2001 Mondeo aircon -> klimaautomatik
Fra : Jakob Seedorff

Dato : 15-11-04 14:42

Hej,

Jeg går og tænker lidt på at opgradere min 2001 model Mondeo til
klimaautomatik.

Så vidt jeg kan se, er forskellen kun kontrolmodulet (knapperne) og en
sensor (ved spejlet i loftet). Ford hævder dog, at der er komponenter
for over 10.000 DKK (bl.a. diverse ledningssæt). Kan det passe - er
der nogen som har erfaringer med dette?

Mvh.

JASE

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-04 15:23

"Jakob Seedorff" <jaksee@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sensor (ved spejlet i loftet). Ford hævder dog, at der er komponenter
> for over 10.000 DKK (bl.a. diverse ledningssæt). Kan det passe - er

Hvad med udvendig og indvendig temperatur sensor, blæserstyring, knapstyring
m.m.m.?

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-04 16:54

> "Jakob Seedorff" <jaksee@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med udvendig

Er der ikke noget af

> og indvendig temperatur sensor,

Som han skriver sidder den i loftet

> blæserstyring, knapstyring m.m.m.?

Forefindes i modulet.

Men der ER noget mere der skal bygges om. Jeg kan selvfølgelig ikke huske
det mere men der var faktisk tale om så meget at jeg opgav at købe det modul
der var til salg på ebay.

--
Tom

Fra : Nielsen

Dato : 15-11-04 17:18

> [...]
> sensor (ved spejlet i loftet). Ford hævder dog, at der er komponenter
> for over 10.000 DKK (bl.a. diverse ledningssæt). Kan det passe - er

Det er rigtigt med de mange dele.
Jeg har monteret et par stykker, og der er ud med hele inst. bordet og hele
ledningsnettet under skal skiftes, pga. manglende stik.
Nyt kontrolmodul,solsensor samt blæsemotor.

vh Jan

Fra : Jakob Seedorff

Dato : 16-11-04 11:25

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> wrote in message news:<4198d6c5$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> ledningsnettet under skal skiftes, pga. manglende stik.
> Nyt kontrolmodul,solsensor samt blæsemotor.

Tak for alle de hurtige svar.

Det var ærgeligt at det er så vanskeligt. Jeg kunne se at klimaenheden
var udstyret med servomotorer, så jeg regnede med at det var
forholdsvis enkelt.

Det er vel den nyeste model vi taler om her (2001->), korrekt?

Mvh.

JASE

Fra : Nielsen

Dato : 16-11-04 18:19

> [...]
> forholdsvis enkelt.
>
> Det er vel den nyeste model vi taler om her (2001->), korrekt?

Jeps, den nye inden facelift.
På et aut. værksted tager det ca. en dag at lave.

vh Jan