støj på indbygget lydkort - Soltek SL-75KA~
Fra : tom nielsen

Dato : 14-11-04 10:11

Hejsa,

Jeg har et bundkort med indtegreret lydkort: SL-75KAV

Der er støj på udgang og indgang - nogen ide til hvad det kan skyldes, og om
det kan undgås ?

Lyden er ret jævn - og lyder meget som et eller andet signal der går ind og
overlapper

I maskinen er der følgende:
DVD brænder, DVD drev, 1 HD, Seagate IDE, 1 floppy - disse dele har nok
ingen indflydelse.

1) Hauppage pci PVR350
2) GeForce 3 agp TI-500
3) GeForce2 pci
4) 3com509 pci netkort,

- Tom

Fra : Anders Thomsen

Dato : 14-11-04 10:44

Hejsa
har haft samme problem, det hjalp at sætte jord på strømforsyningen.
mvh.
Anders

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 15-11-04 23:22

"tom nielsen" <tom_nielsen@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har et bundkort med indtegreret lydkort: SL-75KAV
>
> Der er støj på udgang og indgang - nogen ide til hvad det kan skyldes, og
om
> det kan undgås ?

Jeg brugte 49,- på et PCI lydkort.

Fra : ///JJ

Dato : 15-11-04 23:32

tom nielsen wrote:
> Hejsa,
>
> Jeg har et bundkort med indtegreret lydkort: SL-75KAV
>
> Der er støj på udgang og indgang - nogen ide til hvad det kan
> skyldes, og om det kan undgås ?

Forbind dit computer-case til en radiator - det tog 90% af mit støj...

///JJ

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 16-11-04 17:29

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Forbind dit computer-case til en radiator - det tog 90% af mit støj...

Det kan absolut _ikke_ anbefales.
Snak du med en elektriker om dét.

Idéen med at jorde er god nok, men det skal gøres ordentligt, via
jordforbindelse i stikkontakten.

/Henrik

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-11-04 17:55

Henrik Stavnshøj wrote:
> Idéen med at jorde er god nok, men det skal gøres ordentligt, via
> jordforbindelse i stikkontakten.

Betyder det en stikkontakt med 3 "huller"? Er det så nødvendigt med en
udskiftning af stikkontakten, hvis man ikke har det?

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 17-11-04 16:28

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Betyder det en stikkontakt med 3 "huller"? Er det så nødvendigt med en
> udskiftning af stikkontakten, hvis man ikke har det?

Ja, du skal have en stikkontant med tre huller, og med forbindelse til
husets jordforbindelse.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-11-04 11:41

Henrik Stavnshøj wrote:
> Ja, du skal have en stikkontant med tre huller, og med forbindelse til
> husets jordforbindelse.

Takker

Fra : ///JJ

Dato : 16-11-04 18:23

Henrik Stavnshøj wrote:

> Det kan absolut _ikke_ anbefales.
> Snak du med en elektriker om dét.

Kan du ikke uddybe lidt. Jeg har gjort det længe og der er aldrig sket noget
med mig eller mit udstyr.

///JJ

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 17-11-04 16:27

> Kan du ikke uddybe lidt. Jeg har gjort det længe og der er aldrig sket
> noget med mig eller mit udstyr.

Der er flere ting i det:
For det første er det ulovligt at jorde nogen form for 230 V udstyr til
andet end et jordstik.

For det andet er der flere problemer med at jorde som du gør:
PSU'er er bygget med en såkaldt "flydende stel", og det gør at de nemt kan
levere 110 V på chassis'et, godt nok af svag styrke, men alligevel.
Det går så ud i radiatorrørene.

Jeg har selv oplevet en pc der gav stød mellem kabinettet, og en
metal-switch til netværk, der var forbundet til en anden pc.

Den anden ting er at hvis der går overgang i din PSU, har du 230 V direkte
ud i dine radiatorvandrør
(Det er også derfor det er ulovligt at jorde til dem.)

Sidst men ikke mindst er det slet ikke sikkert dine radiatorer er jordet,
dels er det et lukket kredsløb, der måske slet ikke går i jorden, dels kan
rørene, selom de går i jorden, sagtens være lavet af plastic, hvorved hele
systemet også er isoleret.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis du deler hus med andre mennesker,
udsætter du også dem for fare.

Af alle disse grunde er det en meget betænkelig sag at bruge, og at anbefale
jording på radiatorer, eller vandrør for den sags skyld.

Det eneste der er ordentligt, er et jordspyd + jordforbindelse installeret
af en elektriker.

Hvis du vil vide mere om det, så prøv at læse, eller at spørge i
Der sidder flere elektrikere der, og de kan forklare det mere til bunds.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Baade

Dato : 16-11-04 09:20

har du husket og deaktivere microfonen??

Fra : ///JJ

Dato : 16-11-04 09:53

Baade wrote:
> har du husket og deaktivere microfonen??

Rigtig godt tip faktisk! :)

///JJ

Fra : tom nielsen

Dato : 16-11-04 23:13

Ja, desvære var problemet ikke at der er rumklang pga. åben mikrofon.

Ideen med at få jordet maskinen kender jeg - men da jeg har ikke jord i mine
kontakter såå..

Kunne være at løsningen må blive et lydkort eller et nyt bundkort...

Tom