Veteranbil
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-11-04 23:16

Hej -

Har nogen af jer nogen gode links til billeder af veteranbiler? Jeg leder
efter et fotografi af et køretøj som jeg svagt husker fra min pure ungdom:
En adskillige meter lang hvid eller flødefarvet cabriolet, formodentlig
italiensk, som omkring 1960 ofte sås i området omkring Bredgade og
Esplanaden i København. Da tilhørte den vist nok en direktør eller
(general)konsul Glad - og den blev allerede dengang omtalt som en
sjælden og helvedes dyr luksusveteranbil.

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-11-04 15:46

Jørgen Grandt skrev bl.a.:

> (...) Jeg leder
> efter et fotografi af et køretøj som jeg svagt husker fra min pure
> ungdom:

Tak til jer som privat pr. e-mail fortalte at det er en Isotta-Fraschini
Tipo 8B.

Mvh.: Jørgen

Fra : Brian M

Dato : 15-11-04 18:13

"Jørgen Grandt" <Unstable@But-osv.dk> wrote in message news:<4197d92a$0$33738$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]
> (general)konsul Glad - og den blev allerede dengang omtalt som en
> sjælden og helvedes dyr luksusveteranbil.

Skulle det mon have noget forbindelse til det der står nederst på
denne side. Her er i hvertfald omtalt en Generalkonsul Glad og en
Isotta Fraschini 8A, som åbenbart findes endnu.

http://www.klassisk-bil.dk/artikler/klenodie.htm

.....ha ha...google er genial!!!!

Rul ned til midt på denne side:

http://www.thecityreview.com/s02ccar.html

.... der du har både billed af bilen (den er blevet malet brun) og hele
dens historie, incl. The Danish General Consul Mr.Carl Glad. Hvis det
ellers er den du tænker på. Han kunne jo have haft flere.