Pære til forlygte på Golf 4
Fra : Christian Larsen

Dato : 16-11-04 01:00

Hej alle.

To spm. til jer, håber I gider svare på dem. ,-).
- hvor er det billigst at få skiftet en forlygte pære på en Golf 4?. Og hvad
er prisen?.
- kan man evt. selv skifte den?.

På forhånd tak for svar.

vh

Fra : Torben Madsen

Dato : 16-11-04 11:43

"Christian Larsen" <bryske@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> To spm. til jer, håber I gider svare på dem. ,-).
> - hvor er det billigst at få skiftet en forlygte pære på en Golf 4?. Og

Det er billigt at få den skiftet hjemme i garagen. Og da det er en standard
pære, kan den købes alle steder, hvor de handler med autopærer. De billigste
er nok T-hansen, men lad nu for alt i verden være med at købe dem - så kan
du skifte dem om 7-14 dage igen. Tag nu og skift dem begge to - så er du fri
for at skulle til det igen lige med det første.
I højre side af bilen sidder der to bøjler bagpå lygten, som låser
bagpladen. Skub dem ud til siden, og du kan komme til pæren. Den sidder låst
med en lille metalbøjle, som du kan hægte af krogen. Så kan du tage pæren
ud. Og lad nu være med at sætte fedtede fingre på den nye pære.
I venstre side skal du lige have en stjerneskruetrækker til hjælp. Der
sidder en kanal om til luftfiltret - der er vist 3 skruer foroven, som du
lige skal have af, og så kan du tage toppen af kanalen af. Herefter foregår
det på samme måde.

Medmindre at du har hænderne usandsynligt uheldigt skruet på, så kan du vist
godt lige overkomme det - det tager ikke mange minutter...

mvh
Torben Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-04 12:03

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
De billigste
> er nok T-hansen, men lad nu for alt i verden være med at købe dem - så kan
> du skifte dem om 7-14 dage igen.

Det er så ikke helt rigtigt, for iflg. en test på NG. egen side,
http://www.dkfritidbil.dk/artikler/lamper/index.htm er pære af mærket NARVA
solgt hos T.Hansen og de klare sig bedre end andre dyrere. Det samme
low-budget mærke klare sig godt i en H7-test bragt i seneste Motor, jeg har
tracet på det tilhør tlf.nr., og har fundet ud af det til høre Høyer.

Fra : Torben Madsen

Dato : 16-11-04 14:21

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> tracet på det tilhør tlf.nr., og har fundet ud af det til høre Høyer.

Tjaa, jeg taler nu bare af egen erfaring. Har prøvet det - tænkte "så ringe
kan de sgu da ikke være". Jeg tog fejl - det kunne de!

mvh
Torben Madsen

Fra : Christian Larsen

Dato : 19-11-04 00:27

"Christian Larsen" <bryske@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> To spm. til jer, håber I gider svare på dem. ,-).
> - hvor er det billigst at få skiftet en forlygte pære på en Golf 4?. Og

Hej alle.

Tak for svarene. ,-).

Har lige et ekstra spm omkring dette.....jeg har hørt at når man selv
skifter pærene kan man få problemer med den elektriske op/ned justering af
lygterne. Er der noget hold i det eller kan jeg bare selv gå lystigt igang
med at skifte?.

m.v.h.

Fra : Torben Madsen

Dato : 19-11-04 00:38

> [...]
> lygterne. Er der noget hold i det eller kan jeg bare selv gå lystigt igang

Nej, gå du bare roligt igang. Pærerne sidder ind i en sokkel med en bøjle
bagpå til at holde dem på plads. Når du sætter en ny i, så vil den sidde på
samme måde i soklen. (der er en tap på pæren, som skal passe ind i sporet på
lygtehuset - men det giver nu sig selv).
Lygtejusteringen rører du ikke ved for at skifte pærerne.

God fornøjelse...

mvh
Torben Madsen

Fra : banzon

Dato : 22-11-04 20:02

"Christian Larsen" skrev d. 16-11-04 01:00 dette indlæg :
> [...]
>
> To spm. til jer, håber I gider svare på dem. ,-).
> - hvor er det billigst at få skiftet en forlygte pære på en Golf 4?.

Nu var spørgsmålet jo "hvor kan man få skiftet dem" og "KAN man selv
skifte dem"

Så svarene fra mig bliver
1. Hos SMC i odense tager de kun penge for selve pæren så mon ikke det
er alm. praksis hos de fleste vw forhandlere ?
2. Ja som skrevet ovenfor KAN du selv skifte dem, men det er pænt svært
f.eks. at skifte positionslys-pæren, og som skrevet skal du skille de
halve af bilen ad for at skifte pærer i venstre side, og stadig sidder
batteriet i vejen

Så mit råd vil være, kør til mekanikeren når du alligevel skal ha´
skiftet olie eller noget andet og spørg så lidt henkastet 'hva´skal du
iøvrigt ha for a skifte min pære' ??
Det skal da være en ret sej mekaniker som forlanger pene for det så

http://www.kandu.dk/