ntp problemer
Fra : Ole Jakobsen

Dato : 17-05-01 10:47

Hej NG

Jeg har et lidt underligt ptoblem med sntp.

Når jeg synkroniser mod en ntp server er mit ur altid 6-7 min foran. Jeg har
prøvet med mange forskellige ntp server rundt omkring i verden og resultatet
er altid det samme. Min tids zone står til GMT +1 så det skulle jo være
rigtigt.

Det er lidt frusterne at alle computer i virksomheden er 6-7 min foran.

Nogen der kan give en forklaring på hvorfor det lige sker?

PFT

--
Ole

Remove _NOSPAM_ form my e-mail

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-05-01 06:03

On 17 May 2001 09:46:59 GMT, frank42_NOSPAM_@bigfoot.com (Ole
Jakobsen) wrote:

> Når jeg synkroniser mod en ntp server er mit ur altid 6-7 min foran.

Det lyder som en bug i din NTP-klient.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 18-05-01 09:10

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in
<l7b9gtkv6avo5ebhmhkc4mk54eqhgistct@news.worldonline.dk>:

>Det lyder som en bug i din NTP-klient.

Hmm...det skulle undre mig. Jeg har prøvet med Windows net time \\server
/setsntp:ntpserv og et par andre ntp klienter. Alle gør de det samme.

Mit OS står til GMT +1 Copenhargen, så det kan heller ikke rigtig være der
for.

Det hele forkommer mig meget mystisk.

--
Ole

Remove _NOSPAM_ form my e-mail

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-05-01 10:30

On 18 May 2001 08:10:09 GMT, frank42_NOSPAM_@bigfoot.com (Ole
Jakobsen) wrote:

> Hmm...det skulle undre mig. Jeg har prøvet med Windows net time \\server
> /setsntp:ntpserv og et par andre ntp klienter. Alle gør de det samme.

Jeg kører xntp på min pc, og der går (og vises!) uret rigtigt.
Jeg har brugt det under Solaris, Linux, Windows NT og Windows
2000, og aldrig oplevet problemet, du beskriver.

-A

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 18-05-01 10:44

<ojq9gto20lajge5g21sla6ruc4s23gu4ug@news.sunsite.dk>:

>Jeg kører xntp på min pc, og der går (og vises!) uret rigtigt.
>Jeg har brugt det under Solaris, Linux, Windows NT og Windows
>2000, og aldrig oplevet problemet, du beskriver.

Jeg tror lige jeg vil prøve xntp. Det kunne jo være at det hjalp.

--
Ole

Remove _NOSPAM_ form my e-mail