Sims 2 og Administratorrettighed
Fra : Nielsen

Dato : 14-11-04 04:55

Hej

Kan det være rigtig at man kun kan spille Sims2 hvis man er Administrator ?
med et så nyt spil .......

Vores Pc har Windows XP Pro. installeret.

Jeg har lige købt Sims2 til min dreng på 12år, men det virker ikke på hans
profil (begrænset konto)
kan man ikke sætte det op sådan at det virker på hans profil når man har XP
Pro. ??

Fordi han får ikke lov til at blive medlem af Administrator gruppen !!!
eller spille Sims2 på min profil, så hjælp mig... tak

--
Mvh. Nielsen

Fra : iddqd

Dato : 14-11-04 12:31

Nielsen wrote:
> Hej
>
> Kan det være rigtig at man kun kan spille Sims2 hvis man er Administrator ?
> med et så nyt spil .......

Sådan er det vist desværre i en del tilfælde

> [...]
> profil (begrænset konto)
> kan man ikke sætte det op sådan at det virker på hans profil når man har XP

Du kan prøve at tildele hans brugerkonto fulde rettigheder til mappen
hvor du har installeret Sim2, højreklik på mappen og kig på
sikkerhedsfanen, for det kan muligvis løse problemet.

> Fordi han får ikke lov til at blive medlem af Administrator gruppen !!!
> eller spille Sims2 på min profil, så hjælp mig... tak

Hvis ovenstående ikke virker så kontakt EA, deres support plejer at være
udemærket.

Mvh

Bruno

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-11-04 13:10

iddqd wrote:

> Du kan prøve at tildele hans brugerkonto fulde rettigheder til mappen
> hvor du har installeret Sim2, højreklik på mappen og kig på
> sikkerhedsfanen, for det kan muligvis løse problemet.

Eller mapperne. Sims2 skaber jo et hierarki både under Programmer og
Dokumenter.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : iddqd

Dato : 14-11-04 17:38

Boerge Rahbech Jensen wrote:

> Eller mapperne. Sims2 skaber jo et hierarki både under Programmer og
> Dokumenter.

Under "Dokumenter" har brugeren fulde rettigheder til sit eget område,
så det kan kun være hvis der laves noget under installationen der så kun
findes under administrtorens område. Er det tilfældet så skal det
sikkert kopieres til de andre spillere områder.

Mvh

Bruno

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-11-04 20:25

iddqd wrote:

> [...]
> findes under administrtorens område. Er det tilfældet så skal det
> sikkert kopieres til de andre spillere områder.

Desværre ved jeg ikke, om hierarkiet under Dokumenter dannes under
installationen eller første spil. Det drejer sig om de nabolag, grunde,
familier etc., som benyttes under spillet.

Med venlig hilsen
Børge