de dersens 3 mobiler
Fra : Georg

Dato : 12-11-04 02:38

Er der overhovedet nogle, der har positive ting at sige om nettet og
telefonerne. En af mine kolleger, købte 2 LG telefoner, men ham og konen
smider dem snart i skraldespanden, da forbindelsen er meget ustabil. Jeg har
intet positivt hørt om 3`s net og telefonerne (undtagen i reklamerne). Er
der overhovedet nogen solstrålehistorier?

Georg

Fra : Christian R.

Dato : 12-11-04 10:01

On Fri, 12 Nov 2004 02:38:26 +0100, "Georg" <linesnuden@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>intet positivt hørt om 3`s net og telefonerne (undtagen i reklamerne). Er
>der overhovedet nogen solstrålehistorier?

Jeg kender ingen. Desværre :(

Fra : P.Christensen

Dato : 12-11-04 13:55

"Christian R." <cr@fjern.it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja, jeg har for første gang set en døvstum stå og tale i telefon,
det er da positivt . )

Palle

Fra : Guru

Dato : 12-11-04 18:33

Ja. En medstuderende på min skole taler også i telefon med sin døve datter
nu. Jeg synes, det er fedt. Selv har jeg ikke nævneværdigt bøvl med min
3mobi (SE Z1010)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-11-04 19:05

"Guru" <Ingen@her.mail> wrote in message
> Ja. En medstuderende på min skole taler også i telefon med sin døve datter
> nu. Jeg synes, det er fedt. Selv har jeg ikke nævneværdigt bøvl med min
> 3mobi (SE Z1010)

Hehe gad vide om de kan få den i håndfri

Fra : Thorbjørn

Dato : 12-11-04 10:42

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message
> Er der overhovedet nogle, der har positive ting at sige om nettet og
> telefonerne.

Jeg har været kunde hos 3 i en måned nu, og er på trods af enkelte udfald
både tilfreds og imponeret. Især i betragtning af den meget billige, men
avancerede LG 8120 telefon og det ikke urimeligt dyre abonnement.

Men jeg vil ikke anbefale det, hvis det er afgørende at f.eks. almindelig
telefoni altid fungerer. Der har været en eller to uger med ustabilitet på
almindelige opkald. Og ikke alle services på 3's wap-portal virker stabilt.

Prøv at læse tilbage her i gruppen, der er skrevet en del om emnet, men vær
kritisk. Noget af kritikken er ren pjat, som skyldes at folk ikke har sat
sig ind i produktets begrænsninger før de købte, eller at de er ekstremt
pernitne. Her tænker jeg bl.a. på folk der brokker sig over dækningen - de
kunne bare have tjekket dækningskortet inden de købte, og i øvrigt roames
der på TDC's net ved manglende dækning. En anden brokkede sig over at
internettet ofte ikke virkede med optimal hastighed, 384 kbit/s. Korrekt,
men det ville han vide hvis han havde læst 3's materiale før han købte.

En anden er sur over, at han ikke er blevet gjort opmærksom på, at han kan
ringe gratis til kundeservice fra hans 3-mobil. Igen er det blot et
spørgsmål om at læse informationerne fra 3.

Folk har også brokket sig over, at nogle af de telefoner som tidligere blev
solgt af 3, vistnok automatisk nogen gange viderestillede til et nummer i
Sverige, hvorved man blev faktureret for udlandsopkald. Temmelig skidt, ja,
men der er dog ikke noget i folks indlæg, som tyder på, at 3 ikke reagerer,
kompenserer og retter fejlen når de bliver gjort opmærksom det.

Der har været nævnt kritikpunkter som jeg tager seriøst, dog kun ganske få.

Her er min positiv/negativ-liste for LG'en:

Plusser:
Rigtig stort flot display.
Tilsyneladende god mekanisk kvalitet
Glimrende kamera/videokamera
mp3-afspiller og java
32 mb
Email-klient, MMS, kalender, diktafon, profiler, avanceret lommeregner
Medfølgende stereoheadset, USB-kabel og pc-software
Har endnu ikke konstateret fejl i firmwaren, bortset fra stavefejl i enkelte
menuer.
God lyd, især efter at jeg har opdaget at headsettet har en volumenknap.

Minusser:
Lidt stor og tung. Synlig antenne
Ingen fm-radio og bluetooth
Profiler kan ikke tidsindstilles
Ingen mulighed for hukommelsesudvidelse
"Branded" af 3. F.eks. de første fem punkter i hurtigmenuen er links til 3's
portal og kan svjv. ikke ændres.
Lav standby-tid. Jeg oplader hver anden dag ved normalt brug.

Thorbjørn

Fra : Anders Misfeldt

Dato : 12-11-04 11:39

Hm... Har været kunde hos 3 i 6 måneder snart. Har været meget tilfreds!
Har kun enkelte gange haft generende udfald!

Eneste store minus jeg har, er batteriernes levetid. Den er for lav, men
de sluger jo bare sindsygt meget strøm!

Har en NEC e616 som virker rigtig godt. Har fået et par opdateringer,
pga lidt fejl i telefonerne, men det var lige i starten da de kom
(begynderfejl). Det samme har jeg da også set ved alm. 2,5G telefoner,
så det tager jeg ikke som noget negativt mod 3G, men blot som en del af
udviklingen. Desuden har jeg hørt en del folk klage over servicen hos 3.
Det forstår jeg INTET af! De er meget venlige og hjælpsomme. Sidste gang
min telefon blev opdateret fik jeg 2 nye batterier samt en oplader
extra, bare som "plaster på såret" for at min telefon havde været væk
fra mig i 1,5 time. Det ser man ikke lige hos TDC, Telia, Tele2,
Telmore, CBB, Orange, Debitel og hvad de ellers hedder.

Jeg er alt i alt vældig tilfreds med 3!

Anders

Fra : René Jacobsen

Dato : 12-11-04 20:39

Anders Misfeldt wrote:
> [...]
> fra mig i 1,5 time. Det ser man ikke lige hos TDC, Telia, Tele2,
> Telmore, CBB, Orange, Debitel og hvad de ellers hedder.

Kan det have noget at gøre med, at vi der ikke har 3, ikke skal undvære
vores telefon, da telefon og netværk fungerer som det skal? ;)

René

Fra : Anders Misfeldt

Dato : 15-11-04 09:24

René Jacobsen wrote:
> Kan det have noget at gøre med, at vi der ikke har 3, ikke skal undvære
> vores telefon, da telefon og netværk fungerer som det skal? ;)

Jeg gentager lige mig selv:

[...]

Det er sgu ikke kun 3G telefonerne som har haft problemer! Jeg kender
adskillige folk, som har fået deres alm. Nokia og SE telefoner til
opdatering, af flere årsager, ex.:

- De ikke ringede!
- De ikke modtog sms'er
- Deres afsendte sms'er aldrig kom frem

Ved ikke lige hvor de folk, som brokker sig over nettet hele tiden er
nede bor?! Jeg har virkelig ikke oplevet at nettet har været nede mere
end 2 gange på 6 mdr. Den ene gang varede det dog ikke mere end en time
eller noget i den stil.

Anders

Fra : Britta Larsen

Dato : 12-11-04 20:39

Hej

Jeg har også været nogen lunde tilfreds med 3 MEN, da jeg oplevede deres
kundeservis ved at jeg skulle have opdateret min mobiltelefon, fik jeg bare
at vide at et ben var bøjet og så kunne de bare ikke gøre mere ved det uden
jeg selv skulle til og punge ud. ( inden for den 6 mdr)
Det er et stik som skal sættets ind samme sted som strømstikket, så jeg ved
at næste gang jeg skal have mobil bliver det ikke 3 der er så heldig att
jene penge på mig.

De mente jeg havde mishandlet telefonen ;)
Hvordan kan man det ved at daglig oplade telefonen fordi den var nød tilat
blive opladet dagligt.
Surt men sådan er livet

Så når det rigtige abo og telefon er der skifter jeg gladeligt væk fra 3's
elendige kundeservis.

Mvh.

Britta Trab

Ps. har selv til dagligt med kunder at gøre så ved hvad jeg taler om.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 13-11-04 03:17

Britta Larsen wrote:
> [...]
>
> Mvh.
>
> Britta Trab
>
> Ps. har selv til dagligt med kunder at gøre så ved hvad jeg taler om.

Shit. Lidt rystende at læse din histore, da to af mine venner fik den samme
oplevelse i sidste uge!!
Vildt. De har netop betalt over 500 kr hver for en rep. da garantien ikke
dækkede det. Blev der sagt..
som du også nævner: Et bøjet stik i strømstikket. Og sikkert flere der har
oplevet dette.

Og vil gerne sige at det _positive_ ved 3 har været at mig og 16 af mine
venner har kunnet tale sammen frit = gratis. Når det virkede nettet...

Det _negative_, og taler altså ud fra alle vores erfaringer:
Forkerte regninger. Der kan stå for meget på, og man bliver utryg. Hvorfor
er det ikke præcist? En fik Guldpakken, som hun ALDRIG havde bestilt eller
været interesseret i. Her til aften fortalte hun mig at hun ringede både til
3 og til Fona hvor tlf var købt, og de kunne IKKE tage pakken af. Så hun
har nu betalt for en Guldpakke (6 x 99 kr.) i et halvt år.
SMS: Virker ofte ikke. Jeg har misset mange vigtige aftaler, da tlf (NEC
e313 - lortetlf!!) ikke viser indkomne SMS. Dette gælder nærmest alle 16
folks erfaringer. Nec e616 er også en lortetlf. Den har rigtig mange fejl.
Har læst at den kan blive ved at drille, selv om den er opdateret.
Samtaler: MEGET ofte bliver man smidt af en samtale. Det er ulideligt!!
Nogle dage kan man kun ringe 1 minut af gangen.
Videotelefoni: Det er sjovt 2 gange. Og så er det fuldstændig ligegyldigt.
Kundeservice: Det er blevet noget bedre. Men ikke godt. Det er for lang tid
at vente mindst 15 minutter på hjælp.
Dækning: ELENDIGT. Altså, selvfølgelig er der dækning i store byer. Og andre
steder. MEN: Det er ikke sjovt at skulle gå og holde øje med om der nu er 3
prikker på tlf for at være inden for deres net. Fx til gratis samtaler.. Og
det er ELENDIGT at de har så dårlige roaming (aftaler omkring
udlandstelefoni). At blive tvunget til
at fx at have et Telmore kort med i udlandet, det er til grin. De dækker
Europa vildt dårligt.

Jo - tror de må være Danmarks mest udskældte telefonselskab. De må få rigtig
mange klager. Jeg har ofte meget ondt af de supportere der arbejder der, de
må få meget vrede i hovedet. Det syntes jeg nu ikke man skal, altså køre en
hel masse vrede ud på en supporter. Men sikkert svært ikke at gøre når man
for 10. gang er blevet smidt af nettet igen.

/ Thomas