Jeg ved at der et noget, der hedder irc-netværk, men hvordan man kommer i
kontakt med det, hvad det kræver af programmel etc. ved jeg ikke en snus
om -
Men nu er ideen da givet videre.
--
ahw
"Anders Mortensen" <AMAM@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:418e2593$0$255$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nu hvor vi er ved dette emne om lektiehjælp, så er der faktisk et
chatkanal
> på irc-nætværket quaknet hvor 100-200 studerende fra folkeskolen til
> universitetet hjælper hinnanden med deres lektier.
> Der er nogle opers som sørger for at reglerne blir overholdt.
> reglerne er bla. at man ikke laver hinnandens lektrier men hjælper folk på
> vej. det er også strengt forbudt at deleopgaver ud.
>
> Jeg syntes faktisk at det er en rigtig god løsning, og ser ingen problemer
i
> at elever får hjælp til deres lektier på denne måde.
>
> toft
> "Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse
> news:418bf225$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "F.B." <zillyink@getlosthotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:418be6a2$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > >
> > > Faderen her:
> > >
> > > Har bedt knægten om at læse på lektien og søge svaret i hans bøger,
jeg
> > > skal ikke lave hans lektier.
> > > Han skal nok få hjælp, men skal svede lidt inden....det skal ikke være
> > > _for_ nemt.
> > >
> > > Forøvrigt var jeg ikke klar over at han var gået i denne NG.....What a
> > > clever little bastard
> >
> > Du kan være stolt af din søn. Han forsøger at finde en genvej til at
løse
> > spørgsmålet - det er da begavet. Men ellers er jeg helt enig med dig:
han
> > skal ikke have resultaterne, men selv forsøge at reflektere over
opgaven -
> > måske du kunne give ham en idé som igangsætter, men vi er helt enige:
han
> > skal selv læse opgaven og se i bøgerne - det er ikke dig, der skal løse
> hans
> > opgave -du kan højst, hvis du kan, give ham et hint.
> >
> > Dejligt at der findes forældre, der forstår at det ikke handler om at få
> et
> > resultat, men at man skal fokusere på selve processen:
> > Det er forståelsen, det handler om, ikke resultatet, som man sagtens kan
> få
> > hos "bageren" eller "slagteren" eller hos skolekammeraten.
> > De fleste skolelærere i matematik vil da også bede ham om at forklare
> > hvordan han nåede frem til resultatet - bravo -flot indstilling hos en
> > forældre som jeg kun kan bifalde.
> >
> > --
> > Arne H. Wilstrup
> > overlærer.
> >
> >
>
>