MS Windows
briani 27239
Kørende program i Windows XP
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 16-11-04 09:22

Hej

Spørgsmål:
Kan programmer "køre" uden at kunne
iagttages på joblisten?

Helt specifikt:
Når computeren startes, står under
brugerikonet (inden man kommer til
skrivebordet) *2 programmer kører*.
Dette er ikke umiddelbart synligt i joblisten.
Iagttages harddiskens indikator, ses en
lille aktivitet.

(Nyinstalleret efter formatering af harddisk)
Opdateret antivirusprogram - Normann (opdateres dagligt)
Nyeste version af Ad Aware
Router med Firewall
ADSL-opkobling

Der er angiveligt ingen vira på de tre drev i maskine,
ligesom der ikke ses vira på det lille lokale netværks
maskine - netværket består blot af 2 næsten ens maskiner.

Hans-Jørgen

Fra : ///JJ

Dato : 16-11-04 09:57

Hans-Jørgen Sindholt wrote:
> Spørgsmål:
> *2 programmer kører*.

> Opdateret antivirusprogram - Normann (opdateres dagligt)
> Nyeste version af Ad Aware

Jeg vil gætte på at det er de to du nævner. De kører formentlig som
services, altså programmer i baggrunden, bare dybere inde i Windows. Okay,
måske ikke helt præcist formuleret, men håber du forstår.

///JJ

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 16-11-04 10:24

///JJ wrote:

> Jeg vil gætte på at det er de to du nævner. De kører formentlig som
> services, altså programmer i baggrunden, bare dybere inde i Windows.
> Okay, måske ikke helt præcist formuleret, men håber du forstår.

Tak skal du have for dit bud. Jeg har selv tænkt det samme, og jeg
vil da også gøre et forsøg og se konsekvensen efter nedlukning af de
to programmer.
Naturligvis skal forbindelsen til internettet afbrydes forinden (blot en
orientering til andre, der måske står lidt med samme problem)

Hans-Jørgen

Fra : Tommy

Dato : 16-11-04 15:01

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> wrote in message
> [...]
> ligesom der ikke ses vira på det lille lokale netværks
> maskine - netværket består blot af 2 næsten ens maskiner.

Hej

Brug evt dette lille program til at se hvad der kører på din maskine:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml

Hilsen Tommy