trådløs netværk
Fra : Søren

Dato : 15-11-04 18:43

Jeg har været inde på Apple for at finde ud af noget mere omkring
trådløs netværk. Jeg har bl. a. set på airportextreme:

http://www.apple.com/dk/airportextreme/

Jeg kan ud fra beskrivelsen se, at jeg i min bærbare G4 skal have
installeret et airportextremekort for at kunne komme på trådløs netværk.
Er der nogen i NG der kan give et link til hvor det er omtalt hos apple?
Kan det anbefales af investere i airportextreme til et trådløst (mac)
netværk eller kan jeg lige så godt investere i en Linksys trådløs
router? Med spørgsmålet tænker jeg både økonomi og sikkerhed.

Venlig hilsen
Søren

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-11-04 19:19

Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:

> Kan det anbefales af investere i airportextreme til et trådløst (mac)
> netværk eller kan jeg lige så godt investere i en Linksys trådløs
> router? Med spørgsmålet tænker jeg både økonomi og sikkerhed.

Jeg har en iBook m Airport-kort, en Airport Express + en Linksys WRT54G
router. Det spiller perfekt sammen. Linksys'en har al den sikkerhed
indbygget du kan ønkse, og koster under det halve af Apple's base. Men
Apple's er pænere (Og det er sikkert en lille smule enklere at
sætte op - men Linksys'en sættes nemt op via web-interface)

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Søren

Dato : 15-11-04 20:49

Martin Ammentorp wrote:

> [...]
> Apple's er pænere (Og det er sikkert en lille smule enklere at
> sætte op - men Linksys'en sættes nemt op via web-interface)

I første omgang kunne man etablere det nævnte trådløse netværk uden
airport express men omvendt giver den nogle muligheder så den ikke
rigtig kan undværes alligevel. Men jeg synes du er kommet med et godt
forslag jeg vil arbejde videre med. Tak.

Venlig hilsen
Søren