Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Traveler
Fra : Svend

Dato : 14-11-04 09:21

Hej derude/derinde

Hvem ved noget om digitalcamera (Traveler dc 5300 5025 mega pixel)

Det er Aldi der sælger dem. På forhånd tak

MVH:SP

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-11-04 10:19

Svend wrote:
> Hvem ved noget om digitalcamera (Traveler dc 5300 5025 mega pixel)
> Det er Aldi der sælger dem. På forhånd tak

Disse kameraer under diverse navne som Medion, Traveler og lign er jævnligt
nævnt her i gruppen - og de er formentlig fremstillet i samme baggård i
Taiwan.

Den almindelige opfattelse her i gruppen er vist at de typisk har 5 mpixel -
men dårlig optik, så man får et langt bedre kamera ved at købe et 3 mpixel
mærkevarekamera som f.x. Canon eller lign., hvor optikken er bedre.....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ole Pedersen

Dato : 15-11-04 22:25

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
> mærkevarekamera som f.x. Canon eller lign., hvor optikken er bedre.....

Enig, syntes at der er en tendens til at billeder fra de billige noname
kameraer har "ujævne" pixels - f.eks. kan der ofte være væsentlig
forskellige pixels ved siden af hinanden, selv om billedet er taget af en
"jævn" flade... Hellere færre, men mere nøjagtige pixels...

--
Ole Pedersen
www.ditgalleri.dk - en verden af plakater

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-04 00:15

Den er identisk med Toshiba pdr-5300 ( søg på google.com )
mvh Dan

---

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-11-04 11:26

"Dan Pedersen" <rk[a].tdcadsl.dk> wrote in message

> Den er identisk med Toshiba pdr-5300 ( søg på google.com )

Vi har haft diskussionen før, men lad os endelig tage den igen.

Nej, den er ikke identisk med Toshiba pdr-5300. Du aner ikke, hvad der
sidder inde i kameraet, selvom det ligner Toshibas. Toshiba stiller givet
større krav til kvalitetskontrol end et eller andet noname importfirma, der
overtager restproduktionen. Det kan snildt tænkes, at kamerahuset oprindelig
er produceret til Toshiba, og det så nu bliver fyldt ud med sekunda-indmad,
der _intet_ har med Toshibas model at gøre.

Det er at stikke folk blår i øjnene at påstå, det er samme kamera. Jeg
afviser ikke, det kan lade sig gøre, men sandsynligheden taler for, at det
er noget billigt plastikskrammel.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 13.11.04)

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-11-04 07:38

On Sun, 14 Nov 2004 10:19:05 +0100

> Disse kameraer under diverse navne som Medion, Traveler og lign er
> jævnligt nævnt her i gruppen - og de er formentlig fremstillet i samme
> baggård i Taiwan.

Det traveler kamera fra aldi som jeg i sin tid testede for sjov (google
groups for mere om det) var et Toshiba som bare
kom fra en overproduktion af dem. firmanavn fra så fjernet fra firmware
og andet mærke var sat på forsiden, men ellers var de identiske.
Dette bekræftedes også af at man fint kunne hente en firmware til
Toshiba og overføre til traveler kameraet og så det faktum at de var ens
i design.
Dengang var det et DC3010 og billederne var ikke perfekte men ganske
gode hvis man ønskede at trykke dem i normal foto papir størrelse.

men altså! de behøver ikke blive lavet i et baggård bare fordi de hedder
medion, traveler eller dantax.

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New