Repeater-antenne eller anden måde at boost~
Fra : Knud Winckelmann

Dato : 10-11-04 16:32

Det lader til at min stuelejlighed kom med sit eget Farraday-bur, da
jeg overtog den, for det er stort set umuligt at føre en normal
samtale i en mobil indenfor.

Det bliver bedre ved vinduerne og ude på altanen er alt i orden, så
jeg skal på en eller anden måde have boostet signalet indenfor.

Nogen, der har erfaringer med Thansens repeater?

<http://www.thansen.dk/product.asp?c=349252665&n=283053516&pn=283054555>

eller har andre gode ideer til at få en Nokia 6230 til at blive lidt
mere anvendelig indedøre?

Knud
--
Don't make me use uppercase...

Fra : Fischer

Dato : 10-11-04 17:14

> eller har andre gode ideer til at få en Nokia 6230
> til at blive lidt mere anvendelig indedøre?

Der kan være store lokale forskelle på dækningen ved de forskellige
selskaber. En mulighed kunne derfor være at skifte selskab?

*Fischer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-11-04 17:56

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message

> [...]
> jeg skal på en eller anden måde have boostet signalet indenfor.
>
> Nogen, der har erfaringer med Thansens repeater?

Næe men tror ikke det hjælper meget før man har antenne koblet direkte til
telefonen..

Men hvilken udbyder har du? Det ser ud til at Telia har en mast nærmest dig,
hvis det er dig der bor på frederiksberg. Det ser desuden ud til at der ikke
rigtig er noget Sonofon dækning i nærheden af dig ud over en antenne 1km
væk.. Men hvis man ikke bor på landet med åbne marker er det ikke til meget
brugbart. . Hvis det er Sonofon skal du nok finde en anden udbyder TDC eller
Telia.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 11-11-04 00:33

Således skrev Bjarke Hansen den Wed, 10 Nov 2004 17:56:21 +0100:

>Næe men tror ikke det hjælper meget før man har antenne koblet direkte til
>telefonen..
>
>Men hvilken udbyder har du?

Jeg har TDC og der er som sagt ingen problemer, lige så snart at jeg
kommer uden for eller læner mig op af mit vindue.

Min bygning er U-formet og jeg bor i stuen nede i et af de indre
hjørner, så jeg ved ikke om der er ekstra meget armering eller noget i
mine vægge.

Jeg kommer vist lige til at se om der ikke kommer noget
no-name-antenneadapter til 6230, da jeg ikke lige er tændt på at købe
originalt Nokia-kit til en bondegård.

Knud
--
A TRUE Klingon warrior does not comment his code. - maxsec

Fra : Basil

Dato : 11-11-04 05:57

Knud Winckelmann wrote:

> [...]
>
> Jeg kommer vist lige til at se om der ikke kommer noget
> no-name-antenneadapter til 6230, da jeg ikke lige er tændt på at købe

Jeg vil meget gerne høre resultatet, når du har testet den.
Har samme problem i en kælder.
Kai

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 14-11-04 11:11

> Jeg vil meget gerne høre resultatet, når du har testet den.
> Har samme problem i en kælder.
> Kai

Me too!
/ Thomas

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 14-11-04 12:17

Således skrev Basil den Thu, 11 Nov 2004 05:56:58 +0100:

>Jeg vil meget gerne høre resultatet, når du har testet den.
>Har samme problem i en kælder.

Nu koster den kun 99,-, så jeg prøvet at købe den og se hvad der sker.

Knud
--
I think it's wrong that only one
company makes Monopoly...

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 14-11-04 17:33

Knud Winckelmann wrote:

> Nu koster den kun 99,-, så jeg prøvet at købe den og se hvad der sker.
>
> Knud

Du må endelig skrive om dine erfaringer!
/ Thomas

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 06-12-04 09:16

Således skrev Thomas Jacobsen den Sun, 14 Nov 2004 17:32:44 +0100:

>Du må endelig skrive om dine erfaringer!

Så fik jeg omsider købt den og kan konstatere at det tilsyneladende
ikke gør den store forskel.

Det har sikkert noget at gøre med at man ikke har 2-lags termoruder i
en bil, og derfor ikke har så meget luft mellem den store antenne på
ydersiden og den lille indenfor.

Nu lader jeg den lige hænge lidt, indtil jeg har snakket noget mere,
men umiddelbart må jeg vist bare vente på at der kommer en billig
no-name antenneadapter til Nokia 6230, så jeg kan prøve med en ekstern
antenne, tilsluttet direkte til telefonen.

Knud
--
Grape jelly does not melt in hot tea.