05-01 22:50

Du kan lave en simpel pixel resizing vha.

public abstract boolean drawImage(Image img,
int x,
int y,
int width,
int height,
ImageObserver observer)

Du kan tage et kig på Puzzle-spillet www.lykkedyr.dk, hvor det store billede
til højre er blevet skaleret ned til det lille billede på venstre side.

Grafisk er det ikke den bedste måde, men det er nok den hurtigste metode.

--
Ayhan Binici

Fra : Jacob Møller

Dato : 20-05-01 16:44

> [...]
> fra én fil og gemme det resizede billede i en anden fil. Desværre kan jeg
> overhovedet ikke få det til at virke. Nogen der har nogle ideer?

Kig på metoden "getScaledInstance" i java.awt.Image.

Med venlig hilsen,
Jacob Møller
www.kiloo.dk

Fra : Mads Kristensen

Dato : 21-05-01 06:18

Tak for hjælpen begge to, nu har jeg fået det til at virke :)