Oplysninger søges.
Fra : Jan Andersen

Dato : 15-11-04 07:39

Er der nogen her som ved noget om følgende?

Oplysninger, historier og billeder fra Jordemoderboligen i Balling, Balling
Sogn, Rødding Herred, Viborg Amt efterlyses.

Oplysninger, historier og billeder fra Handbjerg Præstegård, Handbjerg Sogn,
Hjerm Herred, Ringkøbing Amt

Oplysninger, historier og billeder fra Raunsgaard Lem efterlyses. Gården
ligger i eller i nærheden Lem oppe i nærheden af Skive. Ifølge det jeg har
fundet ud af eksisterer gården i dag.

Oplysninger, historier og billeder fra Kærgårdsholm (Kjærgaardsholm) kro
efterlyses. Kroen har i dag adressen Holstebrovej 482, 7860 Spøttrup.
Min farfar havde før 1953 sin gang på kroen.

På forhånd tak
Jan Østergaard

Fra : Herluf Nielsen

Dato : 17-11-04 21:06

"Jan Andersen" <jn_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak
> Jan Østergaard
>
>Generelt vil jeg svarer dig. Søg oplysninger på lokalhistorisk arkiv i
Lihme ( Ib Svenningsen). For Hanbjerg lokalhistorisk arkiv i Vinderup.

Ang. jordmoderbolig i Balling. Har jeg aldrig hørt derom. Jeg har før set
spørgsmålet; men aldrig et svar. Der var jordmoderbolig i Lem fra før 1880
til lige før 1970 på samme adresse. Viborg amt solgte boligen.

Raunsgaard ligger på Engtoften i Nørre Lem. Den bebos ikke mere af slægten.
Som jeg svagt erindrer har en nedskrevet slægtshistorie.

Kærgaardsholm kro og herregård er beskrevet i Skivebogen ( årgang ?). Kroen
drives ikke mere som kro; men af firmaet madpakken med mad ud af huset.

Jeg håber det hjalp dig lidt. Men til arkiverne.

med hilsen Herluf.

Fra : Jan Andersen

Dato : 19-11-04 07:01

Hej Herluf.

Det vil jeg prøve.
Tak for svaret.

Mvh
Jan Østergaard

Fra : Herluf Nielsen

Dato : 19-11-04 21:57

Hej Jan

Re. Raunsgaard. Der findes en lille bog "Nørre Lems Historie". En ældre sag,
som biblioteket kan skaffe.
Husk også at kigge i alle 3 oplag af Danske Gårde.

hilsen Herluf