Rover 620 SI
Fra : Jacob Frejlev

Dato : 14-11-04 18:47

Hvor dan er det med en rover 620 SI

Er den dyre på værksted?

Er det rigtigt at mortoren skal ud hvis man skal skifte tændrør?

Er det nemt at få fat i reservedele?

JACOB

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.66.164.120)

Fra : Jasper Norman

Dato : 14-11-04 22:22

Ifølge en tidl. kollega, skulle den være meget, meget ufattelig dyr i dele.
Det var en 620 Ti han havde. Han mente at hver gang han passerede et Rover
værksted, kunne han lige så godt køre ind og lægge 5.000,- på disken

Men det er sgu en flot bil. Og man får utroligt meget bil for relativt få
penge.

Mvh

Jasper

Fra : Martin P.

Dato : 14-11-04 22:57

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja det går der rygter om. Jeg ville finde en anden bil i den klasse der er
pålidelig.

Godt nok kan briterne lave nogle kryptiske motor konstruktioner, men at den
ligefrem skal have motoren ud tvivler jeg på.

Ja, på et rover værksted .. Katjiiinng $$$$$$$$$$$

- Martin

Fra : Jakob H

Dato : 15-11-04 12:15

Rover er jo til grin i deres hjemland! Kun os resterende europæere der tror
det er en "smart og god engelsk bil"

mvh Jakob

Fra : Frederik Dannemare

Dato : 15-11-04 13:46

Jakob H wrote:

> Rover er jo til grin i deres hjemland! Kun os resterende europæere der
> tror det er en "smart og god engelsk bil"

Rigtigt, at Rover ikke har det bedste ry, men dermed ikke sagt, at alle
Rovere er problembørn. Kæresten og jeg har netop købt mine forældres
Rover 620Si til en ganske fornuftig pris. De købte den som ny i '98, og
frem til i dag (6 år, 150.000 km) har den endnu ikke været på værksted
en eneste gang (ud over de sædvanlige serviceeftersyn, som ikke har
budt på ubehagelige overraskelser).

Men jo, prisen på reservedele lader til at være høj, så jeg er egentligt
nysgerrig for at høre, om man generelt kan anvende uoriginale dele til
bilen?

Jeg ved reelt ikke meget om reparation af biler og har derfor netop købt
en Haynes-bog, som gerne skulle hjælpe mig i gang med at udføre en del
servicearbejde selv.

--
Frederik Dannemare | mailto:frederik@dannemare.net
http://qa.debian.org/developer.php?login=Frederik+Dannemare

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-11-04 13:16

Jacob Frejlev wrote:
> Hvor dan er det med en rover 620 SI
>
> Er den dyre på værksted?

Ja, hvis du vælger et Rover værksted. SI'eren er en Honda Accord i et og
alt - kun designet for og bag er lidt anderledes (pænere IMO). Hondastumper
fås uoriginalt.

> Er det rigtigt at mortoren skal ud hvis man skal skifte tændrør?

Tvivler stærkt.

> Er det nemt at få fat i reservedele?

Høyer, Mekonomen, Hondaværksted, Roverværksted er nogle muligheder.

--
vh
Torben - 620ti