Unlock af mobiler?
Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-11-04 22:47

Hej gruppe

Nå man skal have hævet stavnsbåndet på sin mobil, hvordan foregår det så?

Jeg er klar over at der nok skal være strøm på, at den sikkert også skal
være tændt og at man skal bede udbyderen om at gøre det, men skal der være
sim-kort i og hvis ja skal det så være det "originale" nummer/udbyder eller
er det bare at kaste et sim-kort i?

Spørgsmålet skyldes at jeg har en Nokia 3110, 2 stk. 3310, en 3510 og en
3200 som skal unlockes.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 10-11-04 23:07

> Nå man skal have hævet stavnsbåndet på sin mobil, hvordan foregår det så?

På følgende måde:

Du skriver IMEI-numrene ned på dine telefoner. Det står når du tager
batteriet ud. Det er 15 cifre langt, og begynder normalt med 35. Du
kontakter så operatøren og beder om SIM-lockkoder til IMEI-numrene. Det er
typisk en kode på 8 cifre, men kan også være både længere og kortere. Når du
har koden skal du indsætte et SIM-kort fra en anden operatør (altså et kort
der ikke virker i telefonen). Tænd telefonen, tast PIN-koden, og gør dette:

Tast #pw+[kode]+1#

[kode] er selvfølgeligt koden du får fra din operatør. P, w og + fremkommer
ved at trykke på *-tasten henholdsvis 3, 4 og 5 gange. På Nokia 3510 mener
jeg, at man skal afslutte med +7# istedet +1#, men spørg operatøren når du
får SIM-lockkoderne - jeg kan ikke huske det med sikkerhed.

Spørg endelig hvis der er mere :).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-11-04 17:12

Jeppe Vestergaard skrev:

>Spørg endelig hvis der er mere :)

men så helst i den rigtige gruppe.

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-11-04 17:51

"Jeppe Vestergaard" <read@mysignature.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh.
> Jeppe Vestergaard, Aalborg
> Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv.

Tak for hjælpen til både Jeppe og Knud.

Med venlig hilsen Kim