Fish i Pumpehuset.
Fra : Erik Graversen

Dato : 17-05-01 10:13

Nogen der var i Pumpehuset og se Fish?

Hva' med dig Uffe Holst? Du var der inde ikke?

Jeg kom desværre ikke selv afsted. Men jeg kunne godt tænke mig at høre
lidt om koncerten.

Hvordan er hans nye "stof": "Fellinis day"?

Mvh,

--
Erik Graversen.

e-mail: erikgr@mail1.stofanet.dk

Pitstop VG-8: http://www.vg-8.subnet.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 17-05-01 11:50

In an article of 17 May 2001 Erik Graversen wrote:

> Nogen der var i Pumpehuset og se Fish?
>
> Hva' med dig Uffe Holst? Du var der inde ikke?

Jo, jeg afkortede en anden af mine aftaler i går med nogle timer, og så
blev der skam også tid til Fish.

> Jeg kom desværre ikke selv afsted. Men jeg kunne godt tænke mig at høre
> lidt om koncerten.
>
> Hvordan er hans nye "stof": "Fellinis day"?

Koncerten bar efter min mening tydeligt præg af, at hans nye album ikke
rigtig er blevet udgivet. Der blev selvfølgelig spillet en del numre fra
albummet, men hovedvægten var dog stadig lagt på det tidligere materiale --
i modsætning til koncerten for halvandet år siden, der så vidt jeg husker
var ret centreret omkring Raingods With Zippos.

Lyden i Pumpehuset er jo desværre ikke fantastisk. I starten lød det også
lidt som om, der ikke rigtig var skruet nok op for Fish i forhold til
resten af musikken, men det blev der rettet op på. Generelt var musikken
næsten lidt for høj, der hvor jeg stod (dvs. ret langt fremme), så det
næsten gjorde ondt i ørene.

Fish gik på scenen med det samme (dvs. omkring 21.15), og der var ingen
opvarmning. Sidst havde John Wesley jo varmet op først i en halv times tid
med sit eget materiale. Det mente de åbenbart ikke var nødvendigt denne
gang.

Men Fish er jo en meget karismatisk person, og man kan virkelig mærke,
hvordan han nyder at stå på scenen og synge sine sange. Han spillede også
en masse gode gamle klassikere, og de vakte naturligvis jubel. Tror
overhovedet ikke, at der denne gang blev spillet noget Marillion -- jeg kan
i hvert fald ikke erindre det.

Det nye stof faldt jo ret kraftigt til jorden, for der var meget få, der
kendte det. Dermed selvfølgelig ikke sagt, at det er dårligt, men det gode
ved at gå til koncert er jo at høre det musik live, som man normalt blot
høre på CD-afspilleren. At han også åbnede koncerten med nyt materiale,
gjorde måske heller ikke sagen bedre, for publikum var jo ikke varmet op
forud, og selvom de sikkert var glade for at Fish dukkede op, så havde det
måske været bedre at åbne koncerten med noget kendt stof. Men heldigvis
spillede Fish også en masse gammelt stof.

Fellini Days blev selvfølgelig solgt til koncerten. Så vidt jeg kunne
forstå på Fish, så er han vist nærmest sunket endnu længere ned, så pladen
vist nærmest ikke er i distribution, dvs. den skal enten købes til
koncerterne eller bestilles via mail order fra The Company.

Jeg har ikke rigtig fået hørt Fellini Days endnu, men den første
gennemlytning var da absolut god.

Men det forrige album var da umiddelbart bedre, og den forrige koncert var
også bedre. Dermed ikke sagt, at koncerten og det nye album ikke var godt.
Jeg havde i hvert fald en god aften i går

Hvis nogen har en setlist for koncerten i går, så vil jeg gerne se den.
Egentlig også gerne en fra koncerten for halvandet år siden i Pumpehuset,
hvis nogen skulle ligge inde med en sådan.

--
Uffe Holst

Fra : Erik Graversen

Dato : 17-05-01 19:20

Hej Uffe,

Hey! Det var virkelig en god anmeldelse. Tak ska' du ha'.

Mvh,

Fra : Michael Christensen

Dato : 20-05-01 22:36

Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> wrote in article
> [...]

Egentlig også gerne en fra koncerten for halvandet år siden i Pumpehuset,
hvis nogen skulle ligge inde med en sådan.

Jeg var inde og se Fish i '99 og har noteret setlisten som sådan:

Faithhealer
Lucky
Just Good Friends
Brother 52