MS Windows
briani 27239
remote desktop, hvilken port køre det på ?
Fra : Morten Dall

Dato : 15-11-04 21:55

Hej Alle,

hvis jeg skal kunne bruge remote desktop til noget skal jeg jo tillade
porten i min firewall, men hvilken port køre den remote desktop, som findes
i XP, på ??

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-11-04 22:06

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote:

>hvis jeg skal kunne bruge remote desktop til noget skal jeg jo tillade
>porten i min firewall, men hvilken port køre den remote desktop, som findes
>i XP, på ??

I udgangspunktet er det port 3389, men det er muligt at vælge en anden
port hvis du får behov for det....

<mlr>

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 15-11-04 23:30

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> I udgangspunktet er det port 3389, men det er muligt at vælge en anden
> port hvis du får behov for det....

Hej Michael...

Kan du belyse nærmere hvordan dette sættes op..

Har en kammerat jeg supporter med hans 2 maskiner bag en Cisco 677, og har
hidtil forwardet porte til VNC, men vil nu køre RD istedet, og har luret
hvordan jeg får fat i den ene, men ved ikke hvordan den anden sættes op ?.

Mvh.

Kim

Fra : ///JJ

Dato : 15-11-04 23:36

Kim Jørgensen wrote:

> [...]
> og har hidtil forwardet porte til VNC, men vil nu køre RD istedet, og
> har luret hvordan jeg får fat i den ene, men ved ikke hvordan den

Lad dem køre på samme port. Du kan jo i routeren angive portforwardning til
de interne pc'ere....

Pc1: 192.168.1.10
Pc2: 192.168.1.11

Router:
Port 3389 --> forward til 192.168.1.10:3389
Port 3390 --> forward til 192.168.1.11:3389

///JJ

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-11-04 23:51

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote:

> [...]
>hvordan jeg får fat i den ene, men ved ikke hvordan den anden sættes op ?.

Jeg kan da prøve

Du har aktiveret Fjernskrivebordet på de lokale computere - begge på
default port 3389 ?!

Så foreslår jeg du opsætter to virtuelle servere i Cisco der sender
trafik på f.eks port 20001 og 20002 videre til port 3389 på hver af de
lokale computere.

Nu kan du hjemmefra kalde op med 'Forbindelse til Fjernskrivebord' med
adressen <WAP IP>:20001 eller <WAN IP>:20002

<mlr>

Fra : ///JJ

Dato : 16-11-04 00:59

Michael Rasmussen wrote:
> adressen <WAP IP>:20001 eller <WAN IP>:20002

WAP IP?

///JJ

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-04 06:22

///JJ skriver:

> WAP IP?

Det skulle nok begge være WAN ip.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Calle.

Dato : 16-11-04 10:29

///JJ wrote:

> WAP IP?

Han bruger nok sin mobil for meget!
--
Calle.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-11-04 17:36

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote:

>WAP IP?

Sorry - Jeg skulle ikke have taget det sidste glas hvidvin til maden

Mente sæ'følig WAN IP...

<mlr>

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-11-04 22:36

> [...]

> Så foreslår jeg du opsætter to virtuelle servere i Cisco der sender
> trafik på f.eks port 20001 og 20002 videre til port 3389 på hver af de

Hey Michael, nu er jeg ikke den skarpeste hvad CBOS angår, men kan du evt.
smïde mig den rigtige sti ?

// Kim

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-11-04 22:42

>Hey Michael, nu er jeg ikke den skarpeste hvad CBOS angår, men kan du evt.
>smïde mig den rigtige sti ?

Desværre - Jeg har rodet med mange routere, men aldrig Cisco's. Så den
specifikke opsætning af routeren kan jeg ikke hjælpe med....

<mlr>

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 17-11-04 22:59

> Desværre - Jeg har rodet med mange routere, men aldrig Cisco's. Så den
> specifikke opsætning af routeren kan jeg ikke hjælpe med....

Ok, jeg tror måske jeg har fanget "lidt" af den

Det slog mig blot at man da ikke kan forwarde den samme port over på
forskellige Ip-numre, men det kan man måske godt, så hvis jeg samtidig giver
den et lokal portnummer først.

Hmm, gad vide om det var til at forstå

// Kim

Fra : Morten Dall

Dato : 16-11-04 23:13

> I udgangspunktet er det port 3389, men det er muligt at vælge en anden
> port hvis du får behov for det....

jeg kan læse i tråden at jeg kan skrive ip:port på den maskine hvor jeg vil
køre RD fra, men hvordan får jeg "RD serveren" til at lytte på en anden port
end 3389 ?

mvh Morten Dall Darmer