Synderen er fundet...
Fra : AEK

Dato : 14-11-04 12:57

Vil jeg mene
Jeg skrev tidligere, at Sophie flere gange havde efterladt en lille pølle.
Dyrlægen mente, at det var dovenskab.

MEN, jeg tror faktisk, at gåden er løst...
Da jeg strøg, havde damen netop været på bakken of kave stort.
Hun kommer ud til mig i entreen, og jeg kan se, at der er noget i numsen.
Hmmm, tænker jeg - lad mig liiiige få nallerne i damen
Og vupti, der sad en lille frisk pølle ( samme str. som jeg havde før har
fundet ) i håret omkring endetarm.

Så var det ellers frem med køkkenrulle og en våd klud, så det kunne blive
fjernet ( Sophie hylede op, som om jeg ville tage livet af hende, hmmmm. ).

Jeg vil tro, at det det er deri problemet ligger, da hun har en helt anden
pels end de andre to.
MEN, hvordan hun de andre gange har kunne få den friske klump af, uden at
gnide det hen ad gulvet - kan jeg ikke helt greje....

Hvordan klarer I andre probl. med en tyk pels bagi ?

På forhånd tak.

Hilsen,
Anya og banden !
--
http://oscarogtilde.webbyen.dk/

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

Fra : Pia

Dato : 14-11-04 14:58

Jeg finder også en enkelt pølle engang imellem (meget ulækkert hvis man
finder den i sengen)

Men der er ikke rigtig noget at gøre ved det, andet end at være lidt
opmærksom når katten har været på bakken.

Man kunne selvfølgelig også trimme den lidt bagi, men synes nu ikke
problemet er så stort at det kræver en så drastisk behandling.

Nå, det blev ikke til et konkret svar, andet end jeg tror det er ganske
normalt.

Hilsen Pia

Fra : Pia Nave

Dato : 14-11-04 15:24

AEK wrote:

> Hvordan klarer I andre probl. med en tyk pels bagi ?

Problemet med Amigo var mest da han var mindre, men i perioder er det
der stadig. Selvom det efterhånden er meget sjældent. I de perioder har
jeg trimmet hans 'bukser' lidt (der er jo pels nok at tage af ), og
ellers fjernet den smule der har siddet. Ofte sidder der faktisk kke
noget tilbage, for den kortere pels bagi gør, at han bedre selv kan
holde sig helt ren deromme. Lugten sidder der selvfølgelig stadigvæk, så
den bliver klaret med lidt vand på en klud

Sker det tit for Sophie, eller er det bare en sjælden gang i mellem?

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Bettenus

Dato : 14-11-04 16:17

Jeg har lige været til et julemarked hvor der var en der sælger Aloe Vera
drik med tranebær. Måske var det en mulighed. Der står endvidere at det er
et næringstilskud, renser urinvejene forsurer urinen og modvirker enkelte
urinsten og bakterier.

Som bemærking står der: få kontrolleret urinen hos en dyrlæge for forsuring.

MVH

Bettenus

Fra : Bettenus

Dato : 14-11-04 16:40

glemte at skrive at det står i et blad og under kat

Fra : Kate

Dato : 14-11-04 22:05

"Bettenus" <bettenus@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in

> Jeg har lige været til et julemarked hvor der var en der sælger
> Aloe Vera drik med tranebær. Måske var det en mulighed.

Jamen, det vil jeg da tage med i overvejelserne. Lige nu opløser jeg en
kapsels indhold i noget vand og suger det op i en engangssprøjte.
Selvom jeg har forsøgt flere blandingsforhold så er det en kamp at give
ham det. Det holder simpelthen ikke, så jeg må finde ud af noget andet.
Det nytter jo ikke at min venlige og rare mis bliver bange for mig pga
hele denne missere.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ragna

Dato : 15-11-04 10:09

Kate skrev:
> [...]
>ham det. Det holder simpelthen ikke, så jeg må finde ud af noget andet.
>Det nytter jo ikke at min venlige og rare mis bliver bange for mig pga

Der findes nogle gærpiller, som er tilsat tranebærsaft, men den tilsatte
mængde er måske for lille til at gøre gavn nok i den nuværende situation.
På længere sigt kan de måske bruges som en hjælp til at vedligeholde det
rette miljø i blæren.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-11-04 12:46

On 2004-11-14 22:04:56 +0100, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:

> Jamen, det vil jeg da tage med i overvejelserne.

Du kunne måske prøve at spørge Raiku Sarvå? Hun bruger Aloe Vera - af
det mærke, der også har den med tranebær - og hun må da kunne give en
fornuftig vurdering af, om det er godt / tilstrækkeligt til katte - og
kunne foreslå en dosering?
Dyrehospitalet i København anbefaler i øvrigt Aloe Vera til bl.a.
urinvejsproblemer i deres folder, så måske det slet ikke var en dum ide?
--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 15-11-04 21:01

Ann Rudbeck <webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote in

> Dyrehospitalet i København anbefaler i øvrigt Aloe Vera til bl.a.
> urinvejsproblemer i deres folder, så måske det slet ikke var en
> dum ide?

Okay. Det nævnte dyrlægen så slet ikke da jeg fik Lante udleveret.
Dyrlægen fortalte ellers mange andre gode ting.

Det var faktisk min mening at ringe til Raiku idag, men fik ikke
mulighed for det fra arbejdet. Jeg forventer at det jeg skal lave
imorgen giver mig bedre mulighed for at gå et "øjeblik"

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-11-04 21:38

On 2004-11-15 21:00:34 +0100, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:

> Det var faktisk min mening at ringe til Raiku idag, men fik ikke
> mulighed for det fra arbejdet. Jeg forventer at det jeg skal lave
> imorgen giver mig bedre mulighed for at gå et "øjeblik"

Jeg har faktisk talt med Raiku om det i dag. Jeg har skrevet et indlæg
under tråden med penisamputation, for det talte vi nemlig også om
Men du får nok mere præcise svar ved at ringe selv, så du selv kan
fylde de små detaljer på.
--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 14-11-04 22:02

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

> ( Sophie hylede op, som om jeg ville tage livet af hende, hmmmm. ).

Selvfølgelig, mindre kan ikke gøre det

Det lyder godt at det "bare" er for meget hippie-hår
Underligt nok så har jeg kun få gange oplevet det med Lante selvom han
jo også er langhåret bagtil. Derfor tænkte jeg slet ikke i de baner da
du spurgte om årsagen til pølleriet.