Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon dig. videokamera MV-700i
Fra : Morten Snedker

Dato : 15-11-04 11:42

Hejsa,

Håber dette er den rigtige gruppe?

Jeg aner ikke en hujende hattefis om digitale videokameraer, men så'n
et vil jeg have. Det skal bare bruges til hyggefilmning, og skal altså
ikke tilnærmelsesvis bruges til noget prof eller fancy.

Jeg har PC med ordinært grafikkort + en DVD-brænder, som jeg kunne se
det smarte i at kunne benytte i forbindelse med kameraet.

Jeg har kigget på subj. til 4.066,-. Er det et furnuftigt kamera?
Alternativer - gerne med links til test af kameraer i den relativt
lave ende...

På forhånd tak.

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 15-11-04 13:45

Morten Snedker <morten"udelad"@<udelad>dbconsultdotdk> wrote in

> Håber dette er den rigtige gruppe?

Jeg har selv netop været igennem en udvælgelsesproces for svigerfar og info
i dk.teknik.tv+video.

> Alternativer - gerne med links til test af kameraer i den relativt
> lave ende...

Jeg brugte følgende links:

http://www.dvspot.com
http://www.camcorderinfo.com

CNET videokamerasektion: http://reviews.cnet.com/Camcorders/2001-6500_7-
0.html

CNET købsguide: http://reviews.cnet.com/Camcorders/4520-7607_7-1023271-
1.html?tag=dir.cbg

Jeg fandt at kameraerne bl.a. kunne differenntieres på følgende områder:
- Optisk zoom 10x-12x eller 18x og længere
- 3 chip eller 1 chip - billedkvaliteten er ifølge eksperterne bedre på 3
chips kameraer
- Billedstabilisering - virker den også i lavt lys eller kun når der er
masser af lys
- Billedkvalitet under lavt lys

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Dan Andersen

Dato : 16-11-04 11:27

Har haft megen glæde af mit 700i.
Men du skal under ingen omstændigheder lade dig lokke af reklamerne med at
videokameraet kan zoome >20 gg. eller hvad der nu er den digitale zoom´s
startområde. Digítalzoom kan ikke bruges til noget seriøst.. Tjek hvad den
optiske zoom er, det er den, der betyder noget. Kameraet er robust og bruger
kun lidt strøm - forhold til mange andre videokameraer. Brug altid helst
søgeren og ikke skærmen - den er strømsluger i alle kameraer.

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk