Email via mobilen
Fra : Cupido

Dato : 11-11-04 23:22

Hej hvordan sætter man mobilen op til at sende og modtage email
sony ericsson t610, Telmorekonto, kan det lade sig gøre.
har prøvet med mit alm. emailkonto men det fik jeg ikke til at virke er ret
ny med mail via mobil

Eerik

Fra : Christian Mygind

Dato : 11-11-04 23:15

Cupido wrote:
> [...]
> sony ericsson t610, Telmorekonto, kan det lade sig gøre.
> har prøvet med mit alm. emailkonto men det fik jeg ikke til at virke

Virker din dataforbindelse (TDC Mobil WAP GPRS)?
Hvis ja:
Meddelelser>E-mail>Indstillinger>Rediger Konto>Ny konto (eller vælg den du
har lavet)>

Tilslut via = TDC Mobil WAP GPRS
Protokol = POP3 (hvis du har en "normal" emailkonto)
Indgående server = navnet på din pop3-server
Indgående port = 110
Postkasse = navnet på din konto på mailserveren. Er det TDC er det dit
12-cifrede kundenummer. Er det på dit eget domæne kunne det være din
emailadresse - simpelthen på samme måde, som det er sat op i din Outlook
Express (som jeg kan se du bruger).
Password = giver sig selv.
Udgående server = smtp-serveren. Med Telmore bruger jeg smtp.mail.dk.
Udgående port = 25
Emailadresse= gæt!
Hent = vælger du selv
Fra navn = f.eks. Cupido Mobil
Signatur = vælger du selv
Kopier udgående = vælger du selv
Søgeinterval = vælger du selv

/Chr

Fra : Cupido

Dato : 12-11-04 19:05

Jeg får denne meddelse på foenen " forkert postkasse eller pasword"

"Christian Mygind" <usenetSlettes@Slettesmygind.net> skrev i en meddelelse

har svaret i din text se nedenfor Hilsen Erik

> Virker din dataforbindelse (TDC Mobil WAP GPRS)?

Svar: jeg kan surfe på mobilen bla på de gule sider så jeg tor det er OK
> Hvis ja:
> Meddelelser>E-mail>Indstillinger>Rediger Konto>Ny konto (eller vælg den du
> har lavet)> OK
> Tilslut via = TDC Mobil WAP GPRS OK
> Protokol = POP3 (hvis du har en "normal" emailkonto) OK
> Indgående server = navnet på din pop3-server OK
> Indgående port = 110
OK
> [...]
> 12-cifrede kundenummer. Er det på dit eget domæne kunne det være din
> emailadresse - simpelthen på samme måde, som det er sat op i din Outlook

Svar: +++++ Min postkasse går jeg ud fra er mit brugernavn (cybercity
konto)+++++++

> Password = giver sig selv. OK
> Udgående server = smtp-serveren. Med Telmore bruger jeg smtp.mail.dk.
????????
> Udgående port = 25 OK
> Emailadresse= gæt!

Svar: jeg har et alias til min emailadresse jeg har prøvet den og den uden
sur sild.++++

Fra : Christian Mygind

Dato : 13-11-04 18:29

Cupido wrote:

> Svar: jeg kan surfe på mobilen bla på de gule sider så jeg tor det
> er OK

Godt - så skulle teknikken være ok.

> Svar: +++++ Min postkasse går jeg ud fra er mit brugernavn (cybercity
> konto)+++++++

Ja - eller eventuelt <brugernavn@postdomænet> - det skal ihverfald være
"kontonavnet" - og så på samme måde som det står i dit Outlook Express.

Virker det fortsat ikke kan det skyldes, at Cybercity _måske_ blokerer for
pop3-adgang til sine mailkonti fra andre net - i dette tilfælde fra TDC.
Hvis det er tilfældet kunne du prøve at oprette en pop3-baseret konto et
sted, der ikke filtrerer fremmed trafik fra. gmx.net er et eksempel på en
sådan gratis service, med pop3-adgang. Ellers kan jeg oprette en test-konto
til dig, som du gerne må prøve at sætte op - på mit egen domæne.

/Chr

Fra : blomster for sjov

Dato : 14-11-04 14:14

> [...]
>
> /Chr
>
> Ok jeg har sat den op som i mit mailprogram men det virker ikke jeg ser på
gmx.net og ser om jeg kan få mobilen op denne vej vender tilbage senere
Erik

Fra : Sørensen

Dato : 18-11-04 11:54

"blomster for sjov" <nospam@interflora.dk> skrev i en meddelelse

> "Christian Mygind" <usenetSlettes@Slettesmygind.net> skrev i en meddelelse

Bare lige vær sikker på, at du er tilmeldt og surfer over GPRS hos Telmore
(gratisk tilmelding) og ikke bare surfer over "almindelig" WAP, hvor der
ringes op til en central..

VH Sørensen

Fra : Cupido

Dato : 20-11-04 01:13

"Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.nixNej> skrev i en meddelelse

> [...]
> (gratisk tilmelding) og ikke bare surfer over "almindelig" WAP, hvor der

Er tilmeldt hos Telmore