Ghost in the Shell
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-11-04 21:52

Jeg er gået helt amok i japansk science Fiction her i weekend. I lørdags fik
jeg leveret Casshern Ultima Edition og GITS: Stand Alone Complex V1 og V2 i
limited edition.

Ghost in the Shell er en af mine absolut yndlingsfilm og det var med hænderne
rystende af spænding at jeg sendte konen på indkøb og smed DTS disken af Stand
Alone Complex V1 i afspilleren.

Der er 4 episoder af knap 30 minutter på hver skive, så med julelys i øjnene
tog jeg fat på 4 timers Ghost in the Shell. Jeg vælger første afsnit læner mig
godt tilbage og nyder billederne fra min projektor. Åbningssangen giver mig
gåsehud, superlækker musik hen over fede CGI billeder. Japanerne kan noget med
tegnefilm ingen andre formår. Selve episoderne er i god stil med GITS filmen
fra 1995. Nogle af dem er en del af en lang historie, andre episoder kan ses
uden at de passer ind i sammenhæng. Faktisk er serien helt på højde med filmen
når det kommer til historie og fortælleteknik. Animationerne er også gode -
Ikke helt så detaljerede som i filmen, men det er vel forståeligt nok.

Fordelen ved en serie frem for en film er jo at personerne for mere mulighed
for at udvikle sig og dette udnyttes virkelig i Stand Alone Complex.

Anyway, Stand Alone Complex er stærkt anbefalelsesværdig!

Jeg har hørt rygter om at Innocence er udkommet i Japan, men jeg har ikke
rigtig fundet noget. Nogen der kender til en god ugivelse med engelske
undertekster?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-11-04 22:46

> Jeg har hørt rygter om at Innocence er udkommet i Japan, men jeg har ikke
> rigtig fundet noget. Nogen der kender til en god ugivelse med engelske
> undertekster?

Eneste jeg har fundet er på:
http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1003612286/pname-Ghost-in-the-Shell--%a/section-videos/code-c/version-all/

Men det er kun med japanske subs. Tilsyneladende skal vi vente til 28.
december.

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Maria de Francis

Dato : 15-11-04 21:36

"Kim Jensen" <kim@NOSPAMlitewerx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men det er kun med japanske subs. Tilsyneladende skal vi vente til 28.

Ja, der er sådan set ikke andet at gøre. Alternativt at lære Japansk

Imens kan nogle af os jo lige underholde os med den extendede udgave af
ROTK, der er vel til julen i den. Og nogle af os skal ind og se Pusher II
den 25. December. Og der skal nok være et par film til, der lige ryger ned.
Og så er det pludseligt blevet den 28. December.
Og ja for pokker, jeg skal også have Innocence.

Mvh
Maria

--
Plej dit karma-
Opfør dig ordentligt

Fra : -V-

Dato : 15-11-04 22:26

Maria de Francis wrote:
> Plej dit karma-
> Opfør dig ordentligt
> -de Francis

Hedder det ikke 'din karma'?

-V-

Fra : Maria de Francis

Dato : 15-11-04 23:45

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hedder det ikke 'din karma'?

Nej, det er karma som begreb
Men ellers gør det. *LOL*

Fra : -V-

Dato : 16-11-04 00:16

Maria de Francis wrote:

> Nej, det er karma som begreb
> Men ellers gør det. *LOL*

Hov!

Du har rettet i mit citat, din skurk....

-V-

Fra : Emil Rune

Dato : 15-11-04 19:00

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har hørt rygter om at Innocence er udkommet i Japan, men jeg har ikke
> rigtig fundet noget. Nogen der kender til en god ugivelse med engelske

Du skal da ha' fat i den her Lars...fund for pengene ;)

http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1003612293/did-0/code-j/section-videos/

Hilsen Emil

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-11-04 22:18

Emil Rune wrote:

> Du skal da ha' fat i den her Lars...fund for pengene ;)
>
> http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1003612293/did-0/code-j/section-videos/

Den har jo ikke engelske undertekster

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Emil Rune

Dato : 16-11-04 16:21

http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1003612293/did-0/code-j/section-videos/

> Den har jo ikke engelske undertekster

Til gengæld koster den kun 597 dollars ;)

Emil

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-11-04 23:02

Lars Hoffmann wrote:

> Anyway, Stand Alone Complex er stærkt anbefalelsesværdig!

Jeg vil da lige tilføje at hvis man kan lide musikken fra serien (så vidt jeg
kan se er det alt sammen skrevet af den samme komponist) så er det
anbefalelsesværdigt at købe den limited edition der er ude. Den kommer nemlig
med en CD med masser af numre fra serien. Der er rigtig meget god musik
imellem - specielt nummeret de bruger til åbningsscene falder i min smag.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann