Farvel batteri?
Fra : UnSuB

Dato : 14-11-04 18:51

Min bedre halvdel har ved en opladning af mobilen (Nokia 3510i),
kommet til at sætte en forkert lader til. Der kom et lille knald som når
en glødepære går.
Er det kun batteriet der tager skade ved overnnævnte?
(Har ikke lige haft mulighed for at checke med et tilsvarende batteri
endnu.)

Mvh A

Fra : RpR

Dato : 15-11-04 10:24

> [...]
> Er det kun batteriet der tager skade ved overnnævnte?
> (Har ikke lige haft mulighed for at checke med et tilsvarende batteri

Njah, når batteriet er dødt vil strømen søge andre steder hen, dvs,
telefonen. Normalt vil jeg sige den er død nu.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : N_B_DK

Dato : 15-11-04 18:45

UnSuB wrote:
> Min bedre halvdel har ved en opladning af mobilen (Nokia 3510i),
> kommet til at sætte en forkert lader til. Der kom et lille knald som
> når en glødepære går.

Chaps er sikkert også død (det er den del der står for opladning (bla). der
er indbygget sikring mod forkert / defekte ladere og forkert polaritet, men
maks op til ca 30 v, kan ikke huske den præcise spænding for en 3510i

--
MVH.
N_B_DK