Font i den nye jre 1.5
Fra : Jeppe Jensen

Dato : 15-11-04 09:28

Nogen der ved om fonten er lavet om, har et program hvor fonten har ændret
sig efter jeg har opgarderet fra 1.4.2_05 til 1.5.0.

Nogen der ved hvor man kan ændre i det ?, har en større erp løsning, hvor
mange kolonner i tabeller er tilpasset den tidligere font.

Jeg har eller altid troet at fonten blevet taget fra windows, nogen der kan
uddybe.

Takker

vh
jeppe

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 17-11-04 10:07

> [...]
> mange kolonner i tabeller er tilpasset den tidligere font.
>
> Jeg har eller altid troet at fonten blevet taget fra windows, nogen der

Betyder de manglende svar at der ikke er nogen der er gået op på 1.5?????

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-11-04 10:51

"Jeppe Jensen" <something@else.dk> writes:

> kan

Standardfonten følger med JRE'en.

Jeg har set samme problem. Den fremtidssikrede måde at løse problemet
på, er at lade tabellen "smage" på størrelsen af felterne og tilpasse
sig derefter. Der er onlineeksempler i Javaalmanakken.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 17-11-04 12:15

> [...]
> på, er at lade tabellen "smage" på størrelsen af felterne og tilpasse
> sig derefter. Der er onlineeksempler i Javaalmanakken.

Men kan man ikke ændre i den standard font ?

For det er ikke indholdet der er problemet, men overskriften.

jeppe

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-11-04 12:30

> Men kan man ikke ændre i den standard font ?

Den ligger jo i selve JRE'en. Du kan naturligvis bede om en standard
windowsfont istedet for den der følger med, men det vil ikke garantere
dig mod noget.

> For det er ikke indholdet der er problemet, men overskriften.

Den kan du da også smage på.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn