Fast Ethernet PCI-Adapter og SP2?
Fra : Hans Paulin

Dato : 15-11-04 08:32

Jeg har i årevis haft et netværk mellem én maskine med XP SP1 og én med 98SE
via 2 stk. Fast Eternet PCI-Adapter - og det har virket ok.

Siden kom endnu en maskine til med XP SP1 og med endnu 2 Fast Eternet
PCI-Adaptorer kørte dét også udmærket mellem de 2 XP'ere.

Efter at have lagt SP2 ind på de 2 XP'ere afinstallerede jeg XP'ernes
firewall og lagde Zonealarm ind på alle 3 maskiner, hvorefter netværket
kørte igen.

Forleden formaterede jeg så harddisken på de 2 XP'er og lagde XP og SP2 ind
fra bunden, da der både var direkte fejl på begge maskiner foruden at de
begge var meget langsomme; samtidig afinstallerede jeg Zonealarm fra alle
maskiner.

Siden hen har jeg ikke kunne få ret meget netværk op at stå.

Hver maskine går direkte på nettet via hver sit ISDN-modem, og prøver jeg at
lave et netværk via XP-cdrommen kommer den sædvanlige advarsel om at
Microsoft ikke anbefaler at lave et netværk under *de* betingelser.

Ligger der en (dansk) skræddersyet forklaring på hvordan jeg får det til at
køre med Fast Eternet PCI-Adaptorer ét eller andet sted på nettet - eller
kan nogen hér hjælpe mig?
Hans