Opsporing af efterslægt:
Fra : Bent Jørgensen

Dato : 14-11-04 18:42

Hej alle
vi er to grandfætre der har sat os for, at få rede på vores fælles
oldeforældres efterslægt.
De første grene går ret let, men vi mangler en gren hvor vi for to søskende
har oplysninger frem til 1921 og 1940. Stedet er Sønderjylland.
Er der nogen der ved hvor man evt kan søge, det er jo ikke offentligt
tilgængeligt?
Hvordan vil folkeregisteret stille sig til en forespørgsel?
Mvh Bent

begin 666 BENT JØRGENSEN.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..DK84D=%3E-%3CM"14Y4#0I&
M3CI"14Y4($K84D=%3E-%3@T*14U!24P[4%)%1CM)3E1%4DY%5#IB:F]E0&4M
I8F]X+F1K#0I2158Z,C P-#$Q,314,3<T,3,P6@T*14Y$.E9#05)$#0H`
`
end

Fra : Inger Buchard

Dato : 14-11-04 18:55

"Bent Jørgensen" <bjoe@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilgængeligt?
> Hvordan vil folkeregisteret stille sig til en forespørgsel?

Tag til landsarkivet i Åbenrå - der er jo både kirkebøger og civile registre
i det åbne magasin.
Jeg har fundet personoplysninger af forskellig art frem til ca 1950 i
Åbenrå, konfirmationer og ægteskaber, men også fødsler , selvfølgelig
afhængig af, om kirkebøgerne allerede er blevet afleveret.
Inger

Fra : Peter Weis

Dato : 14-11-04 21:20

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> wrote:

> [...]
> Åbenrå, konfirmationer og ægteskaber, men også fødsler , selvfølgelig
> afhængig af, om kirkebøgerne allerede er blevet afleveret.

Når man har nogle ideer til nulevende personer, kan man jo prøve
telefonbogen (www.degulesider.dk). Hvis navnet er meget almindeligt, kan
man jo indsnævre sine søgninger til specielle geografiske områder.

mvh
Peter

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 14-11-04 20:31

> Hvordan vil folkeregisteret stille sig til en forespørgsel?
> Mvh Bent

Som oftest positivt: Man tager Kr. 52,00 pr personoplysning, så spørg bare
løs.
Ældre sager kan man ikke klare da de ikke er på EDB.

Sager hvor personer har adressebeskyttelse: Her klapper de i som østers.
Min erfaring.
Flemming.

Fra : Michael Erichsen

Dato : 14-11-04 22:56

Fl. Svendsen wrote:

> [...]
> Ældre sager kan man ikke klare da de ikke er på EDB.
>
> Sager hvor personer har adressebeskyttelse: Her klapper de i som østers.

Ældre betyder før ca. 1968.

Mvh Michael Erichsen

Fra : Knot

Dato : 15-11-04 11:57

Hvor langt tilbage er det før det er ældre sager

--
Birgit

Fra : Sven Trønning

Dato : 15-11-04 14:40

> [...]
> Mvh Bent
>
> Min hustru kosine som jeg arbejder samme med, satte en efterlysning i
Familie Journalen angående oplysninger om slægtninge til sin mormor. Det kom
der to henvendelser ud af og en masse oplysninger og fotokopier af
skudsmålsbøger og soldaterpapier. Prøv det.

Svennn Chr. Trønning.
PS: Det er vist nok gratis at bringe en sådan nefterlysning.

Fra : Sven Trønning

Dato : 15-11-04 14:45

> [...]
> tilgængeligt?
> Hvordan vil folkeregisteret stille sig til en forespørgsel?

Min hustru´s kosine sendte en efterlysning efter slægtninge til sin mormors
søskende i Familie Journalen. Det kom der to henvendelser ud af og det
medførte fotokopier af skudsmålsbøger og soldaterpapier. Det koster ikke
noget se hvordan du gør i Familie Jounalen,

Svenn Chr. Trønning.

Fra : Norma Nielsen

Dato : 16-11-04 14:14

Er der noget i vejen for, at man laver en efterlysning på DIS-Danmarks
hjemmeside under DIS-forum http://www.dis-danmark.dk/index.asp
selvom en af siderne hedder ANEefterlysning. En anden side hedder
markedsplads.
mvh Norma

Fra : Bent Jørgensen

Dato : 17-11-04 15:06

Hej alle
Tak for svarene.
Vi har sat disse to ind i DIS efterlysninger.
Det med arkivet der går helt op til 1950 lyder lovende, men det er langt
væk, så det må vente.
Jeg vil da lige prøve at ringe til folkeregisteret.
Med venlig hilsen
Bent Jørgensen

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=1&i=44436&t=44436#reply_44436
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=1&i=44435&t=44435#reply_44435