port forwarding problemer
Fra : bamse

Dato : 14-11-04 15:30

Hej

Jeg har 2 PC'ere hvor den ene (PChost) skal fungere som host (vært) og den
anden (PCremote) skal fungere som
remote (klient).

PChost er koblet således op:

1) Kabel fra LAN 10/100 udgang på Zyxel 650R-31 ADSL modem til WAN-indgang
på Grandstream HandyTone 486
2) Fra LAN udgang på Grandstream HandyTone 486 går der et kabel til
netværkskortet i PChost

IP-adressen på mit Zyxel modem er 10.0.0.1

IP-adressen på PChost er 192.168.2.2

IP-adressen på Grandstream Handytone 486 er 192.168.2.1 eller 10.0.0.2

Opsætning:
Starter jeg browseren og taster 10.0.0.1:2033 kommer jeg ind i
konfigurationen for mit Zyxel modem

Jeg går ind under "Advanced -> NAT setup -> SUA only -> Edit details" og
sætter følgende op:

Start Port No. = 5631
End Port No. = 5632
IP address = 10.0.0.2

Så skulle port 5631 og 5632 på mit Zyxel-modem gerne blive forwardet til
port 5631 og 5632 på min
Grandstream HandyTone 486 ???

For at portene i min Grandstream bliver forwardet videre til PChost har jeg
konfigureret min Handystream
på følgende måde:

WanPort = 5631
Lan IP = 192.168.2.2
LAN port = 5631
Protocol = TCP only

WanPort = 5632
Lan IP = 192.168.2.2
LAN port = 5632
Protocol = UDP only

På PChost har jeg afslutningsvis åbnet for port 5631 og 5632 i firewallen.

Jeg aktiverer host'en i pcAnywhere så den står og lytter på portene på IP
192.168.2.2

Så går jeg over til PCremote og starter remote-programmet, men jeg kan ikke
komme i kontakt
med PChost

Hvad gør jeg galt?

Takker på forhånd..

også postet i dk.teknik.telefoni

Fra : bamse

Dato : 14-11-04 15:33

Jeg glemte vist lige at nævne at det program jeg bruger til at skabe
forbindelse mellem PChost og PCremote hedder pcanywhere