Footer blir ikke i bunden ved store sider
Fra : paradise_lost

Dato : 14-11-04 07:32

Hej

Mit lille problem er at når mine sider blir for "lange" så der
kommer rullegardiner så følger min footer ikke med ned så den
ligger i bunden konstant. Syntes jeg har prøvet lidt afhvert men
det virker ikke.

Er det ikke clear:both der skulle kunne gøre det?? Footeren
forsvinder helt med clear:both og med position:absolute; er den
der men når der køres nedad siden så står den stille.

Nogen der ved hvor det går galt??

KODEN:

css:
----
#foot{
clear: both;
left:0px;
bottom:0px;
width:100%;
height: 17px;
background-color:#3333FF;
}

html:
------
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<head>
<link rel='stylesheet' href='css/css.css' type='text/css' />
</head>

På forhånd tak

PL

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-11-04 11:06

paradise_lost wrote:

> [...]
> forsvinder helt med clear:both og med position:absolute; er den
> der men når der køres nedad siden så står den stille.

Du skal vist have fat i noget position:fixed

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : paradise_lost

Dato : 14-11-04 17:10

Wee det virker jo, men kun i mozilla, har prøvet med den IE
Modifikation men det hjælper ikke noget. Hvis jeg sætter overflow til
scroll så kommer rullegardinet helt inde ved siden af min tabel i
indhold, men kan ikke bruges. Ved du hvad der går galt, jeg kan
nemlig ikke lige se det :)

<!-- Quirk on -->
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<head>
<link rel="stylesheet" href="css/css.css" type="text/css" />
<!--[if IE]>
body{
overflow-y: hidden;
}
div#indhold{
height: 100%;
overflow: auto;
}
#header1, #header2, #foot{
width:100%;
}
<![endif]-->
<?php include "include.php";?>
</head>

osv osv

mvh PL

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-11-04 13:54

paradise_lost skrev:

> Wee det virker jo, men kun i mozilla, har prøvet med den IE
> Modifikation men det hjælper ikke noget.

Har du et link til siden? Det er svært at hjælpe uden.

NB: Læs gerne min signatur - eller kig forbi
<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp> ("Gælder der nogle regler for
nyhedsgrupperne?")

--
Jens Gyldenkærne Clausen