Trådløst netværk på hotelværelse
Fra : Jakob K

Dato : 14-11-04 21:17

Det siges at man mere eller mindre i hele København kan benytte sig at
diverse trådløse netværk til at komme på nettet. Hvis vi antager at det
samme gælder i eksempelvis Bruxelles, vil jeg så kunne sidde med en bærbar
computer på et hotelværelse, fange en eller anden forbindelse, og på den
måde komme gratis på nettet?

I bekræftende fald, er det da ulovligt, og hvad kræver det af udstyr til en
alm. bærbar PC? - kan man simpelthen bare putte en af disse her
USB-netværks-dimser med antenne i sin computer og så er man på?

På forhånd tak

Fra : Claus Holmelin Høyer

Dato : 14-11-04 21:34

Mange hoteller har trådløse access points,
men man kan ikke komme på uden kode.
Den kan man får ved at henvende sig i receptionen,
og det koster penge.
Mvh. Claus

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 15-11-04 15:27

On Sun, 14 Nov 2004 21:16:56 +0100, "Jakob K"
<invalid@invalid.INVALID> wrote:

>vil jeg så kunne sidde med en bærbar
>computer på et hotelværelse, fange en eller anden forbindelse, og på den
>måde komme gratis på nettet?

Ja. Jeg kørte rundt i Spanien for en måned siden, og brugte med
mellemrum "war driving" til at finde lokales wlan ap'er at koble mig
på internettet med. Jeg sender altid en venlig tanke til disse
mennesker, der fx har et ssid der hedder "default" - de har som regel
blot taget ap'et ud af æsken, sluttet kabler og strømforsyning til, og
så tænker de ikke mere over det.

På min privatadresse her i Kbh. kan jeg se mindst eet andet ap som jeg
some tider nærmest ved et uheld får koblet mig på. Det er som regel
min pda der hopper på dér, så det er ikke meget båndbredde jeg bruger,
det er mere det, at det sker, der er lidt pudsigt.

I praksis skal man nu regne med at skulle søge noget for at finde et
åbent ap. Jeg brugte mange penge på wlan adgang på hoteller undervejs
- typisk €9,50 for to timer (Swisscom Eurospot) eller €10 for en time
(SFR France). Forbandet dyrt at bruge hotelløsningerne.

Hvis du vil se mere om hotspots, så kig forbi:

http://www.hotspot-locations.com

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Jakob K

Dato : 15-11-04 20:38

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (SFR France). Forbandet dyrt at bruge hotelløsningerne.
>
> Hvis du vil se mere om hotspots, så kig forbi:

Tak!

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 17-11-04 01:38

On Mon, 15 Nov 2004 20:37:52 +0100, "Jakob K"

>Tak!

Såden lige for god ordens skyld, der findes en nyhedsgruppe ved navn
dk.edb.netvaerk.traadloest - det er nok den bedste til den slags
spørgsmål?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik