MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Uret ændrer sig
Fra : Gunnar

Dato : 15-11-04 14:43

Hej
Det drejer sig om XP pro hvor uret ændrede sig hele tiden, jeg var på besøg
i formiddags hvor der står 2 ens maskiner, den ene er uret helt forkert (
maskinen er ca. 4 mdr. gl.) det stillede jeg efter først at have bedt den
opdatere uret, det kunne ikke lade sig gøre på grund af en fejl på
serveren,(maskiner ved siden af kan godt) så stillede jeg uret manuelt, og 1
time senere var det galt igen, det gentog sig 3 gange. Hvad kan det være? er
det hardware eller er det XP der er fejl i? Maskinen var tændt hele tiden,
og så mener jeg ikke batteriet har noget betydning.
Gunnar

Fra : L.E.P.

Dato : 15-11-04 15:15

Mon, 15 Nov 2004 14:43:22 +0100, skrev "Gunnar" <g.grooss@oncable.dk>
:

> [...]
>det hardware eller er det XP der er fejl i? Maskinen var tændt hele tiden,
>og så mener jeg ikke batteriet har noget betydning.

Hvor meget går det forkert? Hvis det er et helt antal timer det drejer
sig om, er det sikkert fordi den er indstillet på en forkert tidszone.
Og hvis den så opdaterer tiden automatisk med jævne mellemrum, kan det
forklare fejlen.

Hilsen Lars.

Fra : Gunnar

Dato : 15-11-04 16:03

> [...]
> sig om, er det sikkert fordi den er indstillet på en forkert tidszone.
> Og hvis den så opdaterer tiden automatisk med jævne mellemrum, kan det

Hej
Som jeg skrev før, kan den ikke opdatere selv og fejlen er også 1 til 3
dage forkert og 3 -8 timer
Gunnar

Fra : Zulu

Dato : 15-11-04 17:07

Gunnar wrote:

> Hej
> Som jeg skrev før, kan den ikke opdatere selv og fejlen er også 1
> til 3 dage forkert og 3 -8 timer
> Gunnar

Har du tjekket tidszonen som 'L.E.P' foreslår?
Det plejer at være det, der er problemet...

Zulu

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-04 16:19

Gunnar skriver:

> så stillede jeg uret manuelt, og 1
> time senere var det galt igen,

Hvor meget var det galt ?

> det gentog sig 3 gange. Hvad kan det være?

Holdt det op igen ?

Start PC'en op og gå i BIOS, her kan du se hardwareuret tælle. Lad den
stå der i en tim, er den så okay, er det windows der laver snavs i det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Gunnar

Dato : 15-11-04 17:25

> Hvor meget var det galt ?

2dage og 4 timer
Den har tidligere været rigtig, men da jeg kom i dag viste den August 2003.

> Holdt det op igen ?
Det ved jeg ikke, for jeg gik hjem.

> Start Pc'en op og gå i BIOS, her kan du se hardwareuret tælle. Lad den
> stå der i en tim, er den så okay, er det Windows der laver snavs i det.

Hvis det så er Windows, kan det så rettes ved at geninstalere XP

Fra : Jan Andreasen

Dato : 15-11-04 18:28

Hvis din comp. er tilsluttet en server, kan det også være uret på serveren,
der går forkert.

Jan Andreasen

Fra : Henrik Dissing

Dato : 16-11-04 13:09

On Mon, 15 Nov 2004 18:28:11 +0100, Jan Andreasen wrote:

>Hvis din comp. er tilsluttet en server, kan det også være uret på serveren,
>der går forkert.

Den behøver såmænd ikke at være mere "tilsluttet en server" end at der
defineret en time server på internettet i fanebladet "Internet Time" under
"Date and Time Properties".
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)