jagter halen
Fra : simon leth jensen

Dato : 15-11-04 15:08

Hej med jer

Jeg har lige haft en kunde, der har en schæfer og den er ca. 1,5-2 år han.
Når han går tur med hunden i snor går den normalt. Men når den er fri og får
lov til at løbe, vil den jagte sin hale den tager lige 3 omgange efter sin
hale, og når den løber fri laver den også cirkler.
Når den ligger hjemme kan den også finde på at ligge og bide efter halen.
Hunden er sund og rask.
Det er som om der er ingen kontakt til hunden når den gør de ting.
Ved i hvad der kan være galt og give nogle råd?
Jeg har kun disse oplysninger, håber det er nok.
hilsen Tina

Fra : Annette Holm

Dato : 15-11-04 17:20

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ved i hvad der kan være galt og give nogle råd?
> Jeg har kun disse oplysninger, håber det er nok.
Hej Tina.

Jeg vil mene at det er noget psykisk, og at hunden mangler at blive
motiveret,
som regel bliver det en kedelig vane for hunden og det forsætter livet
igennem.

Med Venlig Hilsen
Annette Holm.
www.bonnet-it.dk/annsholm

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 15-11-04 17:48

On Mon, 15 Nov 2004 15:08:28 +0100, "simon leth jensen"
<simon.leth.jensen@mail.dk> wrote:

> [...]
>Ved i hvad der kan være galt og give nogle råd?
>Jeg har kun disse oplysninger, håber det er nok.

det er slet ikke farligt med mindre at det pludselig bliver overdrevet
i flere timer altså ! det er et lev fra da hunden var hvalp, dengang
gjorde den det fordi den savnede sine hvalpesøskende at lege med,
nogle hunde gør det mere end andre, de gør det når de et øjeblik
savner at lege med en anden hund, det er hvad jeg har læst mig til, da
jeg desværre ikke kan få min hund til at fortælle mig det det er
slet ikke skadeligt min gør det også når han er glad og tilfreds,
måske lidt som når mennesker klapper i hænderne, det er der heller
ingen grund til jo

Fra : qfha

Dato : 15-11-04 19:53

"simon leth jensen" skrev d. 15-11-04 15:08 dette indlæg :
> [...]
> Ved i hvad der kan være galt og give nogle råd?
> Jeg har kun disse oplysninger, håber det er nok.

-------
Hvis det er det omfang du beskriver er hunden blot glad og kåd.

Det er den stereotype udgave af det du nævner, som er betænkeligt og
ofte pga. af problemer med analkirtler eller psykiskbetinget.

http://www.kandu.dk/