MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Guide til remote desktop
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 14-11-04 16:00

Hejsa

Tidligere havde vi en small-busines server installeret på arbejdet, og
ad den vej kunne via komme på vores arbejds-pc hjemmefra.

SBS'en er nu nedtaget, men jeg har stadig brug for at kunne benytte
mig arbejds-pc hjemmefra.

Findes der en online-guide evt. med hjælp til sikkerhed på nettet
eller?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-04 16:24

Bo Kamp Dudek skriver:

> SBS'en er nu nedtaget, men jeg har stadig brug for at kunne benytte
> mig arbejds-pc hjemmefra.

VNC ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 14-11-04 17:07

[...]

>VNC ?

kan du forklare lidt mere eller smide et par links.. ?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-04 18:12

Bo Kamp Dudek skriver:

> kan du forklare lidt mere eller smide et par links.. ?

Michael gav dig et link til realvnc. Den bruger jeg til at fjernstyre
mine andre computere her på hjemmenetværket, det går ret fint. Ikke så
hurtigt, men det fungerer.

Til mit arbejde har jeg en VPN forbindelse og en bærbar computer, så jeg
kan arbejde på samme PC uaset om jeg er herhjemme eller på arbejde.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-11-04 17:31

On Sun, 14 Nov 2004 15:59:59 +0100, Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk>
wrote:

> [...]
>ad den vej kunne via komme på vores arbejds-pc hjemmefra.
>
>SBS'en er nu nedtaget, men jeg har stadig brug for at kunne benytte

Det er vi mange der har

Der er flere muligheder, bl.a. XP's indbyggede Fjernskrivebord eller
forskellige VNC løsninger (f.eks. www.realvnc.com).

Men jeg formoder din arbejds-PC befinder sig på et lokalnet bag en
router / firewall. Dvs at din arbejds-PC har en lokal ip-adresse og
ikke en global ip-adresse ?!?!

I så fald skal der ændres i routens opsætning med definition af en
virtuel server der sender specifik trafik videre til din arbejds PC.
Og den slags skal nok aftales med arbejdsgiveren....

<mlr>

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-11-04 19:10

On Sun, 14 Nov 2004 15:59:59 +0100, Bo Kamp Dudek wrote:

> [...]
> mig arbejds-pc hjemmefra.
>
> Findes der en online-guide evt. med hjælp til sikkerhed på nettet

Jeg har en guide til remote desktop her:

http://www.adsltips.dk/rdc.php

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.